10 Reacties

vorig jaar
Er gaat een enorm spookverhaal over rijst die kankerverwekkend zou zijn.
Er zal vast een minimale kern van waarheid in zitten (wist je dat dit ook geldt voor zo ongeveer alles wat je eet of drinkt?)... Maar aangezien meer dan de helft van de wereldbevolking rijst als basisvoeding heeft.... Neem ik het met een korreltje zout...
Wij eten bijna elke dag rijst, soms meerdere keren per dag. Er heeft nog niemand bijwerkingen....
Die paar rijstwafels die Nederlandse kinderen eten zal zeker geen probleem vormen.
Er zijn wel versies met en versies zonder zout. Dus daar zou je eventueel nog op kunnen letten.

vorig jaar
Dit is een nieuw advies van voedingscentrum ondat er relatieg veel arseen in rijstewafels zit. Ik geef zelf als alternatief maiswafels doen maar ik zag dat ze het bij ons op de opvang ook rijstwafels geven. Ik zou je er niet te druk om maken maar misschien zelf wel switchen naar andere wafels.

vorig jaar
Reactie op Atroxmons
Dat gaat om de rijst die er in zit. Dus niet specifiek over de wafels...
Ma ...
Zeg ik iets anders? Rijst bevat arseen. De verhouding rijst- arseen in rijstwafels, is blijkbaar voor het voedingscentrum een zorg. Ik denk ook omdat het veel geven wordt aan kinderen. Maar advies is idd ook om niet te vaak Rijst te eten geloof ik. (Overigens best lastig als je glutenvrij eet)

vorig jaar
Reactie op Lilalo
Zeg ik iets anders? Rijst bevat arseen. De verhouding rijst- arseen in rijs ...
Van 37 pakjes van verschillende merken en smaken rijstwafels was er op moment van onderzoek 1 pakje met te veel arseen.
Het wordt dus allemaal flink opgeklopt.
Ja, er zit arseen in, want dat zit in het water waar rijst in groeit. Maar het schijnt dus allemaal binnen de limieten te zitten.
Je uiteraard ook zonder rijst leven. Mijn stelling was echter dat het een relatief spookverhaal is. Net als kanker van koffie of vlees.

vorig jaar
Altijd alles met mate dus kan zo'n rijstwafel toch wel 3-4x per week? Wij geven ze ook. Altijd alles maar gezond is ook zo overdreven vind ik馃槀 wij geven ook wel eens een volkoren bescuitje! Bakje yoghurt tussendoor, extra fruit.