14 Reacties

3 jaar geleden

Bij mijn eerste zoontje was hij 4 maanden toen ik het had (mijn man toen gek genoeg niet). Ons zoontje had toen wel ook klachten maar heb hem niet laten testen. We hebben toen besloten wel bij elkaar te zijn en te zorgen voor elkaar, juist omdat zo'n kleintje ons nodig had. Uiteindelijk alleen koorts en verkouden geweest dus met paracetamol wat kunnen verlichten. Beterschap!!!

3 jaar geleden

Wij zitten in dit schuitje alleen is mijn man nog niet positief getest. Ik wel. Onze dochter is ook ziek dus ik denk ook covid. Je kunt er verder niet veel aan doen vrees ik😪 je probeert je zoontje te beschermen en duimen dat dat lukt! Ik heb veel met haar geslapen. Echt m'n tijd gepakt wanneer zij sliep dat ik ook ging slapen.

3 jaar geleden

Op dit moment hebben mijn dochtertje (9weken) en mijn vriend corona, ik test nog negatief… mijn dochter heeft paar dagen koorts gehad en nu nog heel erg verkouden: hoesten, niezen en vol neusje. Vooral; heel veel knuffelen💖, neusje spoelen en uitzuigen en gewoon wachten tot de klachten minder zijn. I.v.m de koorts bij ons meisje moesten we ons melden op de SEH, daar hebben ze haar getest. Zolang ze goed haar flesjes blijft drinken en natte luiers heeft is er niks aan de hand! Kindjes hebben weinig last van corona aldus de kinderarts daar.

3 jaar geleden

Reactie op Lies95!

Op dit moment hebben mijn dochtertje (9weken) en mijn vriend corona, ik tes ...
Mijn vriend is inderdaad ook met onze dochter bij de huisartsenpost geweest ivm koorts onder de 3 maanden. Ze mocht zetpillen na het consult.

3 jaar geleden

Reactie op MamaM1992

Mijn vriend is inderdaad ook met onze dochter bij de huisartsenpost geweest ...
Klopt inderdaad, werkt heel goed voor onze dochter 😊

3 jaar geleden

Hier allebei Corona gehad toen m’n dochter 4 weken was. Zij was toen ook ineens verkouden dus denk dat ze het ook heeft gehad. Gelukkig geen koorts gehad, wel vol neusje maar daar is het gelukkig bij gebleven.

3 jaar geleden

Kleintjes reageren er vaak niet zo heftig op. Ik zou gewoon lekker samen zorgen voor de kleine. De kleine van mijn vriendin is net 1, hun hebben al 3x corona gehad en geen afstand gehouden van de kleine/ elkaar. Hij heeft 3x ook een beetje loopneus gehad en wat verkouden. Dus waarschijnlijk ook corona. Van een oorontsteking was hij echt heel ziek.

3 jaar geleden

Hier drie weken geleden allebei corona gehad. Mijn vriend testte positief, ik pas 5 dagen later. Ik heb onze dochter in die 5 dagen gewoon vast gehouden, kusjes gegeven etc. Zij begon ook te snotteren en had 1 dag lichte verhoging. Toen ik eenmaal positief testte ben ik niet opeens afstand gaan houden want ik had het idee dat ze het toch al had. Op wat verkoudheidsklachten na is ze niet ziek geweest. Ze was ook net zo vrolijk als anders. Heb alleen een neusspray voor baby’s voor haar gehaald. Kortom, ik zou me niet teveel zorgen maken. Onderzoek heeft al aangetoond dat baby’s er over het algemeen niet heel ziek van worden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar die zijn er altijd. Beterschap!

3 jaar geleden

Jij bent al besmettelijk geweest voordat je wist dat je Corona had, dus echt voorkomen dat jullie kindje in aanraking komt met het virus kan denk ik al niet meer. Als jullie je zoontje willen testen zou je dat misschien kunnen proberen via het slijmvlies van de wang + oppervlakkig net onder het neusvleugeltje? Maar als hij er niet ziek van wordt (wat waarschijnlijk zo zal zijn), heeft dat misschien geeneens meerwaarde? Wij hebben het gehad toen ons zoontje net 1 was. Hij kreeg toen ook een snotneusje en sliep wat langer, maar dat was het. Beterschap allemaal!

3 jaar geleden

Mijn vriend werd vorige week verkouden, maar zelftest was negatief. We vertrouwen het alleen niet omdat een aantal van zijn collega's positief hadden getest 😅 Ik ben nu ook verkouden, maar we zijn er allebei niet heel ziek van. Onze dochter is vandaag 11 weken en ik denk wel dat zij er een klein beetje last van heeft, maar echt niet veel. Ze hoest een beetje en lijkt alsof haar neusje misschien ietsje verstopt is vooral omdat ze meer snurkt. Ook slaapt ze iets meer de laatste week maar meer merk ik niet aan haar. Voordeel met borstvoedibg is dat ze daarmee ook antistoffen krijgen! Ik heb waarschijnlijk tijdens de zwangerschap ook 2 keer corona gehad (één keer zeker, tweede keer onzeker). Ik denk dat zij daardoor ook al antistoffen had misschien?

3 jaar geleden

Wij hebben allebei onlangs corona gehad. Kleine alleen verkouden maar verder nergens last van. Onze dochter ook een beetje hoesten maar niet ziek :) je kindje gewoon extra in de gaten houden maar niet teveel zorgen maken hoor.

3 jaar geleden

Ook corona hier 👋 De huisarts gesproken en zij vertelde dat we lekker door moesten gaan zoals we al deden. De kans dat ze het krijgt is groot, maar niet erg. Als ze koorts krijgt moeten we wel gelijk bellen omdat ze nog geen 3 maanden is. Je hoeft er niet over te stressen. Komt vast goed en ziek lekker uit :)

3 jaar geleden

Mijn dochter is 15 weken en werd vorige week zondag ziek. Snotteren, veel slijm, 12+ diarree luiers per dag, hoesten, niesen en hangerig (geen koorts!). Uiteindelijk bij de huisarts beland, omdat ze oud/ zwart bloed bij haar poep vermengd had. De huisarts dacht aan een virale infectie en de kinderarts maakte zich ook niet zo'n zorgen. Ik werd afgelopen woensdag flink ziek en blijk corona te hebben.. dus zeer waarschijnlijk heeft mijn dochter dit ook gehad. Ik heb gewoon voor haar gezorgd zoals ik altijd doe. Heb ook geen mondkapje o.i.d. gedragen en haar lekker geknuffeld. Ze is nu ook alweer goed opgeknapt en kan weer lachen ;).

3 jaar geleden

Ik heb vandaag laatste dag isolatie en mijn vriend had vorige week corona. We hebben elkaar lekker afgewisseld :'). In die tijd gewoon lekker met baby (10 weken) geknuffeld en er samen voor gezorgd. Veilige hechting is nu nog zo belangrijk, dat we van elkaar en de baby geen afstand hebben gehouden. We hebben baby niet getest, in de week dat mijn vriend corona had was hij ook een beetje verkouden maar meer niet. Misschien dat het corona was, misschien ook niet. We hebben, toen mijn vriend een positieve test had, telefonisch contact gehad met de huisarts en die gaf ook aan niet anders met de baby om te gaan. Die heeft toch je zorg nodig! Dus niet te druk maken en hopelijk vallen de klachten bij jezelf mee :)