8 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb exact hetzelfde schijnt erbij te horen… soms ook echt gevoel dat iemand bovenrif aan het fijn knijpen is

3 jaar geleden

Reactie op CindyFR

Ik heb exact hetzelfde schijnt erbij te horen… soms ook echt gevoel dat iem ...
Idem hier! Het is ook een constant gevoel. Het is niet op en af 🤷🏼‍♀️ Is er iets wat bij jou helpt?

3 jaar geleden

Oh ja, plaatsgebrek van organen en baby die er tegen ligt met de billen. Zolang je maar niet het idee hebt dat er een riem om je heen getrokken wordt. Want dan is het niet afwachten maar meteen bellen

3 jaar geleden

Weet niet hoor maar mijn baarmoeder gaat nog niet tot mn middenrif/ ribben enzo. Is mn baarmoeder dan te klein ofzo, of heb ik geen idee waar mn middenrif zit😀 mn baarmoeder komt nu ong 4 vingers boven mn navel uit zover ik kan voelen.

3 jaar geleden

Reactie op Aye

Weet niet hoor maar mijn baarmoeder gaat nog niet tot mn middenrif/ ribben ...
Ligt er ook aan hoe groot je bent denk ik. Ik heb erg weinig plek, ben maat 1.57cm Dus zit al snel 'vol'

3 jaar geleden

Volgens mijn verloskundige zijn dit wel je ribben maar dan meer omdat de kleine daar waarschijnlijk met zijn/haar beentjes ligt en dat in de verdrukking komt. Ik heb het ook namelijk maar kan geen kwaad, is eerder gewoon gigantisch vervelend. Zolang het niet voelt alsof er een band strak om je middel heen zit, is dit niks ernstigs

3 jaar geleden

Reactie op Mereltje86

Ligt er ook aan hoe groot je bent denk ik. Ik heb erg weinig plek, ben maat ...
Idem hier! Ik ben 1m70 maar een kort lijf 🫣 alles zit dus bij elkaar! Hij ligt sinds deze week ook in stuit. Heeft er misschien iets mee te maken?

3 jaar geleden

Ik ben ook 31 weken en heb dit ook. Baby ligt bij mij met de kont rechtsboven en daar is het ook vaak hard. Baarmoeder voel ik ook niet hoog, maar je baarmoeder is ook niet vierkant natuurlijk. 'intern' ligt ie hoger dan je denkt. Bij mij ongeveer 12 cm boven mijn navel en zo breed zijn m'n vingers niet 😅 Tis gewoon ruimtegebrek. Je lever, maag, darmen, longen zit nu allemaal lekker in dat gebied samengeperst