Onze kleine man is vorige week 2 jaar geworden, en hij drinkt gewoon water en melk uit een beker zelf.
Alleen smorgens als ie wakker wordt dan krijgt hij nog altijd de fles. Soms pakt hij m zelf vast, maar meestal zit ie dan lekker bij mij en dan geef ik dus de fles.
Daarna pakt ie z'n boterham en gaat ie op z'n stoeltje zitten eten. Mijn man wil hem al heel lang van die fles af, en dat ie zelf uit zijn beker drinkt. Omdat te gaan doen doen we al minder in zn fles smorgens en de rest drinkt hij dan zelf uit z'n beker. Maar geven we alleen de beker, dan wordt ie boos.
Hoe kun je dit het beste aanpakken? Ik vind zo'n momentje met m smorgens wel even fijn, alleen ergens vind ik het ook wel een prettig idee dat ik m'n handen ook vrij heb en zelf wat kan eten bv.
Heel soms wordt ie snachts nog eens wakker en is ie overstuur, dan krijgt hij ook n kleine fles melk en daarna slaapt ie weer goed verder. Maar dit komt zelden voor (toevallig afgelopen nacht).
Hoe kun je ervoor zorgen dat je kleine standaard uit een beker gaat drinken en niet meer aan de fles?
Ik lees online dat vanaf 8 maanden oud je dat moet gaan afleren, nou hier zijn we dus ver overheen.
Het gaat dus om 1 fles smorgens, dus asjeblieft geen vervelende reacties of opmerkingen dat hij met 2 jaar nog een fles krijgt, die krijg ik al genoeg van mijn eigen zus. Die weet het allemaal beter maar komt niet met n oplossing hoe het wel zou moeten....