24 Reacties

3 jaar geleden

Wat voor auto heb je ?

3 jaar geleden

Reactie op Elisabeth26

Wat voor auto heb je ?
Toyota auris (station variant)

3 jaar geleden

Ik ben iets kleiner dan jij... maar dat hebben wij ook inderdaad, de bijrijdersstoel staat een eind naar voren nu 🙈 ik pas er nog wel tussen met m'n korte beentjes! Heb helaas dus geen oplossing voor je...

3 jaar geleden

Oo dat is wel vreemd, ik heb zelf een mini countryman en die is niet super ruim achterin. Maar mijn man kan gewoon nog op de bijrijder stoel zitten en is 1,86. Wij hebben ook de cabriofix van maxi cosi en de ifsofix.

3 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Toyota auris (station variant)
Wij hebben precies hetzelfde probleem en dezelfde auto ( wel ander stoeltje) 🙈 en kwamen hier van de week pas achter… Ook beiden lang (en lange benen). Komt deels ook door het ontwerp van de stoel, wij weten ook nog even geen oplossing behalve achterin gaan zitten. Vrees dat het niet persé op te lossen is, of je moet een andere auto (of maxi-cosi) willen kopen maar ja… Maar ik lees graag mee of iemand anders de gouden tip heeft!

3 jaar geleden

Reactie op Jannekenu

Wij hebben precies hetzelfde probleem en dezelfde auto ( wel ander stoeltje ...
Weet je toevallig welk stoeltje je hebt?

3 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi achter de bestuurdersstoel gezet. Als rijder zit je vaak net wat dichter bij je stuur. Voor ons de oplossing. En ik vond het zelf fijner als ik reed dat de maxi cosi naast me stond op de bijrijdersstoel, gewoon met de gordel erom. Met een stoeltje heb je rond de 10 maanden het probleem vaak opgelost. Wel even goed kijken welke je neemt dan, of de voetjes van je kindje nog passen 😄.

3 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Weet je toevallig welk stoeltje je hebt?
Ja wij hebben de Cybex Cloud i-size. Met base. Die past dus iig niet! Hebben hem ook al maanden in huis, base wel gepast maar zonder stoeltje 🙈 ‘rooky mistake’ zullen we het naar noemen?

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde maar ik ben 1.65 dus ik lees even mee

3 jaar geleden

Het ligt inderdaad heel erg aan de auto of isofix met stoeltje wel past. Wij dachten ook toen we deze auto in december kochten, fijn, groot, isofix. Uiteindelijk in de winkel verschillende stoelen gepast, maxi cosi paste grwoon niet met isofix. Nu ern cybex en dan kan ik gewoon normaal zitten op de bijrijdersstoel, mijn vriend zit wel redelijk met z'n knieën tegen het dashboard (maarja ook 1.92m)

3 jaar geleden

Hier hetzelfde met de bijrijderstoel zo ver naar voren als de isofix + maxicosi rocks er in staat 😅 Paste hier ook net niet achter de bestuurderstoel, dus als er iemand mee rijd moet diegene maar achterin (of heel krap voorin).. tijdelijk wel hinderlijk maar geen wereldprobleem. Heb zelf een fiat panda, wil wel binnenkort rustig opzoek naar een iets ruimere auto voor de toekomst wat praktischer.

3 jaar geleden

Ligt echt aan de isofix. Wij hebben een Peugeot 307SW en dat is echt geen kleine auto en ik zit ook een heel stuk naar voor. Niet met m’n knieën tegen dashboard aan maar wel veel meer naar voor dan normaal.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem ervaren bij het kopen van een nieuwe auto. Manlief is 1.90 en ik ben 1.86 lang. Hebben onwijs veel auto’s geprobeerd maar ivm lange benen paste we in bijna geen enkele auto met de maxi cosi erachter, zelfs de grote stations waren tot onze verbazing niet altijd passend. Zijn uiteindelijk bij een Skoda Octavia uitgekomen 👌🏻

3 jaar geleden

Wij konden de stangen van de isofix ook instellen. De bijrijder stoel moet dan nog wel iets naar voren maar daar nog wel voldoende ruimte.

3 jaar geleden

Reactie op M_1986

Wij konden de stangen van de isofix ook instellen. De bijrijder stoel moet ...
Probleem is niet de stang van de isofix maar het stoeltje die met de langste kant tegen de voorstoel komt omdat je hem andersom moet zetten. Denk idd dat, zoals hieronder gezegd, het te maken heeft met het ontwerp van de autostoelen en onze lengte.

3 jaar geleden

Reactie op Manonneke_db

Hier hetzelfde probleem ervaren bij het kopen van een nieuwe auto. Manlief ...
Dan toch maar een nieuwe auto 😉

3 jaar geleden

Ik ben 165 en had hetzelfde probleem alleen hebben wij een Doona zonder isofix. Heb lang volgehouden dat alles zou passen in mn suzuki alto uit 2009 maar helaas.. noodgedwongen een andere auto gekocht die we vrijdag kunnen ophalen. Wij zijn nu gegaan voor een suzuki swift 2018 en een wereld van verschil! Heb nu eindelijk ook een kofferbak ipv rommelbakje 😂

3 jaar geleden

Wij hebben het ook. We hebben daarom heel lang niet samen voorin gezeten. Nu komt kind 2 eraan en moeten we toch echt dubbel geklapt op de bijrijdersstoel zitten..🫤

3 jaar geleden

Reactie op Lien19

Wij hebben het ook. We hebben daarom heel lang niet samen voorin gezeten. N ...
:(

3 jaar geleden

Bij mij ook, passagierszetel staat vooruit en rechtop. Zeker om die maxi cosi in en uit te klikken. Alternatief is de maxi cosi vooraan zetten maar vond ik ook maar niks.