93 Reacties
3 jaar geleden
Hoe kan dat allemaal mijn zoontje heeft daar allemaal geen last van..🙈
3 jaar geleden
Heel fijn als je kind er geen last van heeft. Hier helaas ook. Tot vorige week (17.5 week) sliep onze dochter 19 tot 5 zonder droomvoeding. Sinds vorige week is het klaar. Met een beetje geluk wordt ze 1 keer wakker en wil dan eten (rond 1 uur snachts). Maar soms ook nog wakker rond 4-5 uur en eerder op de avond. Overdag slaapt ze de ene keer 20 min, meestal 30-45 min en een enkele keer 1.5-3 uur.
Ik vind het ook heel vermoeiend omdat we zo een uur - 1.5 uur met haar bezig zijn s nachts en overdag geen ruimte hebben om bij te slapen.
Ik heb helaas geen tips en doe maar wat 🙈. Probeer te bedenken dat alles een fase is en dat ze vanzelf hopelijk weer beter gaat slapen.
Heel veel sterkte iig!
3 jaar geleden
Wij maken ook hetzelfde mee met de kleine van 19 weken. Hij werd voorheen 1 a 2 keer wakker in de nacht. Nu is dat bijna elk uur. Hij wordt ook heel moeilijk kalm en een tutje helpt meestal niet, enkel de borst.. wat heel vermoeiend is.
Ik heb ook van alles geprobeerd maar niets heeft tot nu toe geholpen. Even volhouden I guess. Ik lees graag mee!
3 jaar geleden
Reactie op Lilalo
Heel fijn als je kind er geen last van heeft. Hier helaas ook. Tot vorige w ...
Ja inderdaad, bijslapen overdag zit er hier ook niet in… de dagen dat madam naar de opvang gaat moet ik werken. Misschien binnenkort maar een dagje vrij plannen🙈
Hopelijk is het geen fase van 5/6 weken🤓😅
3 jaar geleden
Reactie op loetjex
Wij maken ook hetzelfde mee met de kleine van 19 weken. Hij werd voorheen 1 ...
Pfoe zwaar he? We komen er wel weer doorheen💪🏼
3 jaar geleden
Reactie op M_1986
Hier ook .. bijna 19 weken.
Sinds dikke week wordt hij wel 3 a 4 keer per ...
Het is hier ook begonnen met 18 weken ongeveer😴
Misschien waren we ook wel een beetje verwend hier omdat Elena vaak maar 1x wakker werd of soms nachten doorsliep maar dit is wel heel heftig. Afgelopen nacht wel 15x eruit geweest.
Succes🍀
3 jaar geleden
Hoe ik ermee omga? Veel huilen door hormonen en dus niet slapen.
Ik lees even mee.
We hebben nu ruim 3 weken "last" van. Eerste weken ieder uur eruit om de speen erin te doen. Daarna werd het ieder uur om speen erin te doen en wiegen in bed. Daarna werd het ieder uur eruit om op te pakken en te wachten totdat hij weer (meestal na een half uur) weer sliep. Het werd steeds meer.
Vorige week 3 dagen gehad waarin het super goed ging. Waarbij ik dacht dat het voorbij was. Maar vanaf vrijdag is het weer feest. Heeelp
Hij is zondag 5 maanden. En aangezien het 4 maanden regressie is hoop ik dat het dan over gaat. Maar zo werkt het natuurlijk helaas niet 😢
Zoals mijn moeder vroeger in m'n puber jaren zei: het is maar een faaase
3 jaar geleden
Go with the flow; zo zit ik erin. Slapen overdag is al weken slecht. Max 45 minuten, tussendoor wel vrolijk en redelijk zichzelf. In de nachten nog steeds 1 groot feest, sinds 3 weken denk ik. Meer moeite met inslapen, wordt heeel heeeeel vaak wakker snachts. Ligt nog in de co-sleeper, probeer haar tussendoor te sussen, maar nemen haar ook vaak gewoon in ons bed, dat helpt! En wij hebben ook onze slaap nodig, denk dan dat het maar een fase is, dus dat het vanzelf weer beter gaat. Vind het mega vermoeiend. Mijn vriend en ik wisselen ook soms wel af, dan slaapt hij of ik in de logeerkamer. Mijn wallen zijn inmiddels met make-up niet meer weg te werken en op mijn werk overleef ik haha. Lijkt wel langzaam aan ietsje beter te worden in de nacht, maar niet teveel verwachtingen hebben helpt mij ook! Dus de go with the flowwwww.
