5 Reacties
één maand geleden
Hier kijkt hij normaal max. 30min TV maar als hij ziek is kijken wij ook zeker meer.
Probeer tussendoor wel wat te eten met hem en dan geen TV aan, wat te spelen (spelletje waarbij je vooral zit) of boekjes te lezen.
En als het mogelijk is, toch even naar buiten. Desnoods gewoon in de kinderwagen een rondje lopen.
één maand geleden
Wij laten hem gewoon tv kijken als hij dat wil. Is hij fit genoeg dan gaat hij vanzelf spelen. Als hij uit zichzelf speelt ga ik ook af en toe naar buiten met hem als hij dat zelf ook wil. Kinderen mogen gewoon naar buiten als ze koorts hebben, maar dan moet hij hier wel fit genoeg voor zijn.
één maand geleden
Onze dochter van 2 was laatst ook 1 dag helemaal niet lekker. Toen ze nog iets jonger was ging ze dan vooral veel slapen en verder wilde ze vooral op schoot hangen.
Nu merkten wij ook een verandering in haar. Haar behoefte was ook vooral op de bank hangen en filmpjes kijken. Tuurlijk ging de televisie af en toe ook even uit, maar wij hebben het grotendeels maar gelaten. Als je je echt niet lekker voelt is het ook vreselijk om geforceerd te worden dingen te doen waar je helemaal geen zin in hebt. En wat je zegt, zelf vinden we tv kijken ook vaak het fijnste. Deed dit als kind ook... Toen werd er denk ik überhaupt niet zo :moeilijk' gedaan over tv. En wij zijn ook allemaal groot geworden 😉
Neemt niet weg dat ik het goed vind om schermtijd beperkt te houden, maar ach.. 1 of 2 dagen als ze ziek zijn lijkt me niet zo schadelijk.
één maand geleden
Thanks voor de reacties, vandaag voelt hij zich duidelijk alweer beter en hij vraagt al niet eens meer om filmpjes en is de hele ochtend lekker aan het spelen met auto’s en duplo.
Hij had flinke koorts dus naar buiten gaan voelde gister niet goed anders hadden we dat idd ook wel even gedaan.