37 Reacties

4 jaar geleden

Zelf nog geen seconde bij stil gestaan, bij mijn eerste zwangerschap ook niet 馃槄 ik blijf het gewoon eten 馃榿

4 jaar geleden

Heb ik ook altijd gewoon gegeten.. maar je kunt gewoon vragen of ze de groentes extra grondig voor je willen wassen? Zou je er niet te druk om maken hoor 馃槉 Je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn maar het moet ook niet zo zijn dat je niks meer kunt eten (buiten de deur)

4 jaar geleden

Als je toxoplasmoseresistent bent is het ok. Ik mijd ook alle salade buitenshuis. Dus ook voorverpakte en gewassen sla in de supermarkt en zelfs kleine slaatjes op het bord in de netste resto鈥檚. Je weet het nooit hoe het eraan toe gaat in de keukens en ik wil persoonlijk het risico niet nemen.

4 jaar geleden

Ik heb het tijdens geen enkele zwangerschap buitenshuis gegeten.. restaurantkokens zijn niet altijd even proper 馃槄

4 jaar geleden

Ik eet zowat elke week een supermarkt maaltijdsalade 馃槄 In een restaurant ben ik er toch wat voorzichtiger mee.

4 jaar geleden

Reactie op sofia86

Ik heb het tijdens geen enkele zwangerschap buitenshuis gegeten.. restauran ...
*restaurantkeukens dus 馃槀

4 jaar geleden

Reactie op frummel1985

Ik eet zowat elke week een supermarkt maaltijdsalade 馃槄 In een restaurant b ...
Die raden ze af wegens kan op listeria dacht ik. Maar als je hem zelf wast is het natuurlijk geen probleem! Alleen bij maaltijdsalade soms lastig.. (Dit zijn de adviezen he, je moet zelf doen wat je wil) Ik was de eerste zwangerschap hier heel erg mee bezig. Nu minder. Losse salades eet ik niet in een restaurant, maar als het bijvoorbeeld al op een broodje zit dan eet ik het wel. Ik heb niet zo'n zin in dat gedoe. Ergens vind ik het beledigend om te vragen of ze het wassen. Ik eet zelfs wel bakker Bart of Subway soms.

4 jaar geleden

Reactie op Boysmom90

Die raden ze af wegens kan op listeria dacht ik. Maar als je hem zelf wast ...
Wie is ze? In de ZwangerHap app staat dat je ze gewoon kan eten. Het voedingscentrum zegt wel dat het een risico product is. Hmm.. misschien maar niet meer elke week 馃槄

4 jaar geleden

Volgens mij overdrijven we tegenwoordig een beetje. Lijkt mij dat je dat prima kunt eten... Maar dat is mijn mening.

4 jaar geleden

Reactie op frummel1985

Wie is ze? In de ZwangerHap app staat dat je ze gewoon kan eten. Het voedi ...
Ik las het inderdaad op internet. En toen mn verloskundige gevraagd. Dingen als kaneel enzo vond ze echt overdreven. Maar maaltijdsalade raadde ze wel echt af, tenzij je hem wast. Dat geldt voor alle voorverpakte sla zei ze. In restaurants gebruiken ze die ook wel, en die is voorgewassen dus voor een gemiddelde gast is dat voldoende. Maar voor ons niet. Dus tsja, doen ze het dan? Ze zei: als je het echt niet kan laten, maar ik raad het af, neem dan 1 die nog heel lang houdbaar is.

4 jaar geleden

Eigenlijk zei ze in vriendelijke woorden: wees niet lui en maak zelf een maaltijdsalade met gewassen groenten 馃ぃ

4 jaar geleden

Reactie op Boysmom90

Ik las het inderdaad op internet. En toen mn verloskundige gevraagd. Dingen ...
Hier hamerde de gynaecoloog er ook op om er enorm mee op te passen, dus dan neem ik liever het risico niet

4 jaar geleden

Reactie op IreneEneri

Volgens mij overdrijven we tegenwoordig een beetje. Lijkt mij dat je dat pr ...
Heel eerlijk..... mijn vriend vergeet regelmatig de groente te wassen als hij kookt. Zo aten we laatste heerlijke zanderige boerenkoolstampot.... boerenkool kwam van de biomarkt en dat was hij niet meer gewend. Volgens mij kun je er in Nederland vanuit gaan dat de kans op een besmetting minimaal is en moet je zelf bedenken of je een minimaal risico wil lopen.

4 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Heel eerlijk..... mijn vriend vergeet regelmatig de groente te wassen als h ...
Die zanderige boerenkool, al smaakt het misschien iets minder, mag je sowieso gewoon! Want die is gekookt. Dus dan kook je de listeria/toxoplasmose dood. Het gaat echt alleen om rauwe groente. Waarbij zand dacht ik vooral toxoplasmose risico is, en voorverpakt vooral listeria. En inderdaad je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Maar dan weet je dat die boerenkool dus geen probleem was haha ;)!

4 jaar geleden

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zal wel wat meevallen toch? Ik ben niet zo panisch met eten. Heb ook gerookte zalm gegeten gister in een restaurant. M茅t sla 馃槀 Heb 6 jaar in de horeca gewerkt & ze wassen de sla echt HEEL grondig. Je kunt echt niet aankomen met een zandkorrel in je salade. Ik denk dat ze het daar beter wassen dan dat je dat thuis zou doen.

4 jaar geleden

Reactie op Boysmom90

Die zanderige boerenkool, al smaakt het misschien iets minder, mag je sowie ...
Dat was een voorbeeld. Ik ben net als zoem ook niet zo paniekerig en was rauwkost en fruit niet (grondig) af. Heb ook al wel stukje makreel zo hoer en daar gegeten...alhoewel ik daar wel voorzichtiger ben

4 jaar geleden

Nou mijn ervaring. Van zelf grondig gewassen groente kan je ziek worden. Momenteel ziek in bed met een voedselvergiftiging van cherrytomaatjes.

4 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Dat was een voorbeeld. Ik ben net als zoem ook niet zo paniekerig en was ra ...
Gezond verstand gebruiken 馃槈 Ik zal ook niet elke dag gerookte zalm nemen & wist dat dit echt vers was. Alcohol & rauw vlees eet ik 茅cht niet. Moet ik wel zeggen dat ik een week Kombucha dronk & was vergeten dat daar een extreem laag alcohol percentage in zat 馃檲

4 jaar geleden

Reactie op Zoem

Gezond verstand gebruiken 馃槈 Ik zal ook niet elke dag gerookte zalm nemen ...
Same same.... alhoewel de fles alcoholvrije champagne met kerst ook niet helemaal 0.0 bleek te zijn. Niet te vaak doen ;)

4 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Same same.... alhoewel de fles alcoholvrije champagne met kerst ook niet h ...
Nou dat. Nu neem ik de Kombucha ook niet meer. Jij de champagne ook vast niet 馃槵馃槵馃槀