19 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb wel een rekening geopend voor m’n zoontje. In ons cultuur krijgt de baby geld op het hoofd bij de geboorte ik zou niet weten waar ik anders zo veel geld moet laten. Daarbij boek ik de kinderbijslag & kindgebonden budget ook over naar zijn rekening en doe ik van mij zelf nog een bedrag overmaken. Ik hoop natuurlijk dat hij hiervan zijn rijbewijs gaat halen & een mooie auto koopt & eventueel nog een studie kiest.

3 jaar geleden

Hier wel een eigen rekening. Het geboortegeld en alle kindgebonden gelden gaan direct haar rekening op net als mn andere kids. Als de 18 zijn kan jij alsnog zicht hebben over zn rekening. Alleen is er een akkoord verklaring nodig.

3 jaar geleden

Wij gaan voor hem sparen d.m.v. beleggen en investeren. Zitten natuurlijk wel risico's aan vast, maar ik vind gewoon sparen heel zonde aangezien geld steeds weer minder waard wordt door inflatie..

3 jaar geleden

Wij hebben een spaardoel voor onze kinderen op onze naam. Dit geld is in principe voor de kinderen later, maar mocht het nodig zijn, kunnen we dat ook gebruiken voor rijlessen/studie etc. Ik heb ook nooit geld gekregen van mijn ouders toen ik uit huis ging oid. Ze zouden dat toen gerust kunnen missen, maar vonden het niet nodig. Zo denken wij er nu ook over. Laat ze maar werken voor hun geld.

3 jaar geleden

Reactie op Mereltje86

Wij hebben een spaardoel voor onze kinderen op onze naam. Dit geld is in p ...
Wij sparen €25 per kind per maand.

3 jaar geleden

Reactie op Mereltje86

Wij hebben een spaardoel voor onze kinderen op onze naam. Dit geld is in p ...
Ik denk juist, omdat ik het vroeger niet heb gehad wil ik dat voor hem wel doen. Maar uiteraard zou hij ook zeker moeten werken

3 jaar geleden

Hier eigen rekening voor onze zoon, Rabobank regenboogrekening hebben wij gekozen. Wij sparen 25 euro per maand plus kinderbijslag. Mijn ouders hebben nooit zo gespaard voor ons, wil dit voor onze kleine wel graag.

3 jaar geleden

Wij sparen op onze eigen rekening voor onze dochter, 100 per maand op een spaarpotje. Tegen de tijd dat ze ouder is , willen we dit aan haar geven doormiddel van een bijdrage aan toekomstgerichte zaken (zoals bijv. Rijbewijs, studie, huis, bruiloft). Op deze manier heeft ze toch iets aan het geld, zitten we niet moeilijk te doen qua 'schenking ' later, en gaat het niet op aan onnodige zaken als ze zelf geen verantwoordelijkheid kan dragen hierover.

3 jaar geleden

Wij hebben voor onze beide zoons eer rekening op hun naam. Hier sparen wij €20,- op en de kinderbijslag gaat erop. De opa en oma’s sparen ook mee. Als ze tegen hun 18 niet om kunnen gaan met geld is het zo op een andere rekening gezet

3 jaar geleden

Eigen rekening bij de ING op haar naam

3 jaar geleden

Wij beleggen voor onze dochters via Meesman. Ze hebben elk een eigen rekening, maar wel op onze naam (€100/maand/kind). Vind sparen voor over 18-20 jaar beetje zonde, op lange termijn kun je beter gaan beleggen en het geld voor je laten werken… Via Meesman hoeven we er zelf niet naar om te kijken omdat het index beleggen is. Ze hebben ook beide een spaarrekening op eigen naam waar we de kinder bijslag op storten en geld dat ze krijgen van familie. Als je van plan bent grote bedragen te gaan sparen voor je kinderen op een rekening die niet op jouw naam staat heb je eventueel te maken met schenk belasting als ze 18 worden en je het dan wil geven. Is ook best zonde… Dit is trouwens wel handig artikel; https://porterenee.nl/sparen/sparen-voor-je-kinderen/

3 jaar geleden

Wij hebben een eigen spaarrekening geopend bij de Abnamro net als dat mijn ouders had geopend voor mij en mn zusjes/broertje. Ik kreeg toen ik zelf ging werken wel inzicht in mijn spaarrekening maar heb er nooit wat vanaf hoeven halen totdat ik een huis ging kopen. Tot die tijd heeft mijn moeder namelijk ook altijd inzicht gehad in mijn spaarrekening. Kwam ik geld te kort in de maand ? Had ze liever dat ik van haar ging lenen dan dat ik van mijn spaar zou afhalen. Eigenlijk is dat tot nu toe nog steeds zo en vind dat wel fijn eigenlijk. Bij de abn was trouwens (zover wij weten in deze tijd) de enige bank waar je een rekening kon openen op naam waar iedereen wat op kan storten, we waren eerst bezig bij de ing maar daar kon alleen mijn man wat storten omdat hij bij de ing zit en niet ik.

3 jaar geleden

Reactie op DewiDeliana

Wij hebben een eigen spaarrekening geopend bij de Abnamro net als dat mijn ...
Bij de Rabobank kan dat! Dat vond ik namelijk wel fijn dat opa's en oma's er ook rechtstreeks op zijn eigen rekening kunnen storten.

3 jaar geleden

Reactie op M_1986

Bij de Rabobank kan dat! Dat vond ik namelijk wel fijn dat opa's en oma's ...
Ja precies dat vonden wij ook een fijn idee! Ikzelf zit bij de abn dus zoektocht was snel gestopt dus hoefde gelukkig niet verder te zoeken😝 maar voor degene bij de rabo zou ik dat ook zeker aanraden!

3 jaar geleden

We hebben een regenboog rekening geopend bij Rabobank, dit zodat ze klant wordt. Nu komt er een nieuwe rekening, de leeftijd kan je zelf bepalen tot Max 30 jaar. Heb je bijv 18jr ingesteld staan, dan kan je het zo regelen dat je enkel samen ( kind + beheerder) samen geld kan opnemen met beide handtekeningen. Mocht je kind zelfstandig genoeg zijn kan je dit dus gewoon helemaal aan hem/haar overlaten. Zo zit je niet met schenk belastingen, en staat het direct op je naam! Wij zaten exact met hetzelfde probleem maar dit is voor ons een uitkomst! Je kan altijd telefonisch advies aanvragen. Succes !

3 jaar geleden

Reactie op FVDB22

We hebben een regenboog rekening geopend bij Rabobank, dit zodat ze klant w ...
Beheerder is dan een van de ouders die het regelt

3 jaar geleden

Reactie op FVDB22

We hebben een regenboog rekening geopend bij Rabobank, dit zodat ze klant w ...
Oh dat klinkt handig! Wanneer komt die rekening er, weet je dat?

3 jaar geleden

Reactie op Serendipity__

Oh dat klinkt handig! Wanneer komt die rekening er, weet je dat?

3 jaar geleden

Dit is echt precies wat ik zoek!! Dank je wel 😁