11 Reacties

één maand geleden

Ik vind dat commentaar daar over altijd zo vreselijk! 🥲 een kind mag toch ook nog lekker kind zijn denk ik dan.. helaas geen tips, maar onze dochter krijgt voor het slapen nog 120ml normale halfvolle melk, gewoon puur omdat ze daar nog lekker van geniet, ze heeft hem niet persee nodig en slaapt opzich ook zonder maar ze vind het echt nog lekker dus wij houden die ook gewoon lekker er in

één maand geleden

Reactie op saschad

Ik vind dat commentaar daar over altijd zo vreselijk! 🥲 een kind mag toch ...
Doe vooral wat goed voor jullie voelt! 😘😘

één maand geleden

Hoi, ik zou vooral doen waar je jezelf goed bij voelt en je kleine. Iedereen kan wel leuk ze goed bedoelde adviezen geven maar jij bent zijn moeder en weet wat er het beste werkt. Mijn dochtertje wordt morgen 2 jaar en krijgt nog een fles van 210 voor het slapen gaan en een fles van 180 in de ochtend. Ze zit prima kwa gemiddelde in der groei. En ze eet gewoon alles op een dag ook super goed (brood,fruit,groente). Als ik haar flessen weg laat is het een drama, dus ik trek me niks aan van wat een ander vind. Voor haar werkt dit en zolang zij hier behoefte aan heeft krijgt ze het gewoon. Ze ligt er gewoon rustig zelf mee in haar bedje of op de bank dus ik heb er me handen ook niet aan vol. Ik vind dat je het als moeder goed doet en naar de behoefte van je kindje kijkt.💙

één maand geleden

Enige wat ik zou kunnen bedenken is morgens gezamenlijk aan tafel gaan zitten. En dan gewoon beker melk en broodje? Of misschien ander type beker proberen? Ik heb er zelf geen ervaring mee, hij kreeg net voor 14 maanden nog 1 fles en die weigerde hij van de 1 op de andere dag. Maar er is geen goed en fout.

één maand geleden

Reactie op Lilly1999

Hoi, ik zou vooral doen waar je jezelf goed bij voelt en je kleine. Iederee ...
Dat is super lief, dankjewel! Klinkt hetzelfde als mijn zoontje, ook prima op gewicht en groei. Die fles voelt voor mij en hem even als een rust momentje, start van de dag. Ergens denk ik ook als hij er dadelijk een keer klaar mee is dan merk je dat wel en dan gaat t flesje weg. Dus we blijven lekker zo doorgaan. Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje! Hele fijne dag gewenst

één maand geleden

Reactie op JJSearum

Dat is super lief, dankjewel! Klinkt hetzelfde als mijn zoontje, ook prima ...
Ja vooral niet druk om maken als ze er geen behoefte meer aan hebben geven ze dat zelf wel aan. Je hebt helemaal gelijk ik zou ook lekker doen wat goed is voor hem en fijn voelt voor jou. Komt helemaal goed vooral nergens druk op leggen. Dankjewel ! ☺️ Jullie ook een fijne dag

één maand geleden

Ons dochtertje is 2 jaar en wij geven savonds nog een fles van 160 ml. En sochtends alleen als ze er om vraagt maar dat is bijna niet. Het gaat vanzelf wel denk ik.

één maand geleden

Als ik dit zo lees zijn jullie al goed aan het afbouwen denk ik. Begrijp ik goed dat hij dus nog bij jou zit wanneer hij de fles krijgt? Dus je geeft hem de fles zeg maar? Misschien zou je daar mee kunnen stoppen? Dat je nog wel een flesje maakt, maar deze gewoon op tafel zet net als de beker. Dus gewoon ontbijten bij de tafel. Misschien is het meer het knuffelen met jou dan de fles opzich waar hij behoefte aan heeft. Maar zou me er niet te druk om te maken. Doe wat voor jullie goed voelt

één maand geleden

Onze dochter heeft nog heeeeel lang 's avonds voor het naar bed gaan een fles gedronken. Tot ruim 3 jaar geloof ik. Is natuurlijk helemaal niet nodig, maar hoorde bij haar avondritueel en aangezien ze overdag weinig dronk, vond ik het ook wel fijn dat er zo nog wat extra in ging... Omdat ze 's nachts lang nog niet zindelijk was, wilde ik die fles er eigenlijk ook af hebben. We hebben toen een deal gemaakt: zij mocht een nieuwe beker uitzoeken waar ze dan 's middags, na de lunch melk uit mocht drinken. En dan de fles weg, die was voor baby's. Dat werkte goed, omdat ze er ineens een hele mooie beker (rietjesbeker, als overgang) voor terug kreeg die ook echt alleen voor melk uit de kast kwam. Maar ja, toen was ze dus wel al 3 jaar dus snapte ze het... Ik denk altijd maar... We kunnen niet alles doen wat volgens de boekjes hoort/goed is voor een kind. Ik denk dat we allemaal wel dingen doen/toelaten bij onze kinderen die we liever niet bij het consultatiebureau vertellen omdat we weten dat we dan een preek krijgen 😉. Zolang het om 1 of 2 van zulke dingetjes gaat, valt het volgens mij wel mee en komt er vanzelf een moment dat je er wel makkelijk afkomt. Als je er natuurlijk echt vanaf wil, is het vaak een kwestie van cold turkey stoppen, paar dagen krijsen en dan is het klaar. De vraag is alleen of je dat wil en bij jullie past. Ik koos daar zelf liever niet voor, maar betekent natuurlijk niet dat het niet kan... Succes!

één maand geleden

Reactie op Alettamem

Als ik dit zo lees zijn jullie al goed aan het afbouwen denk ik. Begrijp ik ...
Ja klopt hij zit bij mij en ik geef dan de fles. Goeie tip om de fles gewoon op tafel te zetten hij het ontbijt, gaan we eens proberen.

één maand geleden

Wij hebben eerst de fles vervangen door een 360 graden beker. Daarna gestopt met fles in bed (voor/na het slapen) en dan die 360 graden beker met melk aan tafel. Nu drinkt ze alleen maar karnemelk 😊