8 Reacties

3 jaar geleden

Oxytocine*

3 jaar geleden

Het is natuurlijk voor eigen kosten, maar volgens mij kan je die neusspray ook online kopen? En voor verdere tips, er is een borstvoedingsforum op Facebook, het heet echt zoals bovenstaand. Daar kun je met je verhaal heen en krijg je hele gerichte adviezen; ook van een lactatiekundige! Is misschien geen gek idee om die sowieso te benaderen? Die bestaan, hoop ik, in Duitsland ook? Succes ermee:)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

O dit is herkenbaar! Alhoewel ik geen fulltime bv meer geef, blijft mijn toeschietreflex ook opeens vaak weg, vooral in de middag. Is zo een spray in Nederland wel makkelijk te verkrijgen?

3 jaar geleden

Reactie op Lilalo

O dit is herkenbaar! Alhoewel ik geen fulltime bv meer geef, blijft mijn to ...
Ja in Nederland kun je die spray volgens mij heel makkelijk voorgeschreven krijgen van de huisarts!

3 jaar geleden

Reactie op MH1234

Het is natuurlijk voor eigen kosten, maar volgens mij kan je die neusspray ...
Thanks voor je tips :) ga die groep eens bekijken. Heb tot nu toe nog niks gevonden waar ik de neusspray evt zelf zou kunnen bestellen. Jij enig idee?

3 jaar geleden

Ik zou persoonlijk wel heel goed nadenken of je oxytocine zomaar uit jezelf wilt gebruiken, het is niet voor niets dat het via de ha voorgeschreven word. Hier vind je wat info over gebruik ervan icm met bv. https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina?id=245&pagina=1&zoekterm=oxytocine&isSinglePageResult=true&zwangerschap=false&borstvoeding=true&naam=Uterotonica%20tijdens%20de%20borstvoedingsperiode Misschien kun je eerst even kolven op tsr modus zodat de kolf die al activeert? Succes! 🤗

3 jaar geleden

Ik zou je agenda lekker leegmaken (voor zover je kunt) en lekker met je kindje huid op huid je bed in duiken. Tijdens het knuffelen en huid-op-huid contact komt er van nature oxytocine vrij. Kan het zijn dat je zoontje nog een verstopte neus heeft en daarom slecht aanhapt? Of misschien krijgt hij teveel prikkels als je hem overdag voedt? Dan kun je proberen om even een rustig momentje apart te creëren met hem tijdens de voedingen overdag. Hou vol mama! Je hebt hem 4 maanden lang gevoed, dus je lichaam weet wat het moet doen. Je kunt dit!