16 Reacties
4 jaar geleden
Ik denk dat iedereen per ongeluk wel eens een keer iets eet of drinkt waar een klein beetje alcohol in zit. 1 keer een klein dessert met (maximaal) 1 % alcohol zal echt niet voor problemen zorgen. Dat is zo’n kleine hoeveelheid.
4 jaar geleden
Reactie op HBW
Stress is slechter voor je baby dan 1x een toetje! Wees lief voor jezelf 🍀 ...
Lief😘
4 jaar geleden
Nee hoor. Ethylalcohol is van fruit wat is gaan gisten. Zeker niet druk om maken 😘
4 jaar geleden
Reactie op MH1234
Ja dit dus! Over alcohol gesproken, ik moet zeggen dat ik die katerloze ker ...
Haha tis een keer wat anders😅🤣🤣🤣
4 jaar geleden
Reactie op MH1234
Ja dit dus! Over alcohol gesproken, ik moet zeggen dat ik die katerloze ker ...
Wat ik dan wel weer naar vind is als andere mensen dronken worden en jij er nuchter tussen zit. Plaatsvervangende schaamte. En ik kan al die drukte niet meer aan. Heb je wel meteen geen zin meer in alcohol, dat scheelt 😂
4 jaar geleden
Wat ik dan wel weer naar vind is als andere mensen dronken worden en jij er ...
Dat heeft ook voordelen: op het eind vd avond lacht iedereen om je grapjes omdat je als enige nog gevat bent, de rest lukt dat niet meer ;)!
OT: Beter om niet te eten, maar het zit er al in en 1% is niet zo super veel dus ik zou me er niet druk om maken. Er zijn ook vrouwen die nog 0.5% wijn drinken, vruchtensap zit ook alcohol in, en mijn tante was verslaafd aan kersenbonbons tijdens de zwangerschap en dat mocht van de dokter ook gewoon.
4 jaar geleden
Niet druk maken die 0.1% is niks en je eet er ook nog eens een stukje van. Dingen worden afgeraden omdat het mis kan gaan, bijv rood vlees ed. Maar als je het een per ongeluk keer eet is er echt niet direct iets ernstigs.
Bedenk je maar zo vroeger mocht veeeeel meer gegeten worden en wij zijn ook gezond op de wereld gekomen.
4 jaar geleden
Vroeger dronken ze 'gewoon' sherry tijdens de zwangerschap.... Ja het ging niet altijd goed, maar in het overgrote deel van de gevallen wel.. met de inzichten van deze tijd, wil je het risico gewoon niet nemen, en ik zou het vanaf nu dan ook gewoon laten staan. Maar ik zou me hierover niet druk maken! Oeps foutje kan gebeuren😘
4 jaar geleden
Denk niet dat het kwaad ken. Ben er vorige week met oudjaarsdag achtergekomen, na 4 glaasjes, dat in “alcoholvrije” hugo, alsnog 0,5% zit. Er stond met koeienletters op ALCOHOLVRIJ dus dan ga je er niet van uit dat er iets inzit. Noem t dan gewoon alcoholarm denk ik dan 🤷🏼♀️
4 jaar geleden
Reactie op DewiDeliana
Denk niet dat het kwaad ken. Ben er vorige week met oudjaarsdag achtergekom ...
Same here met alcoholvrije wijn en prosecco. Ik maak me er niet zo druk om. In fruit en vruchtensap kan ook alcohol zitten in minimale hoeveelheden. Ben het wel eens dat ze het dan geen alcoholvrij moeten noemen.
4 jaar geleden
Had met kerst bonbons gekregen bleek er likeur in te zitten....... heb er 3 op maar volgensmij maak dat niet veel uit zo lang het geen liters bier zijn