8 Reacties

4 jaar geleden

Hangt ervanaf welke pijnstilling het ziekenhuis geeft. NWZ Alkmaar geeft de ruggenprik en Remifentanil, bij beiden mag je niet aan de wandel en gaan allebij uit wanneer de persfase begint (Remifentanil maakt dat je kan stoppen met ademen, ze doen hem uit omdat je baby dan moeite kan hebben met opstarten met ademen na de geboorte. De ruggeprik gaat uit omdat je onderstel nodig hebt tijdens de persfase). Geen idee of Nederland ook aan lachgas doet eigenlijk, maar ziekenhuis in Alkmaar in ieder geval niet

4 jaar geleden

Hangt ervanaf welke pijnstilling het ziekenhuis geeft. NWZ Alkmaar geeft de ...
Bij ons ziekenhuis kan de ruggenprik ook blijven tijdens het persen, maar je kan dus niet he bed uit. Lachgas hebben ze bij ons wel, denk dat je dan wel je bed uit mag, maar weet ik niet zeker.

4 jaar geleden

Bij ons in het ziekenhuis mag je alleen met lachgas nog je bed uit. Maar dat mag je ook pas als je genoeg ontsluiting hebt (5-6cm geloof ik)

4 jaar geleden

Misschien de tens?

4 jaar geleden

Tens apparaat? Al is dat wel voor het begin dacht ik..

4 jaar geleden

Bij ons ziekenhuis (SJG Weert) hebben ze ook een 'walking epidural', soort ruggenprik light waarbij je nog wel kunt lopen en geen katheter hoeft! Deze blijft ook tijdens het persen werken geloof ik, mits je genoeg gevoel hebt om de persweeën goed te voelen etc. Misschien kun je daar eens naar informeren, maar ik begrijp dat nog lang niet alle ziekenhuizen 'm aanbieden!

3 jaar geleden

Morfinepompje! Deze kan je zelf bedienen, dus je bepaald zelf wanneer je de pijnstilling toedient. Het is zo uitgewerkt, dus iedeaal voor een wee. Het wordt wel uitgezet tijdens de persfase.

3 jaar geleden

Reactie op KxS

Morfinepompje! Deze kan je zelf bedienen, dus je bepaald zelf wanneer je de ...
In het ziekenhuis hier niet, ook dan moet je in bed blijven… Ze hebben hier geen enkele pijnstilling waarbij je nog uit bed mag.