24 Reacties

één jaar geleden

Ik kolf al 4 weken fulltime na 6 weken fulltime bv. Als ik de kleine de fles heb gegeven kolf ik zsm af en geef dit de volgende voeding. Voor overdag vind ik een handsfree kolf wel handig omdat hij nu wat langer wakker is. Ik moet wel toegeven dat het heel erg intensief is. Je bent eigenlijk 2x tijd kwijt voor het voeden. Snachts ben ik dus al snel 1 a 1.5h verder voor ik weer slaap. En overdag kan het soms lastig zijn om een moment te pakken om te kolven. Maar helaas ging het niet anders.

één jaar geleden

Ik heb 7 weken live gevoed, en nu ben ik alweer bijna 5 weken fulltime aan het kolven. Ik kolf 5x per dag: ongeveer: 7-11-15-19-23 uur. Per keer kolf ik 30 min. (7 links, 7 rechts, 5 links, 5 rechts, 3 links, 3 rechts) Ik ervaar het als veel rustiger dan live voeden. Het kost me minder tijd (baby dronk langzaam aan de borst) en ik ben minder gestresst over of hij wel voldoende krijgt en ik had vaak pijn bij het live voeden. Bij de overgang van voeden naar kolven, had ik niet voldoende voeding voor hem, dus hij heeft een paar keer kv gehad. Momenteel kolf ik wel genoeg voor hem.

één jaar geleden

Oh en als je fb hebt, de pagina "fulltime kolvers" is erg fijn om tips te vragen aan ervaren kolvers. :)

één jaar geleden

Reactie op EvaH1993

Ik kolf al 4 weken fulltime na 6 weken fulltime bv. Als ik de kleine de fle ...
Hoe bewaar je de melk tussen de voedingen? (Vooral in de nacht) En warm je het dan weer op voor je het geeft?

één jaar geleden

Ben ook fulltime gaan kolven. Vooral omdat de kleine er erg lang over deed live. Ben nu veel sneller klaar. Kolf meestal na de voeding, en als ik weg moet kan ik het zelf beetje aanpassen qua tijden zodat dat goed uitkomt. Voeding laat ik na het kolven op buiten de koelkast en geef ik op kamertemperatuur. Kolf nu meer dan genoeg, dus vul de voorraad in de vriezer alvast aan

één jaar geleden

Reactie op Lisaa1993

Hoe bewaar je de melk tussen de voedingen? (Vooral in de nacht) En warm je ...
In de koelkast, en au bain Marie opwarmen.

één jaar geleden

Reactie op lisajh95

In de koelkast, en au bain Marie opwarmen.
Kan mij dan goed voorstellen dat het allemaal lang duurt, zeker als je de gekolfde melk dus weer opnieuw moet opwarmen. Wel best denk ik ook, maar wat een gedoe..

één jaar geleden

Pfff lijkt me echt intensief wel… Ik heb nu ook een enkele kolf geen dubbele. Is het dan niet handiger als ik een enkele neem? Sta je dan ook in de nacht op om te kolven zodat je productie niet lager wordt ?

één jaar geleden

Reactie op Lisaa1993

Hoe bewaar je de melk tussen de voedingen? (Vooral in de nacht) En warm je ...
Ik bewaar het buiten de koelkast en geef het op kamertemperatuur. Die van mij komt snachts nog voor een voeding dus ik kolf dan ook. Ik heb geen lagere productie oid. In principe moet je de momenten dat je kindje drinkt ook kolven. Het enige wat even lastig was, was het verhogen van de productie toen hij meer ging drinken. Maar dat was na een paar dagen ook weer op peil.

één jaar geleden

Reactie op Nieke_

Ik heb 7 weken live gevoed, en nu ben ik alweer bijna 5 weken fulltime aan ...
Mag ik vragen waarom je die 7,7,5,5,3,3 minuten doet? En niet bijv allebei de borsten een kwartier? Ik doe namelijk allebei de borsten een kwartier maar misschien kan het wel effectiever!

