Hallo dames,
Toch even vragen of iemand dit herkent..
Werd vanochtend wakker met een apart gevoel in m'n onderbuik, naar de wc geweest, werd wel iets beter, maar toen ik in bed ging liggen begon links onderin mn buik iets te kloppen.. heel ritmisch, net een hartslag maar duidelijk voelbaar aan de buitenkant. De baby werd ook best druk.. ben nu 34+4..
Nu is het geklop weg maar voelt mn hele buik toch wat apart en op die plek links onderin al helemaal, een soort plaatselijk krampje...
(Ook misselijk sinds k wakker ben maar dat is wel eens vaker).
Iemand een idee wat dit is?
Ik heb dit heel vaak! Volgens m’n verloskundige grote kans dat je baby dan de hik heeft.
Ik zou alleen niet kunnen verklaren waarom je buik daarna apart voelt🤔
Klinkt inderdaad als de hik, krampjes en misselijkheid heb ik regelmatig. Sowieso kan je buik wat gevoelig zijn als je na de nacht je (volle) blaas leegt. De blaas kan de baarmoeder ook prikkelen, net als bewegingen van de baby zelf.
Als ik na de nacht, of middenin de nacht wakker word met een volle blaas, is mijn buik ook wat gevoelig. Je komt bovendien op een termijn dat het hebben van krampjes niet zo gek is.
Als je je zorgen maakt, kun je altijd even de vk bellen :)
Ohhh ik voelde dit de laatse dagen ook maar geen tel bij stil gestaan dat dit de hik kon zijn. Omdat ik de placenta aan de voorkant heb zei de vk nl dat ik die waarschijnlijk niet zou voelen🤭 grappig hoor
Ik heb dit ook meerdere keren gevoeld. Soms zie je het inderdaad ook van buitenaf. Ik dacht wel eens zou dit de hik zijn? Maar het gaat wel echt snel achter elkaar🤭
Placenta ligt hier ook aan de voorkant, maar toevallig tijdens een echo gezien dat het de hik was! Zo apart om je buik ritmisch te voelen en zien bewegen😂 Komt hier nog best wel eens voor! Nu 34,5 weken zwanger.
Haha ik had dit gisteren ook ineens toen ik even op bed lag! Voelde echt heel gek, helemaal onderin bijna bij mijn schaambot. Om de seconde een klopje. Herinnerde me dat dit topic eens geopend was dus ik meteen zoeken en scrollen voor de comments 😂
Onze zoon heeft al 6 weken dagelijks 4/5x de hik (nu 34+4). Volgens de verloskundige niets aan de hand! Is alleen maar een ‘goed teken’ :-) Vreemd gevoel is het wel!
Ooh hier ook al echt een aantal weken en voel het zelf minimaal 2x per dag zo’n 10 minuten. Schrok er de eerste keer van, toen de verloskundige vertelde dat het de hik was, vond ik het ook wel grappig haha:)
Ik heb ook de placenta aan de voorkant. Sinds week 28 voel ik de hik van de baby aan de zijkant van mijn buik. Nu heeft hij dit 2 tot 5 keer per dag. En het ritmische gevoel is steeds sterker (nu 37 weken). Vind het altijd een fijn gevoel om hem dagelijks zo te voelen.