12 Reacties
3 jaar geleden
Als mijn zoontje soms spuugt is het soms ook een andere substantie. Maar het lijkt mij niet dat de melk niet goed is uit de borst. Ik weet wel dat er baby's zijn die er voorkeurs borst hebben 🤷🏽♀️. Die harde plekken herken ik wel. Vaak in de ochtend als hij te lang doorslaapt, maar dat zijn de melkklieren en die verdwijnen idd als de baby eraan drinkt en niet altijd door het kolven. Maar hoe ziet en ruikt de melk als je deze hebt afgekolfd? Ik heb wel dat tijdens het kolven de ene borst sneller op gang is en er meer uit haal dan de andere.
3 jaar geleden
Wat zegt je lactatiekundige ervan?
Ik heb nog nooit gehoord over zoiets als slechte melk... maar je ziet zelf wat er met je kindje gebeurt. Kan me niet voorstellen dat je melk de oorzaak kan zijn maar ik heb ook geen idee wat dan wel. Wat een rotsituatie voor jou.
Soms willen kinderen de ene borst niet omdat ze dan pijn hebben aan hun oortje bijvoorbeeld. Als ze op die zij liggen..
Heel veel succes ❤️
3 jaar geleden
Mijn zoontje spuugt ook van melk, tot dik slijm tot zure klonten/brokken. Allerlei soorten substanties in ieder geval.
Kan zijn dat je toeschietreflex misschien met drinken sterker is in die borst en/of dat je daar veel melk aanmaakt. Hierdoor zou je kleintje meer moeite kunnen hebben met de melkstroom waardoor het vervelender is om aan die kant te drinken en daardoor ook tot meer verslikken/spugen leidt.
Maargoed, das een mogelijkheid, ik weet daarvoor niet teveel van jouw specifieke situatie. Als je toch al in gesprek bent met een lactatiekundige, dan zou ik dit zeker ook met haar bespreken. Succes!
3 jaar geleden
Misschien komt er in verhouding te veel voormelk uit en ook te snel, en heeft hij daar last van. Misschien kan je een beetje afkolven en daarna aan de borst leggen?
3 jaar geleden
Ik denk niet dat er iets als slechte melk uit 1 borst bestaat. Ik herken wel dat onze kleine de ene borst makkelijker drinkt dan de andere borst door cystes, een melkcyste en een fybroom in 1 borst.
Wat idd zou kunnen is dat je kleine meer waterige voormelk binnen krijgt bij die borst. Dat kan volgens mij leiden tot meer spugen
3 jaar geleden
Mijn zoontje spuugt ook van melk, tot dik slijm tot zure klonten/brokken. A ...
Ja mijn toeschietreflex is sterk, aan beide borsten en verslikt zich wel aan die kant ja. Hij heeft niet echter nooit zoveel last van gehad als nu de laatste tijd ..
Ook lijkt afkolven of de druk eraf halen niet te helpen wat betreft het spugen
3 jaar geleden
Geen tips, maar hier ook. Hij wil de rechter borst niet als ik hem als eerst aan bied. Als hij eerst links drinkt, wil hij daarna rechts ineens wel. Geen spugen bij mij.
Ik denk dat links makkelijker drinkt en dat hij voor rechts meer moeite moet doen. Dat de toeschiet reflex rechts wat minder is. Als hij dan al wat verzadigd is, heeft hij niet meer zoveel haast en drinkt hij rechts ineens ook weer makkelijker.
Van de oorpijn ga ik in de gaten houden, dan zou hij dat ook moeten doen als ik hem op die zij houd zonder te drinken. Bedankt voor de tip Amber.
3 jaar geleden
Reactie op Lisaa1993
Vd week had ik dus één beetje melk wat na opnieuw verwarmen wel geschift le ...
Oké ja maar soms kan melk na verwarmen wat vlokkerig eruit zien en dat is vet. Meestal als je dan goed schud dan moet dat wel wegtrekken.
3 jaar geleden
Reactie op Lisaa1993
Ja mijn toeschietreflex is sterk, aan beide borsten en verslikt zich wel aa ...
Eventueel biological nurturing houding proberen kan helpen. Ff Google en plaatjes genoeg. Dat werkt hier met een sterke toeschietreflex en volle borst ook beter om de toestroom te reguleren voor meneertje. Vooraf afkolven hoeft dan niet per se.
3 jaar geleden
Reactie op Lisaa1993
Ja dat weet ik, maar dit trok niet weg 🤷♀️
Maar kan misschien ook verkeer ...
Aah ja dat kan ook idd.