10 Reacties
één dag geleden
Die van ons is niet de meest snelle. Motorisch loopt hij pas sinds 3 a 4 maanden. Maar tellen kan hij tot 10(slaat soms wat over maar in principe tot 10) kleuren benoemen, sorteren, en complete liedjes worden er hier gezongen. Dieren zijn z'n helden en kent zo goed als de hele dierentuin 🤣
één dag geleden
Ja hij 'telt' tot 10 en terug. Tot 5 heb ik het gevoel dat het echt tellen is. Want als ik zeg pak maar 3 autos dan pakt hij 3 autos. Of komt aanlopen en zegt 4 smarties en dat zijn er dan ook echt 4.
Kleuren beperkt tot blauw, groen en rood.
En kent momenteel zo'n 25 kinderliedjes. Niet alle teksten volledig maar wel de melodielijn waar hij dan zelf 'tekst' op verzint.
Dieren benoemen: aap, schildpad, konijn, dimo, hond , poesje, krokodil, nijlpaard, paard, koe, pinguïn.
Maakt ook al best lange 'zinnen':
Mama kom es voelen bal isse koud heel koud.
Overigens geen idee wat normaal is.
Overigens nu wel al meermaals gehoord op de kinderopvang en bij de gastouder dat hij voorloopt op leeftijdsgenoten.
18 uur geleden
Het is zo leuk om al die sprongen te zien in ontwikkeling.. bizar hoe snel soms iets gaat!
Onze oudste is motorisch niet bepaald snel geweest. Maar nu met peutergym en veel oefenen met klimmen en klauteren gaat het echt snel! Hij kan ineens snoeihard op een loopfiets!
Tellen gaat tot 10 goed, tot 20 met wat foutjes.. en hij kent echt heel veel liedjes. Was hilarisch is, maar soms ook vermoeiend (om 3u ‘s nachts keihard schaapje schaapje heb je witte wol 😂, en nog altijd sinterklaasliedjes).
Kleuren zitten er ook goed in en hij is vooral goed in dingen onthouden.. bijvoorbeeld het boek de gele ballon weet hij alles uit zijn hoofd.
En qua praten gaat hij erg goed, maar merk ook wel echt verschil met paar maand geleden, dat er ineens veel meer woorden bij zijn gekomen! Heel leuk!
7 uur geleden
Reactie op M_1986
Ik hoor al 4 dagen jingle bal jingle bal jingle al de wee
Geen idee hoe hi ...
Op de opvang misschien gehoord? Hier gaf de opvang aan dat ze 1x een liedje zingen. In dit geval was het ook jingle Bell en hij zingt het vervolgens de hele dag door. Hier thuis hebben we die nog niet gehoord.