21 Reacties

één jaar geleden

Momenteel geven wij buiten 2 flessen en groenten/fruit ook nog niets anders. Soms maisvingers, yoghurt. In de ochtend proberen we al eens een roereitje of stukjes getoast brood maar meer ook niet. We hebben wel zo’n sabbelstick waar je bevrozen fruit in kan doen waar ze dan op sabbelt.. ik had zo olvarit havermout geprobeerd maar dit is echt een no go.. dus voorlopig houden we het hierbij🤗

één jaar geleden

Ik geef dit

één jaar geleden

Ik heb zelf van de kleine keuken nog zachte koekjes, doe zijn gemaakt met appelsap, dus zitten wel suikers in maar geen geravineerde suiker en die krijgt ze af en toe. Zelf geef ik idd maisvingers en brood ernaast. Heb ook wel soepstengels gehoord maar die durfde ik nog niet echt 🤭 verder heeft ze nu 5 eet momenten en dat vind ik wel prima 7.00 fles 9.00 fruit + water 11.30 brood en fles 15.00 snack (maisfinger of koekje) met water 16.30/17.00 groente + water 18.00/18.30 fles

één jaar geleden

Nou ik ga heel erg mijn best doen om wat flessen af te bouwen. Mijn dochter krijgt er standaard nog vier (180) en vraagt af en toe s nachts ook nog een fles. Daarnaast eet ze 1 stuk fruit op een dag, 1 belegde boterham , een maisstick en nog avond eten… ik weet ook niet wat ik er nog meer in moet stoppen!

één jaar geleden

Brood, baby koekje, maisvingers, baby rijstwafel. Suiker is niet erg zolang het maar niet extra wordt toegevoegd. Zoetstoffen mogen niet onder de 4.

één jaar geleden

Hier krijgt ze een extra portie fruit, cracotte, maiswafel, soep of een boterham. Ze kwam vorige week steeds 2 a 3x 's nachts voor een fles (was 1 a 2x) daarom sinds deze week wat meer eten er overdag in en nu komt ze weer 1 a 2 x per nacht maar vaker 1x. Ze krijgt nu: 7.30 pap van 150/5 10.00 fruit + water 12.00 1 boterham +water 15.00 boterham of soep + water 17.30 avondeten +water 19.00 fles 150/5 Rond 1.00 uur fles 150/5.

één jaar geleden

Brood met beleg, yoghurt, en evt maisvingers

één jaar geleden

Reactie op PienWT

Brood met beleg, yoghurt, en evt maisvingers
wat voor beleg doe je erop? Ik doe nu alleen boter en pindakaas xD

één jaar geleden

Reactie op Sonamu

wat voor beleg doe je erop? Ik doe nu alleen boter en pindakaas xD
Boter met jam (aardbei fruitspread van de jumbo, zit minder suiker in) of appelstroop vind mijn dochtertje erg lekker. Eigenlijk mag je alles geven behalve geen honing.

één jaar geleden

Thnx allemaal! Het is dus niet persee nodig wat extra te geven nog. En ik wist niet dat ik alleen moest kijken naar toegevoegde suikers. Ik keek gewoon naar suikers in het algemeen. Dan worden de opties inderdaad wat meer 😁

één jaar geleden

Reactie op Sonamu

wat voor beleg doe je erop? Ik doe nu alleen boter en pindakaas xD
Ik doe er ook vers fruit op (aardbei momenteel) ik weet dat de opvang ook hummus en huttekase doen.

één jaar geleden

Wij geven als tussendoortje maisvingers, veggie sticks, baby Liga koekje of knijpfruit zakje.

één jaar geleden

Een cracotte cracker of fruit in zo'n tutter... maisstengel

één jaar geleden

Maisvingers Cracotte cracker Lange vingers voor baby’s (zonder suiker) Yogolino van Nestle Organix knabbels Liga baby biscuits Mini rijstwaffels

één jaar geleden

Reactie op MommyofElla

Momenteel geven wij buiten 2 flessen en groenten/fruit ook nog niets anders ...
Een goed bedoelde advies: doe die sabbel speen aan de kant... langdurig sabbelen aan fruit (lees zuren), is heel slecht voor het glazuur van de tandjes. (lost op en kan gevoeligheid geven).

één jaar geleden

Reactie op Sonamu

Ik geef dit
deze was ik helemaal vergeten. 😅 Mijn zoontje van 5 at dit heel graag.

één jaar geleden

Wat eten jullie kinderen veel 😬 ik word er zo onzeker van.. hier alleen 50 gram fruit en 3 hapjes groentehap. Meer krijg ik er niet in. Daarnaast 4 melkvoedingen overdag. En sinds deze week 2 nachtvoedingen. Ik geef hapjes een half uur voor de verwachte melkvoeding, zodat ze echt honger heeft. Maar dat heeft nog weinig nut..

één jaar geleden

Reactie op Lien19

Wat eten jullie kinderen veel 😬 ik word er zo onzeker van.. hier alleen 50 ...
Ieder kind heeft zijn eigen tempo🤗 Mij is toen gezegd, tussen 2 flessen in (dus als er 3 uur tussen zit, na 1,5 uur). Als je het doet wanneer ze al honger heeft kan het zijn dat ze de ongeduldig is waardoor het niet lijkt te lukken. Misschien kun je dat eens proberen. Maar wat ik zeg, elk kind heeft zijn/haar eigen ritme, no worries!🤗

één jaar geleden

Die van ons stikt in ongeveer alles heb ik het idee 😥 maisvingers lukken omdat die zo week worden, maar deze week een baby rijstwafel geprobeerd en er ook weer uit moeten schudden (mn hart…). Hoe doen jullie dat met al deze hapjes??

één jaar geleden

Reactie op ComtesseC

Die van ons stikt in ongeveer alles heb ik het idee 😥 maisvingers lukken o ...
Hier heeft hij een hele omslag gemaakt. Van glas gepureerd in 1x over naar 8+ hapjes en rijstwafel etc. Van het opsabbellen van een maisvinger, kauwt hij deze nu in paar seconden weg 😅 Gaat allemaal prima en liefst ook zoveel mogelijk in 1x in dat mondje.