Succes allen:)
3 jaar geleden
Reactie op Sharon Ismay
Hoe ik ermee omga? Veel huilen door hormonen en dus niet slapen.
Ik lees e ...
Ooh jeetje 3 weken al, pfoe wat heftig zeg! Hopelijk slaapt hij snel weer door❤️
Ik merk ook dat alleen speentje steeds moeilijker wordt :(
3 jaar geleden
Welkom in de hel van de 4 maanden regressie 😬. Bij ons is dit begonnen op 12 weken, nu al 8 weken geleden.. Eerlijk gezegd twijfel ik er wel aan of het in ons geval ook regressie is, of toch een medische oorzaak want al zo lang. Vrijdag naar kinderarts. Maar dat terzijde :).
Hoe ik ermee omga (als alleenstaande) :
- Ik ben in ziekte geschreven door de dokter 😔.
- Puur overlevingsmodus: ik focus me op mijn zoontje, en op de pure basis behoeften van mezelf haha maar daar bind ik wel echt niet op in. Dus elke dag op normale uren eten, zo gezond mogelijk, douchen etc.
- Wandelen ! Perfect voor het namiddag dutje. Nu begint het wel grijs weer te worden :( maar met het mooie weer van de voorbije maanden hield dit me echt recht.
- Vrienden komen naar mij thuis, ik engageer me niet om ook nog vanalles te gaan doen.
- Hulp vragen en aanvaarden, super moeilijk maar toch noodzakelijk. Mensen komen echt wel met plezier eens tot middernacht of 1u op mijn zoontje letten, dan slaap ik even een paar uur door in een andere kamer.
- Mijn ouders hebben mijn zoontje nu eens een nachtje bijgehouden. Ze doen het echt niet graag (begrijp ik!) maar het hielp enorm.
- Vitamientjes bijpakken.
- Zoontje naar opvang enkele dagen zodat ik dan wat kan slapen (maar overdag slapen werkt soms ook tegendraads) of gewoon even op adem kan komen.
- Me niet meer druk maken in de slechte slaapjes in de opvang haha, of hij nu overdag goed of slecht slaapt, s nachts is het sowieso een ramp 😂.
- En zoals aangegeven, nu toch eens nagaan of er geen medische oorzaak is, bv apneu. As we speak heb ik mijn zoontje zelfs op zn buik gelegd voor zn dutje. Zou het s nachts zeker nog niet durven hoor.
- En echt geloven als mensen zeggen dat het een fase is 😉.
Laten we hopen dat we er allemaal snel uit zijn 🤗. Succes!
3 jaar geleden
Ooh pittig he! Ik heb het idee dat het hier nu ook gaande is 😅 overdag sliep ze al niet best (behalve als ze op de borstkas of in de draagzak ligt), maar nu worden de dutjes in haar bedje nog korter. Ze wil gewoon niet slapen en elke keer is ze tussen 17 en 19 uur doodmoe. Je zou zeggen dat ze dan lekker kan gaan slapen, maar we zien op de babyfoon dat ze onrustig ligt. Om 23 uur nog een fles en 's nachts wordt ze dan rond 3 a 4 uur wakker en dan gaat ze liggen spelen met de tut of geluiden maken. Vervolgens krijgt ze er honger van en is het huilen. Dus nu alweer een paar nachten voeding gegeven.. Ik weet ook dat het nu belangrijk is om ritme aan te houden, maar die is soms gewoon nog ver te zoeken (ook omdat ze naar de opvang en opa/oma gaat waar het toch weer anders gaat..). Ik heb verder ook geen idee hoe ik er mee om moet gaan 😅 hellup 🤣
3 jaar geleden
Hoe ik ermee omga; veel huilen en ruzie maken met m’n partner. Oh! En om 19u30 naar bed!
3 jaar geleden
Reactie op Gsn85
Welkom in de hel van de 4 maanden regressie 😬. Bij ons is dit begonnen op ...
Oohjeetje, 8 weken is wel heel heftig!😔 Hopelijk is er niets ernstig aan de hand. Succes bij de kinderarts vrijdag💪🏼
3 jaar geleden
Reactie op Ruelle
Ooh pittig he! Ik heb het idee dat het hier nu ook gaande is 😅 overdag sli ...
Pfoee zo lastig inderdaad, ik weet soms niet meer waar ik het moet zoeken😅 We komen er wel doorheen💪🏼