5 Reacties

één maand geleden

Hoe was zijn ontlasting voor de diarree? Normale hoeveelheid en niet harder dan anders? Anders kan het ook nog een verstopping zijn met overloopdiarree. En anders lijkt een virus wel logisch. Licht verteerbaar aanhouden en genoeg laten drinken. Kzou ook even observeren of zijn maag en darmstreek niet gaan uitzetten.

één maand geleden

Ik had ooit een scheurtje in mijn middenrif, waardoor ik moest overgeven als ik een tijdje lag. Overdag dus nergens last van even naar huisarts?

één maand geleden

Hoi, Hier is het niet iedere avond/ nacht raak, maar het is nu sinds januari denk ik 6 of 7 keer gebeurd bij onze dochter. Precies hetzelfde, helemaal niet ziek, overdag nooit iets aan de hand... En dan soms ineens nadat ze 's avonds naar bed is gegaan moet ze overgeven. Dit kan een half uurtje erna zijn of een paar uur. We hebben al van alles bedacht... Reageert ze slecht op bepaald voedsel? Lijkt niet logisch aangezien er soms een paar uur tussenzit.. Met een allergie zou het bijvoorbeeld heel snel moeten komen. Heeft ze teveel gegeten? Te kort voordat ze naar bed ging? Ze eet namelijk heeeeeel traag en als ze het dan eindelijk op heeft/genoeg heeft gaan we dus direct naar boven, nog een flesje en dan haar bed in. Geen idee.... Het is echt een raadsel. Een kennis van mij is kinderarts en die hoorde in ons verhaal nog niks waar ze op aan sloeg. Ze zei dat sommige kinderen gewoon makkelijk spugen en dat het ook getriggerd kan worden doordat ze moeten hoesten, of door spanning (misschien dus ook door een nachtmerrie bijvoorbeeld?). Ik blijf het nog even in de gaten houden. Maar ik merk ook wel eens dat ze een beetje moet kokhalzen als ze verschoond wordt (alsof er dan maagzuur omhoog komt). Maar ook niet altijd... Is dus heel vaag. En het gekste is nog dat onze dochter als baby juist bijna niks teruggaf, nooit spuugde...

één maand geleden

Hier vanavond weer overgegeven. Onze dochter had vandaag ineens weer een loopneus dus het lijkt erop dat ze verkouden is/wordt. Het was vanavond heel duidelijk dat er veel dik slijm in haar keel zat dus we denken nu dat dit ook de oorzaak was van het overgeven. Het viel me maandagavond ook al op dat er slijmdraden aan haar mond bleven hangen toen ze moest overgeven.

15 dagen geleden

Hier deze nacht ook weer overgeven… zonder enige aanleiding. De dag gaat tot nu toe ook prima. Is vrolijk, eet (maar wel niet goed). Ik vraag me af of het weer een buikvirus is of toch iets anders… dit kan toch niet blijven duren… Op 5 weken is hij 4x ziek geweest. 2x met overgeven en diarree en 2x zat het op de luchtwegen met koorts erbij. Ik ben het beu 🙃