7 Reacties

14 dagen geleden

Ik denk dat ik het wel hetzelfde herken alleen dan bij mijn man. Als hij net slaapt dan schokt heel kort zijn lichaam, dit vaak een paar keer. Ik heb het toen opgezocht en dit zijn dan je spieren die spanning loslaten voor je slaap. In het begin schok ik hier erg van. Maar ben het inmiddels gewend en weet dat hij dan in slaap valt. Maar ik zou gewoon even contact opnemen met de huisarts als je je zorgen maakt.

13 dagen geleden

Volgens mij kan het helemaal geen kwaad. Zowel mijn vriend als dochter hebben dit beide redelijk vaak en ik heb het zelf ook wel eens als ik echt heel moe ben.

13 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties. Het is voor mij al geruststellend om dit te lezen, omdat ik dit nog nooit heb gezien en niet herken van mensen in mijn omgeving. Ik ga het voor de zekerheid nog wel overleggen met de Huisarts. Bedankt iniedergeval!

9 dagen geleden

Ik en mijn dochtertje hebben dit ook als we in slaap vallen. Mijn man is het inmiddels gewend, aan het begin van onze relatie dacht hij ook dat het niet goed ging met mij 🤭 Maar het is normaal bij het in slaap vallen.

8 dagen geleden

Mijn dochter en zoon doen dit ook allebei. Viel me pas op toen ze een keer bij mij in bed sliepen. Eerst schrok ik er ook van, maar juist omdat ze het allebei doen dacht ik zou wel toevallig zijn als dit een ‘aandoening’ is die ze allebei hebben..

6 dagen geleden

Het is heel normaal, heet en hypnogage schok, 70% van de mensen heeft het wekelijks: https://ruysdaelslaapkliniek.nl/nieuws/de-hypnagoge-schok/

5 dagen geleden

Ik denk in dezelfde categorie als dat je in slaap valt en dan het gevoel hebt dat je valt