één jaar geleden

En on topic; Ik ben ook van live voeden naar fulltime borstvoeden gegaan. Ik vind het niet intensief, omdat nu ook anderen een flesje kunnen geven. Mijn vriend bijv. Of vriendinnen, als die langs komen. Ik heb zo’n dubbelzijdige draadloze kolf, die je in je bh stopt. Dat is wel echt een uitkomst! Kan je ook bijv in de auto kolven.

één jaar geleden

Reactie op Lisaa1993

Kan mij dan goed voorstellen dat het allemaal lang duurt, zeker als je de g ...
Is inderdaad wel even gedoe! Maar als je er op tijd bij bent (hongersignalen goed herkennen) dan is je flesje met een flessenwarmer in 3 a 4 minuten op temperatuur. Ik gebruik de flessenwarmer van Luvion. Top ding!

één jaar geleden

Reactie op babyPH

En on topic; Ik ben ook van live voeden naar fulltime borstvoeden gegaan. ...
Mag ik vragen welke kolf je hebt?

één jaar geleden

Reactie op Lilalo

Mag ik vragen welke kolf je hebt?
Vulpes! De gouden. Te bestellen via bol.com

één jaar geleden

Reactie op babyPH

Vulpes! De gouden. Te bestellen via bol.com
Die hoor ik nu heel vaak! Interessant

één jaar geleden

Hoi mama's, het laatste bericht was 2 weken geleden, maar ik wilde even vragen naar jullie ervaringen. Ik overweeg om na 5 maanden live voeden over te stappen op fulltime kolven. Het is zo'n strijd aan de borst en ik wordt er zo verdrietig van. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb een goede elektrische kolf en heb in de kraamweek ook fulltime gekolfd. Ik ben me er dus bewust van hoe intensief het is, maar hier ga ik ook langzamerhand aan onderdoor.

één jaar geleden

Mijn kleine is nu ook 5 maanden. Bijna 4 maanden fulltime gekolfd. Maar ik heb besloten om te gaan afbouwen. Op het werk is het prima te doen maar de ochtend en avond breekt me op. Mijn man moet eerder de deur uit en ik moet de kleine dus alleen doen. Ik haal het gewoon niet om te kolven, eten, douchen, aankleden, kleine uit bed, fles en klaarmaken voor de opvang. Het levert teveel stress op. Hij is dalijk een half jaar als ik heb afgebouwd en ik heb nog een vriezer voorraad. Wat het wel iets makkelijker maakte was een handsfree kolf.

één jaar geleden

Reactie op EvaH1993

Mijn kleine is nu ook 5 maanden. Bijna 4 maanden fulltime gekolfd. Maar ik ...
Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Ik heb het geluk dat ik maar 1,5 dag werk. Alleen de vrijdag ochtend is haasten. Maar begrijp heel goed dat het je op breekt hoe jij het beschrijft

één jaar geleden

Reactie op Samantha ZM

Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Ik heb het geluk dat ik maar 1, ...
Het kost wat tijd het kolven maar het ging toen ik nog verlof had prima. Ik kolfde als hij sliep, zelfde aantal keer als hij normaal aan de borst zou drinken. Soms moet je lichaam even wennen en krijg je er minder uit dan dat je kleine zou doen. Als je weet hoeveel hij uit de fles drinkt kun je proberen ook zoveel te kolven. Ik had wel veel verschil gedurende de dag 😆 de eerste voeding sochtends kolf ik 400 mL. Overdag is het vaak rond de 150 mL. Alles bij elkaar was het ongeveer wat hij op een dag drinkt.

één jaar geleden

Reactie op EvaH1993

Het kost wat tijd het kolven maar het ging toen ik nog verlof had prima. Ik ...
Dankjewel. Ik heb tot nu toe vandaag 4 keer gekolfd, met een opbrengst van 680 ml. Hij heeft tot nu toe 540 ml gedronken. Denk je dat hij normaal gesproken 680 ml uit de borst zou drinken? Ik ben alleen heel erg in dubio hoeveel melk ik mijn zoontje per keer aan moet bieden. Ik bied nu 120 ml aan per keer. Dit drinkt hij op en wil na een uur vaak nog meer. Hij geeft geen mondjes terug en lijkt geen last te hebben van zijn buik. Toch drinkt hij meer dan de formule van de La leche league. Heb je advies?