20 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb dit heel vaak! Volgens m’n verloskundige grote kans dat je baby dan de hik heeft. Ik zou alleen niet kunnen verklaren waarom je buik daarna apart voelt🤔

4 jaar geleden

Niet gewoon de hik van de baby? Of voelde dit anders? Vreemd dat je een krampje voelt.. als je het niet vertrouwd misschien de VK bellen?

4 jaar geleden

Klinkt inderdaad als de hik, krampjes en misselijkheid heb ik regelmatig. Sowieso kan je buik wat gevoelig zijn als je na de nacht je (volle) blaas leegt. De blaas kan de baarmoeder ook prikkelen, net als bewegingen van de baby zelf. Als ik na de nacht, of middenin de nacht wakker word met een volle blaas, is mijn buik ook wat gevoelig. Je komt bovendien op een termijn dat het hebben van krampjes niet zo gek is. Als je je zorgen maakt, kun je altijd even de vk bellen :)

4 jaar geleden

Waarschijnlijk de hik. Baby heeft het hier zeker 3 keer per dag, ik word er soms gek van 😅

4 jaar geleden

Ja, dit herken ik. Ik ben nu 35 weken en dit gebeurt heel vaak als ik lig, sinds een week of 2. Ik vroeg me ook al af wat het kan zijn..

4 jaar geleden

Ohhh ik voelde dit de laatse dagen ook maar geen tel bij stil gestaan dat dit de hik kon zijn. Omdat ik de placenta aan de voorkant heb zei de vk nl dat ik die waarschijnlijk niet zou voelen🤭 grappig hoor

4 jaar geleden

Reactie op Lieneke88

Ohhh ik voelde dit de laatse dagen ook maar geen tel bij stil gestaan dat d ...
Hier ook placenta aan de voorkant, dus heb dit idd ook echt nooit eerder gevoeld 🙈

4 jaar geleden

Ik heb dit ook meerdere keren gevoeld. Soms zie je het inderdaad ook van buitenaf. Ik dacht wel eens zou dit de hik zijn? Maar het gaat wel echt snel achter elkaar🤭

4 jaar geleden

Hier ook sinds een paar dagen. Kan ook pulseren van de navelstreng zijn heb ik begrepen. Ik vind het een vrij irritant gevoel 🙈

4 jaar geleden

Ik heb dit ook meerdere keren gevoeld. Soms zie je het inderdaad ook van bu ...
Ja leek mij ook wel wat snel voor de hik 🙈

4 jaar geleden

Placenta ligt hier ook aan de voorkant, maar toevallig tijdens een echo gezien dat het de hik was! Zo apart om je buik ritmisch te voelen en zien bewegen😂 Komt hier nog best wel eens voor! Nu 34,5 weken zwanger.

4 jaar geleden

Dat is de hik van de baby.. dat gaat steeds vaker voorkomen tegen het eind van de zwangerschap

4 jaar geleden

Reactie op Tessa18

Ja leek mij ook wel wat snel voor de hik 🙈
Hik bij baby gaat 2 soms wel 3 x zo snel als ademhaling van volwassenen. Net zoals het hart ongeveer 2x zo snel klopt als dat van mama's

4 jaar geleden

Klinkt voor mij als de hik. Ik voel dit zo’n 4/5x per dag, ongeveer 10-15 min lang 😅

4 jaar geleden

Ik heb dit ook sinds paar dagen! Ik dus vooral in de nacht.. ook helemaal niet bij stil gestaan dat dit de hik kan zijn🙈 hier ook 34+5 weken.

4 jaar geleden

Haha ik had dit gisteren ook ineens toen ik even op bed lag! Voelde echt heel gek, helemaal onderin bijna bij mijn schaambot. Om de seconde een klopje. Herinnerde me dat dit topic eens geopend was dus ik meteen zoeken en scrollen voor de comments 😂

4 jaar geleden

De hik! Schijnt heel goed te zijn, dan wordt het middenrif getraind.

4 jaar geleden

Onze zoon heeft al 6 weken dagelijks 4/5x de hik (nu 34+4). Volgens de verloskundige niets aan de hand! Is alleen maar een ‘goed teken’ :-) Vreemd gevoel is het wel!

4 jaar geleden

Ooh hier ook al echt een aantal weken en voel het zelf minimaal 2x per dag zo’n 10 minuten. Schrok er de eerste keer van, toen de verloskundige vertelde dat het de hik was, vond ik het ook wel grappig haha:)

4 jaar geleden

Ik heb ook de placenta aan de voorkant. Sinds week 28 voel ik de hik van de baby aan de zijkant van mijn buik. Nu heeft hij dit 2 tot 5 keer per dag. En het ritmische gevoel is steeds sterker (nu 37 weken). Vind het altijd een fijn gevoel om hem dagelijks zo te voelen.