24 Reacties
2 jaar geleden
Dochter wordt volgende week 16 maanden en ik volg de tips van snuggles and dreams met de juiste wakkertijden volgens haar.
Wakker rond 7 à 8u
Dutje 1: 09.30u - 10.00u ( ze krijgt dus een half uur de tijd om in slaap te vallen. Slaapt ze even, prima. Heeft ze enkel een half uur gerust met haar ogen open, ook prima. Maar na een half uur pak ik ze er sowieso uit)
Dutje 2: 13.00u - 15.00u
Naar bed om 19.00u
2 jaar geleden
Hier 15 maanden en beetje ziek geweest waardoor hij veel meer heeft geslapen dan normaal..
Maar normaal gesproken;
9.30-10.30/11 u slapen (soms ook al eerder op bed)
15-16u slapen
19u naar bed tot 6.30/7u
Op de crèche hebben we ook de afspraak dat ie uiterlijk 16u wordt wakker gemaakt, ook al slaapt ie net een half uur.
Laatste tijd was ook soms dat ie in ochtend 2u sliep en dan niet echt meer in de middag (wel geprobeerd) en we hebben ook wel eens dat ie in de ochtend maar half uurtje slaapt en dan slaapt ie daarna van 13/13.30 tot 15.30
Maar wij hebben wel echt een slaapkop hier! Ik kan me voorstellen dat een normaal schema in ochtend half uurtje is en in middag 2u en dan 19u tot volgende ochtend..
2 jaar geleden
Bij ons ongeveer zo:
Wakker rond 7u
9.00 - 11.00 dutje 1
14.00 - 15.00 dutje 2
Rond 19.00 naar bed
Probeer hem eigenlijk altijd uiterlijk om 15.30 wakker te maken, dan slaapt hij s nachts ook goed. Zeker als zijn dutjes wat opschuiven door de een of andere reden, laat ik hem niet tot later slapen.
Dagen dat hij op het kdv is zijn wel vermoeiender voor hem, dan gaat hij 's avonds vaak wat eerder naar bed.
2 jaar geleden
Hier is ze net 15 maanden, maar ze heeft al een tijdje 1 dutje.
07:30 - 8:30 wakker
12:30 (+\-) dutje van 2 a 3 uur
19:30 de nacht in.
2 jaar geleden
Reactie op Ellis2022
Dochter wordt volgende week 16 maanden en ik volg de tips van snuggles and ...
Ik ben dit schema nu ook aan het proberen maar dan wel van 09.00 tot 09.45 zodat ze wel 1 cyclus kan slapen.
Werd jou dochter hiervoor ook vroeg wakker?
2 jaar geleden
Onze dochter (16mnd) zit al maanden op 1 slaapje. Ze wordt tussen 6/7 wakker (moeten er zelf ook rond die tijd uit dus top!) en dan net na de lunch, tussen 12-1 gaat ze slapen. Vaak maar een uurtje/1.5 en dan door tot na het diner. Rond 19.00uur brengen we haar weer naar bed. Mevrouw is nooit geen hele lange slaper geweest, wilt veel te graag alles meemaken 🙈😅
2 jaar geleden
Hoi, onze dochter is nu 15 maanden. Zij gaat ook laat naar bed (ergens tussen 19.30 en 20.00 uur gaan we naar boven). Zou dit ook graag anders zien maar het kan eenmaal niet anders omdat wij op werkdagen altijd pas op z'n vroegst om 18.30 uur kunnen eten.
Het wisselt nog hoe laat zij s ochtends wakker is... Ergens tussen 06.00 en 07.30 uur.
Zij slaapt overdag ook nog 2 keer.l, en ebst lang. In de ochtend meestal een dutje van 2 uur en in de middag was het een tijd lang 1 of anderhalf uur.
De laatste tijd is het 's middags ook vaak weer 2 uur. En soms maakt ze zelfs van één van de twee dutjes 3 uur!
Maar ze is een beetje ziek geweest en we de je ook weer een sprong want ze plakt enorm aan mij en ze eet slecht. Dus waarschijnlijk daardoor extra moe.
2 jaar geleden
3 weken geleden schreef ik nog dat ie echt z’n ochtend dutje nodig had.. inmiddels al 2 weken over op 1 slaapje 🙃!
7/7.30 wakker
12u-15u slapen
19u naar bed (en kletst dan soms nog een half uur en dan valt ie meestal in slaap)
Op de crèche leggen ze hem om 13u met de rest en slaapt ie 2 uur. Hier redt ie het soms ook wel tot iets later.. maar hij slaapt tussen de 2 en 3,5 uur in de middag. De overgang vond ik verbazingwekkend goed en snel gaan!
2 jaar geleden
Onze dochter is bijna 17 maanden en ze slaapt van 18.40/18.50 ligt eraan hoe moe ze is en we dus wat sneller zijn met ons ritueel en slaapt tot 7 a 8 in de ochtend . Dan gaat ze om 12 uur naar bed en slaapt dan 2 uur maar soms ook langer max 3 uur want dan maak ik haar wakker. En dan weer naar bed rond 18.40
2 jaar geleden
Hier is onze kleine man sinds kort ook over op 1 slaapje. Hij wordt vaak tussen 6 en 7 wakker. Gaat om 1 uur weer naar bed en slaapt dan tot 3 uur half 4. Om 7 uur/ half 8 gaat hij weer naar bed.
We merken wel dat hij ‘s ochtends tegen een uur of 10/11 een dipje heeft en dan wel is in de auto of buggy in slaap valt, maar we hebben gemerkt dat hij ‘s nachts het beste slaapt als hij sochtends geen slaapje meer heeft. Ook is de kans aanwezig dat als we hem ‘s ochtends dan even laten slapen, hij ‘s middags niet meer wil