9 Reacties

17 dagen geleden

Met ons zoontje hebben we halverwege november op de spoed gezeten hiervoor. Huisartsenpost stuurde ons er naar door. Uiteindelijk toen niks gevonden en uitzieken. Wel gaven ze aan geen hoestdrank of Iets te geven aangezien ze door het hoesten soms hun zuurstofgehalte opkrikken. 2 weken geleden weer naar de huisarts omdat hij weer ging spugen tijdens het hoesten. Het is een vorm van bronchitis en nu een puffer mee gekregen. Die werkt wel erg goed! Vandaag vergeten en heel de dag al aan het hoesten en overgeven. Wellicht toch even langs de huisarts. Ook om te checken of er geen piepende ademhaling zit.

17 dagen geleden

https://degroenelinde.nl/product/zeehondje-hoest-balsem ik heb deze gebruikt en dat hielp heel goed 😊 beetje op de borst, rug en onder de voetjes met sokken tijdens het slapen.

17 dagen geleden

Is het niet iets van psuedokroep ofzo?

16 dagen geleden

Je kan even kijken hoe het zuurstofgehalte is in je huis. In de winter is dit altijd erg droog, en bijv. Bij ons in een nieuwbouwhuis echt veel te droog. Daarnaast gaan er heel veel virussen rond rondom longen.. Onze jongste van 9 mnd heeft er net een kuurtje op zitten omdat hij er niet overheen kwam (ging wel gepaard met 2 weken koorts en piepende ademhaling). Dus zou toch even laten checken bij de huisarts of er geen vocht bij de longen zit.. En dus mogelijk een lucht bevochteraar voor op z’n slaapkamer (als ie niet slaapt) om het iets vochtiger te maken

16 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties. We hebben inderdaad een luchtbevochtiger op zijn kamer en een luchtreiniger ook. We hebben ook van die bedverhogers zodat ie met z'n hoofd wat hoger ligt maar heb niet het idee dat dat echt helpt. We hebben ook luuf en neusspray. Betwijfel of luuf werkt. Neusspray moet ik soms echt forceren bij hem. Ik ga wel zo de huisarts bellen. Dacht toch ook aan bronchitis. Gisteravond maar bij ons in bed gelegd omdat we het ook eng vonden. Pseudokroep lijkt me niet omdat het niet echt aanvallen zijn maar het is de hele dag door. Soms is het wel wat minder maar hij heeft het wel altijd.

16 dagen geleden

Reactie op RowanneS

Bedankt voor jullie reacties. We hebben inderdaad een luchtbevochtiger op z ...
Bij ons gaf de spoed ook aan dat het in principe geen pseudokroep kon zijn aangezien het de hele dag door is. Nonstop zonder tussenpozen. Pseudokroep is echt een aanval en dan vooral snachts. Hopelijk komt de huisarts met een oplossing. Hier vanacht ook met een hoestende en gillend kind in bed gelegen.

16 dagen geleden

Ja ik begin onderhand elk jaar erg op te zien tegen november/december. Tot nu toe altijd een zieke baby/peuter gehad in die tijd. We hebben pas vrijdag een afspraak omdat het zo druk is. Als het erger wordt moeten we weer bellen. Hij heeft namelijk niet dat z'n borstkas intrekt bij het ademen of dat z'n neusvleugels zo spreiden bij het ademen dus dan heeft het geen spoed. Twijfel of ik hem een zetpil moet geven vanavond.

16 dagen geleden

Reactie op RowanneS

Ja ik begin onderhand elk jaar erg op te zien tegen november/december. Tot ...
Heb je al een open gesneden ui bij zijn bedje liggen? Dat wil ook nog wel eens helpen omdat dat ze lucht zuiverd.

16 dagen geleden

Reactie op RowanneS

Ja ik begin onderhand elk jaar erg op te zien tegen november/december. Tot ...
Lastig als je van te voren al weet dat het "mis" gaat in deze maanden. Zetpil kan sowieso hoor. Hier kregen we vanuit de spoed het advies om zowel neurofen voor kinderen als een zetpil te geven. Neurofen heeft hij net gekregen en zometeen voor het slapen de zetpil.