5 Reacties

3 maanden geleden

Wat moeilijk voor jullie. Hier hebben we een paar maanden geleden afscheid genomen van onze hond. Onze dochter is bij de “begrafenis” hier in de tuin geweest en we hebben haar overal in betrokken. Natuurlijk mist ze hem, maar dat hoort bij het leven en dat bespreken we dan samen. Ik zou het niet anders gedaan hebben. Veel sterkte!

3 maanden geleden

Wij hebben laatst mijn oma verloren. Hier werkte het beste om gewoon te benoemen dat ze is dood gegaan omdat ze oud en ziek was. Ze gaat er heel luchtig mee om, alsof het de normaalste zaak van de wereld is (wat natuurlijk eigenlijk ook zo is)

3 maanden geleden

Wat verdrietig. Ik heb mijn kat in moeten laten slapen in april. Ik heb de kat nadat ze was ingeslapen weer meegenomen naar huis. Later op de dag hebbrn we, samen met mijn zus en mijn dochter, de kat weggebracht naar het dierencrematorium. We kregen een eigen afscheidskamer met een mandje op een soort altaar. We hebben samen de kat geaaid en een bloem bij haar gelegd en zijn toen weggegaan. Ik vond 'dood' toen nog wat te abstract, maar ze wist wel dat de kat weg was en niet meer thuis kwam. Later heb ik wel gezegd dat ze dood is. We hebben het nog regelmatig over de kat en kijken soms naar foto's. Maar, het afscheid op die manier voelde voor mij goed en was voor mijn dochter wel duidelijk genoeg. Sterkte!

3 maanden geleden

Misschien een fijn boekje in huis halen omtrent dit thema? Kikker en het vogeltje is zo eentje en bij webshop t Speelschip hebben ze ook nog andere waar ik nu even niet op kom. Heel veel sterkte iig ❤️‍🩹

3 maanden geleden

Ik heb dit laatst ook gehad met een van onze huisdieren en zoon van 3. Ik heb simpelweg benoemd hoe het is: ze is dood en ze is weg. Niet meer hier. En hij pakte het direct op. Ze was weg en niet meer bij ons; zo simpel was het. Sterkte alvast, zo’n lief gezinslid met vacht verliezen is heel naar.