8 Reacties
ADMIN
3 jaar geleden
Ik ben bang dat niemand dit voor jou kan beoordelen. Als je langsgaat loop je risico dat je ook verkouden wordt en vervolgens je baby aansteekt. Maar dit hoeft niet. Er wordt afgeraden om zieke of verkouden mensen bij je baby te laten. Of je dan het risico neemt, is helemaal aan jou馃槉
3 jaar geleden
Lekker er heen gaan! Verkoudheid krijgt ieder kind. Die van mij was ook 2,5-3 weken oud toen de dellen uit zijn neus kwamen.
3 jaar geleden
Hey mama,
Ik heb geen advies in wat je moet doen. Het is aan jou namelijk.
Naar mijn idee is mama zijn constant risico's tegen winst afwegen.
Dat gaat om de kleinste dingen, bijvoorbeeld: oh ik hoor dat de luier vol gaat, maar de baby slaapt eindelijk. Dus ik wacht met verschonen. (Dat is meestal hoe het bij mij gaat).
Een andere moeder zou juist denken oh nee, snel verschonen, want anders krijgt de baby misschien luieruitslag.
De ene keuze is niet beter dan de andere. Als ik er maar in geloof dat ik de juiste keuze maak voor mijn kind op dat moment. En wat de rest van de wereld daarvan vindt maakt niet uit.
Dus voor jou: wat zijn de risico's als de baby verkouden zou worden? Heb je reden om te geloven dat dit gevaarlijk zou zijn bijvoorbeeld?
Wat zijn de voordelen van het zien van je moeder? Dit kan natuurlijk een hele bijzondere tijd zijn die je met haar wil delen en je weet misschien niet wanneer dat weer kan. Hoeft natuurlijk niet.
Of is er een mogelijkheid om haar te zien zonder dat je iets hoeft te kiezen, bijvoorbeeld door middel van FaceTime?
Probeer de oplossingen te zien en weet dat je hoe dan ook een compromis gaat sluiten. Praat erover met wiens input jij belangrijk vindt en weet dat ongeacht wat de keuze is, het de juiste is als jij erachter staat.
Succes 鉂わ笍
3 jaar geleden
Gezien jullie op gran canaria zitten, is het wellicht een optie om buiten te zitten. Dan krijgt je kindje frisse lucht en is de kans kleiner dat je de verkoudheid over neemt
3 jaar geleden
Mooi, wat hieronder gezegd wordt;het is je eigen keuze/afweging! En als je in het belang van je kindje en jezelf die afweging hebt gemaakt, dan is die altijd goed 馃槝
Mijn ervaring is; onze zoon is in de eerste corona lockdown geboren, ik vond dat heel veilig, lekker in ons coconnetje, geen verkouden mensen of andere besmettelijke dingen in zijn buurt. Toen ging hij met 4 mnd naar de opvang; ik geloof dat hij de eerste 3-4 maanden nonstop verkouden en ziek is geweest XD
Nu een dochtertje van 5 weken, ik kan nog zo voorzichtig zijn met kraambezoek, maar ze is toch verkouden, want zoon brengt ook vanalles mee van de opvang. Ik maak me niet zo druk. Het is vooral sneu dat je zo'n piepademhaling hoort, dus ik ben continue met dat neusuitzuigertje in de weer.
En altijd goed naar je kindje kijken; als het ziek is altijd even extra opletten. Bij twijfel of iets normaal is of dat iets kwaad kan (bv veel hoesten), bel even huisarts of consultatiebureau! 馃槝
Maar als het niet goed voelt, en je bewaart liever de afstand, dan is dat ook een goede keuze h茅. Je hoeft je niet te verantwoorden of vervelend te voelen, so be it!
3 jaar geleden
Reactie op SharonN2407
Lekker er heen gaan! Verkoudheid krijgt ieder kind. Die van mij was ook 2,5 ...
Als ik een verkoudheid kan voorkomen bij een kleine baby zou ik dat zeker doen! Dat is zo naar voor ze, plus vaak erg moeilijke nachten. Dus ik zou wel voorzichtig zijn met verkouden mensen. Met 3 weken al verkouden zijn is echt heel vroeg en zielig.
Aan ts, ik zou er wel heen gaan, maar vragen of ze een mondmasker op wil doen, ofwel gewoon allebei een beetje op afstand blijven en zelf goed mijn handen wassen telkens.
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie mooie woorden馃А馃崁. Ik ben uiteindelijk niet gegaan. Baal er enorm van aangezien ze hier nog maar 7 dagen is.. 馃槩. Maar de gezondheid van de kleine gaat voor.