15 Reacties
3 jaar geleden
M’n ex en ik hebben beide bruine ogen, maar hoop stiekem dat m’n zoontje de ogen van 1 van de oma’s krijgt of van z’n oom en tante blauw/groen😍
3 jaar geleden
Reactie op MaddyM
Volgens mij worden blauwe ogen niet meer bruin daarna toch? Of zeg ik iets ...
Serieus? Nou hoop dat het waar is 😂
3 jaar geleden
Reactie op MaddyM
Mijn zusje is half Ghanees en ook echt donker van huidskleur. Zij is geboren met blauwe ogen, duurde even voordat ze bruin werden
3 jaar geleden
Mijn zusje is half Ghanees en ook echt donker van huidskleur. Zij is gebore ...
En is dat dan donker bruin of meer hazel? Mijn partner is donker (Antiliaans) en onze dochter heeft nu blauwe ogen met 9 weken oud. Hij zegt dat bij hun in de familie iedereen al bijna zwarte ogen had bij geboorte net als ze nu hebben.
3 jaar geleden
Vond dit nog in een artikel:
https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger/kleur-ogen-baby
"Blauwe ogen komen bij een getinte huid meestal niet voor, omdat er al veel pigment aanwezig is in de cellen. Baby’s met een Aziatische of Afrikaanse afkomst worden dan ook vaak geboren met lichtgrijze of -bruine ogen, die na verloop van tijd donkerder worden."
3 jaar geleden
Reactie op MaddyM
En is dat dan donker bruin of meer hazel? Mijn partner is donker (Antiliaan ...
Echt heel donker bruin nu. Maar een vriendin van mij (blank en blond) is ook met een donkere Antilliaanse man en haar kinderen hebben groene ogen! Zij heeft zelf blauw en hij donkerbruin
3 jaar geleden
Reactie op MaddyM
Ik had bij mijn geboorte ook blauwe ogen en heb nu donker bruine ogen. Dus het kan wel.
3 jaar geleden
M’n zoontje is kwart Antiliaans (hier bij opa op schoot!) ik vraag me af of z’n ogen nog donkerder worden.. nu 12 weken