29 Reacties

2 jaar geleden

Hoi! Hier ook sinds 3 nachten onrustig, ieder uur wakker en vaker willen drinken. Denk ook dat het slaapregressie is, vandaag is ze 4 maand. Ik heb geen antwoord op je vragen maar ben ook benieuwd naar de ervaring van anderen. En benieuwd hoe het na deze periode gaat, of ze dan echt beter gaat slapen en weer meer kan 😁.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 4 maand wordt ook vaak wakker snachts. Soms helpt een speentje, soms niet. Eten is ook niet altijd de oplossing want hij drinkt dan niet alles.. soms is hij zomaar 1,5 tot 2u wakker... vermoeiend...

2 jaar geleden

Oohjaaa zeer herkenbare signalen. Ik geloofde eerst niet zo in die sprongetjes, maar deze is wel heel opvallend met precies dezelfde kenmerken die jij omschrijft! Komt opeens extra om te drinken, wordt meer wakker, meer spugen jaaaa, slaapjes/drinken overdag ook echt een nieuwe uitdaging. Verloopt allemaal wat rommeliger, maar tussendoor is ze haar vrolijke zelve. Maar duidelijk wel veranderingen. Volgens de app ‘moeten’ we nog 10 dagen.

2 jaar geleden

Reactie op MH1234

Oohjaaa zeer herkenbare signalen. Ik geloofde eerst niet zo in die spronget ...
Haha zelfde hier en had ook beetje dat ik het niet geloofde.. maar hier nu anderhalf week beetje aanmodderen met nachten meerdere keren wakker (daarvoor hele goede slaper), en nu sinds 3 dagen geen fles meer opdrinken.. verder wel ook super vrolijk! En slaapt overdag wel nog goed.. wist niet dat het slechte drinken er ook bij hoorde.. Hopelijk snel weer over 😅

2 jaar geleden

Wij hebben net de slaapregressie achter de rug. Je herkent echt het verschil tussen sprongetjes en slaapregressie. Hier elke 1.5 uur wakker geweest snachts, of na een half uur al. Niet makkelijk weer inslaap krijgen dus soms 2 uur opzitten. En dat 5 weken. Af en toe zat er een goeie nacht tussen. Met de sprongetjes komt ze soms wat vaker snachts maar slaapt makkelijker weer in. Ik vond het erg pittig. ze dronk overdag verder prima en was ook gewoon vrolijk

2 jaar geleden

Reactie op verab93

Wij hebben net de slaapregressie achter de rug. Je herkent echt het verschi ...
5 weken... 😰😰😰

2 jaar geleden

Hier ook al wel een week of 3…

2 jaar geleden

Reactie op Kuijpea

5 weken... 😰😰😰
Jaaa, echt de HEL. Maar alles is het waard🫢ze slaapt nu van 20.00 tot 6😁 en valt zelfstandig avonds in slaap 😴 overdag nog niet

2 jaar geleden

Reactie op MH1234

Oohjaaa zeer herkenbare signalen. Ik geloofde eerst niet zo in die spronget ...
Sprongen en slaap regressie hebben verder niks met elkaar te maken. Het is gewoon puur toeval dat die samen vallen Alles wat je beschrijft is van de slaapregressie

2 jaar geleden

Ohhhh onze zoon heeft ook de slaapregressie! Overdag vrolijk mannetje en slaapt prima. Vanaf 20.00 wordt het moeilijker en 22.00 drama. Elke meer wakker en krijsen. Hij slaapt dan soort nog wel. Leggen we 'm tussenin, slaapt hij binnen 1 sec. Lees veel dat dat niet echt handig is en dat ie dan daar gewend aan raak..dus daar moeten we mee stoppen. K zie nu al op tegen de komende nacht(en)😔. Iemand tips?

2 jaar geleden

Bij ons is het slapen overdag sinds een paar dagen ineens een dráma. Na elke 30-45 minuten klaarwakker en niet verder willen slapen, terwijl hij daarvoor makelijk 1,5-2 uur pakte, soms met tut aangeven. De nachten gaan tot noch toe prima, even afkloppen... Zou dit ook slaapregressie kunnen zijn? De sprong 4 zijn wij, als ik de app mag geloven, bijna uit. De daarbij horende ontwikkeling hebben we de afgelopen weken zeker opgemerkt.

2 jaar geleden

Reactie op Debbsss02

Sprongen en slaap regressie hebben verder niks met elkaar te maken. Het is ...
Sommige signalen kunnen ook onder sprongetje vallen?! Als in slechter drinken/slechter slapen? Anyway, mijn dochter is van de leg, wat voor reden het ook mag hebben haha;sprong/slaapregressie en hoop dat we die snel kunnen afvinken.

2 jaar geleden

Reactie op MH1234

Sommige signalen kunnen ook onder sprongetje vallen?! Als in slechter drink ...
Ja natuurlijk! Veel dingen komen zeker overeen met elkaar. Maar ze staan verder los van elkaar, dat bedoelde ik er mee te zeggen. Slaap regressie kan bijv ook al met 3 maanden beginnen of pas met 5 maanden, en dan is sprong 4 er nog niet of juist alweer voorbij.

2 jaar geleden

Ik merk een duidelijk verschil.. paar weken terug zat mijn zoontje duidelijk in een sprong; hij wilde ‘s nachts niet getroost worden maar voeding. Sinds 3 nachten nu komt hij amper zelf in slaap, wordt dus vaak wakker ‘s nachts en kan dan niet terug in slaap komen, als ik 1min met hem loop, slaapt hij weer. Dit is wat ons geval betreft duidelijk verschil tussen sprongetje en slaapregressie. Wat ik alleen best heftig vind, is dat het elkaar afwisselt. Mega blij dat de 4e sprong voorbij was en we weer door konden slapen.. krijgen we nu weer gebroken nachten😅😴

2 jaar geleden

Ik vind het heeel heftig hoor die slaapregressie moest vannacht gewoon huilen 🤣🤣 ben gesloopt heb vanaf de geboorte nog niet doorgeslapen maar dit wat een hell hoop dat het snel voorbij is hoelang heeft het bij jullie geduurd ?

2 jaar geleden

Reactie op verab93

Nou dit beloofd nog wat heb er pas 3 nachten op zitten 😱 hoe heb je dit volgehouden

2 jaar geleden

Reactie op verab93

Ze slaapt na de regressie makkelijker en zelfstandig in. We kunnen haar nu soms wakker weg leggen.

2 jaar geleden

Reactie op AichaAicha

Ik vind het heeel heftig hoor die slaapregressie moest vannacht gewoon huil ...
Zit er nog in en is nu ongeveer 4/4,5 week 😫

2 jaar geleden

Reactie op Debbsss02

Zit er nog in en is nu ongeveer 4/4,5 week 😫
Oh vreselijk is het letterlijk elke nacht of soms ook een goede nacht?

2 jaar geleden

Reactie op AichaAicha

Oh vreselijk is het letterlijk elke nacht of soms ook een goede nacht?
Nee echt letterlijk elke nacht 🥲 Maar onthoud; slaap regressie = slaap progressie. Daar hou ik mezelf aan vast!