19 Reacties

één jaar geleden

Ik lees mee! Ik zit met precies dezelfde vragen haha 🙈

één jaar geleden

Ik vraag het me ook af. In veel voorbeeld voedingsschema's staat 2x per dag soms zelfs eens papfles. Het consultatiebureau gaf aan dat je niet iedere dag zo'n fles moet geven vanwege dat arseen idd (advies vanuit voedingscentrum)

één jaar geleden

Reactie op Cvm91

Ik vraag het me ook af. In veel voorbeeld voedingsschema's staat 2x per dag ...
Ja precies. Lekker verwarrend zo ook 🙈

één jaar geleden

Zeker verwarrend allemaal, CB heeft vanmorgen tegen mij verteld dat ik de ochtenden rijstebloem mocht toevoegen omdat ons meisje snel na de fles weer honger heeft… maar had indd ook gelezen dat iedere dag wordt afgeraden. Ik ga het maar een keer proberen en misschien om de dag doen?🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op MaaikeRouw1991

Zeker verwarrend allemaal, CB heeft vanmorgen tegen mij verteld dat ik de o ...
Ja ik ga het ook maar om de dag doen en kijken of dat goed gaat.

één jaar geleden

CB heeft mij vanmorgen aangeraden om fijne granen van olvarit te gebruiken ipv rijstebloem. Dit is vanaf 6 maanden maar vond het ook prima kunnen met 5 maanden. Weet iemand of er ook nadelen zitten aan fijne granen?

één jaar geleden

Reactie op KimRu

CB heeft mij vanmorgen aangeraden om fijne granen van olvarit te gebruiken ...
Volgens mij zit er geen nadelen aan de granen. Maar de darmpjes zijn pas met 6maand beter bestand tegen granen zeggen ze. Gewoon proberen en dan zie je vanzelf of het goed gaat.

één jaar geleden

Er is haver van Biobim dat vanaf 4 maanden mag! Cb adviseerde mij om die te nemen.

één jaar geleden

Wat is de reden dat jullie beginnen met rijstebloem of de zogeheten papfles? Ben gewoon even benieuwd, ben er niet/nauwelijks mee bekend. Cb is er ook nog niet over begonnen

één jaar geleden

Reactie op MH1234

Wat is de reden dat jullie beginnen met rijstebloem of de zogeheten papfles ...
Omdat ik een hongerige baby heb 🙈 qua gewicht was hij niet zoveel aangekomen dus in verhouding mag hij wel wat meer zei Cb. Alleen we zitten al op 210+7 dus vandaar dat we een papfles gaan proberen

één jaar geleden

Reactie op Marritje

Er is haver van Biobim dat vanaf 4 maanden mag! Cb adviseerde mij om die te ...
Owh dank je wel. Ga ik daar eens na kijken

één jaar geleden

Reactie op MH1234

Wat is de reden dat jullie beginnen met rijstebloem of de zogeheten papfles ...
Om mijn zoontje aan een andere structuur te laten wennen en een andere smaak. Soms geef ik het in de ochtend en dan doe ik het met een lepel geven om hem ook aan de lepel te laten wennen

één jaar geleden

Reactie op MH1234

Wat is de reden dat jullie beginnen met rijstebloem of de zogeheten papfles ...
Ik geef geen papfles, maar pap met een lepel. Zo kan ze haar mondmotoriek trainen om met een lepel te eten. En bijkomend is dat ze kan wennen aan de smaak van kv (pap maak ik met kv, verder geef ik bv). Is alleen nog geen succes: oefenhapjes groenten gaan prima, maar pap lijkt ze héél vies te vinden. Na de eerste lepel weigert ze verder te proeven. 🤭

één jaar geleden

Ga mij er eens in verdiepen. Dank:) geef zelf ook volledig bv en daarnaast oefenhapjes, die gaan nog niet helemaal van harte, maar gaat er soms in haha. Wel leuk om op ontdekkingstocht te gaan in deze nieuwe wereld van voeding:)

één jaar geleden

Ik was van de week in Duitsland en ging even bij de babyvoeding kijken. Bij de drogist en supermarkt hebben ze allerlei soorten papjes voor vanaf 4 en 5 maand, niet alleen van rijst. Dus heb dat meegenomen omdat ik hier dus ook mee zat dat niet te vaak rijstepap wou geven. Deze is lekker makkelijk, hoeft alleen maar water bij zelfs!

één jaar geleden

Reactie op Marritje

Er is haver van Biobim dat vanaf 4 maanden mag! Cb adviseerde mij om die te ...
Mag dat wel elke dag?

één jaar geleden

Reactie op Marritje

Er is haver van Biobim dat vanaf 4 maanden mag! Cb adviseerde mij om die te ...
Die wil ik ook gaan bestellen! Heb je het al geprobeerd?

één jaar geleden

Reactie op Siementje

Mag dat wel elke dag?
Ja

één jaar geleden

Reactie op BabyKoel

Die wil ik ook gaan bestellen! Heb je het al geprobeerd?
Ja, alleen wil mijn dochter nog helemaal geen pap. Groente gaat oké, maar fruit en pap is ze geen fan van....