12 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter ook bijna 6mnd deed dit ook. Nu krijgt ze overdag meer vaste hapjes. Broodje 2x fruit en 1x groente en slaapt ze weer (meestal) door. Ik wilde tot 6 mnd alleen borst geven, maar ze heeft het duidelijk al nodig....

3 jaar geleden

Zelfde hier. Ik heb geen tips, mijn weerstand is ook ruk door slaaptekort. Ik probeer het te omarmen, omdat ik wel geloof dat dit er bij hoort. Misschien een groeispurt waarvoor hij meer nodig heeft? Wanhopig willen dat ze meer gaat slapen ga ik me niet beter door voelen en ik voel me rustiger als ik de momentjes koester. Klinkt mega zweverig misschien, sorry daarvoor. Ik volg, wellicht heeft iemand de heilige graal.

3 jaar geleden

Was hier ook tijdelijk rond de 6 maanden. Achteraf een groeispurt geweest. Binnen 2 weken pastte al zijn kleding niet meer 🫣 hier waren de slaapjes overdag ook heel slecht en veel huilen. Kan een combinatie zijn geweest van misschien een sprong/6 maanden slaapregressie. Kan alleen zeggen dat het tijdelijk was. Nu eet en drinkt hij weer normaal.

3 jaar geleden

Reactie op EvaH1993

Was hier ook tijdelijk rond de 6 maanden. Achteraf een groeispurt geweest. ...
Fijn om jouw reactie te lezen! Hier exact hetzelfde als de topicstarter. Ik probeer mijzelf maar voor te houden dat het een fase is🙏

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Eerst sliep ze wel 8-11 uur aan een stuk door, maar sinds die slaap regressie (die allang voorbij is) wilt ze alleen aan de borst of fles in slaap vallen. Vermoed hier dat het een slaap associatie is geworden 😵‍💫.

3 jaar geleden

Reactie op Rondx2

Onze dochter ook bijna 6mnd deed dit ook. Nu krijgt ze overdag meer vaste ...
Goeie tip, ik ga nog meer eten er in stoppen 😀 hopelijk helpt het!

3 jaar geleden

Reactie op KatR

Zelfde hier. Ik heb geen tips, mijn weerstand is ook ruk door slaaptekort. ...
Ja... je hebt gelijk. Meebewegen en accepteren is sowieso beter.. maar d8 misschien iets over het hoofd ook te zien. Maar ik ga proberen het te omarmen 😉

3 jaar geleden

Reactie op EvaH1993

Was hier ook tijdelijk rond de 6 maanden. Achteraf een groeispurt geweest. ...
Wow!! Dat kan dan ineens zo snel gaan. Zo'n groeispurt 😳 vandaar de vraag naar extra voedingstoffen wellicht.... het is een fase het is een fase... en fijn die herkenning trouwens..

3 jaar geleden

Reactie op Nathaliiieee

Hier ook hetzelfde. Eerst sliep ze wel 8-11 uur aan een stuk door, maar sin ...
Oei, zo begrijpelijk! Lastig om dat weer af te leren.. het heeft ook geholpen tijdens die moeilijke fase.. maar nu werkt het niet meer

3 jaar geleden

Gisteren meer eten gegeven en ook nog savonds extra fruithap, en er zat al wat langer tijd tussen , yeey!!

3 jaar geleden

Hier ook! Bijna 7 maanden en word ineens 1 of 2x wakker in de nacht om te drinken.

3 jaar geleden

Onze dochter doet dit ook…. Ze is net 7 maanden oud. Sliep eerst altijd heel fijn door en nu ze vaste voeding krijgt drinkt ze overdag veel minder melk, maar lijkt het alsof ze het s nachts in wil halen…. Ik wil niet klagen want ze heeft het altijd zo goed gedaan maar het is wel killing hoor, elke nacht een paar keer wakker door een huilende baby 🙈 Ik hoor ook regelmatig: “dan moet je haar een papfles geven als avondflesje…. Doet iemand van jullie dit?