27 Reacties
4 jaar geleden
Nee hoor zeker niet! Ik vind het zelf altijd heerlijk als mensen een lijstje hebben. Wij (en veel in onze omgeving) gebruiken lijstje.nl. Werkt heel fijn. Ik heb er zelfs opgezet dat we bijv geen verzorgingsproducten hoeven (we hebben nog een voorraad voor jaren liggen haha). Wij delen lijstjes ook altijd op geboorte en verjaardagskaartjes.
4 jaar geleden
Wij hebben deze... https://www.lijstje.nl/Baby3janssen
Deel hem alleen als er naar gevraagd wordt.
4 jaar geleden
Waarom is het asociaal om te vragen wat je graag voor je kindje wil hebben. T is heel moeilijk om een cadeautje te zoeken iedereen heeft andere wensen en smaken. Anders krijg je achterlijk veel knuffels en lelijke kleertjes. Nee hoor ook wij hebben een lijstje via lijstje.nl en als iedereen t netjes gebruikt kan iedereen zijn cadeau netjes afstrepen zodat t niet dubbel komt(jij ziet dit niet)
4 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het wel een beetje… asociaal of nouja dat is het verkeerde woord misschien! Bedoel te zeggen dat ik hieruit zou opmaken dat er dus per se een cadeau mee moet naar het kraambezoek en dat zou ik zelf niet fijn vinden. Naar mijn idee is kraambezoek daar niet voor. Ik zou niet per se cadeaus willen hebben en als mensen al iets willen geven dan mogen ze dat zelf uitkiezen. Maar dat is mijn mening, bedoel dit totaal niet beledigend naar jou toe!😁🙈
4 jaar geleden
Reactie op Mereltje86
Wij hebben deze... https://www.lijstje.nl/Baby3janssen
Deel hem alleen als ...
Ik heb zelf ook een beetje weerstand tegen mensen die al met dat soort lijstjes aan komen zetten maar het ready hebben voor bezoek die er naar vragen is natuurlijk top!
4 jaar geleden
Ik heb een lijstje gemaakt maar ik stuur het alleen door wanneer mensen specifiek vragen wat ze kunnen geven. Er staat van alles op, in verschillende prijsklassen en mensen die er naar vragen vinden het vaak alleen maar handig.
Ik vind het zelf ook fijn om te weten waar ik mensen echt blij mee maak als ik een cadeau wil geven 😊.
4 jaar geleden
Ik heb wel een online lijstje gemaakt, maar we sturen m alleen als mensen vragen wat we willen hebben. Alleen vraag ik me af of iemand dat gaat doen 😅 Bij mn babayshower hadden mn vriendinnen ook dat lijstje en ik heb er precies 1 iets van gekregen en verder heeft iedereen zelf iets bedacht 🤣
4 jaar geleden
Ik heb een lijstje via lijstje.nl gemaakt. Maar alleen als mensen erom vragen of er nog wensen zijn. In principe ben ik al blij dat vrienden en familie gewoon langs kunnen komen zonder al die vervelende corona regels ofzo. De cadeautjes zijn leuk, maar bezoek is nog leuker❤️
4 jaar geleden
Asociaal wil ik het niet noemen, maar ik vond het wel apart dat het laatst op een geboortekaartje stond die wij ontvingen, misschien omdat we het niet gewend zijn?!
Persoonlijk zou ik alleen een lijstje maken voor als mensen er om vragen.
Als mij gevraagd word wat wil je graag hebben voor de baby, dan is mijn standaard antwoord, we vinden het al leuk als je langs wil komen! Om cadeaus geven wij eigenlijk niet echt, en helemaal omdat dit onze 3e is, is het ontzettend moeilijk om überhaupt nog iets te verzinnen 😉
4 jaar geleden
Wij hebben het lijstje.nl ook op het geboortekaartje staan. Als niet afstreepbaar heb ik merken die we leuk vinden, maar ook kledingmaten die we al meer dan genoeg hebben en een zinnetje 'tweedehands is ook een kado' (heel veel van onze baby uitzet komt van vrienden af'.
Natuurlijk is een kado geen must, maar denk dat 95% toch wel met iets komt. Dan toch liever iets waar je wat aan hebt.
4 jaar geleden
Ik heb wel een lijstje, maar geef hem alleen als mensen er naar vragen. Ik wil ook niet te hebberig overkomen.
Mijn ervaring is dat mensen toch vaak geven wat ze willen. Dit gaat dan vaak om kleding en speelgoed. Praktische cadeaus die bij mijn vorige bevalling op het lijstje stonden heb ik niet gehad. Dus deze ga ik ook wel weer zien wat er wel of niet komt. Het gaat me uiteindelijk toch niet om de cadeaus, maar vind het wel leuk als mensen interesse tonen en langskomen
4 jaar geleden
Ik heb via lijstje.nl ook een ideeën-lijstje gemaakt, maar ik ben niet van plan dit op het geboortekaartje te delen. Ik zie het puur ter inspiratie voor iemand die vraagt wat we leuk zouden vinden om te krijgen maar ik vind het nog veel leuker als iemand zelf iets moois voor ons kindje bedenkt of überhaupt belangstelling toont door langs te komen. 😊
4 jaar geleden
In be is het heel gebruikelijk. Zet er gewoon vrijblijvende kadotip bij. Beter iets nuttig of iets dat je graag wil dan rommel dat in de kast blijft liggen of binnen de week op marktplaats staat.
4 jaar geleden
Ik heb voor mijn babyshower een lijstje gemaakt! Zo voorkom ik dat ik “onzin” of dubbele dingen krijg die achter in kast belanden!
Heb zelf nogal een uitgesproken smaak! Ik heb afstreep bare dingen op me lijst die zijn wel iets duurder wij hebben beide grote families en grote vriendengroep!
Maar heb er ook bonnen opgezet van de kruitvat, Hema, bol.com zodat ik deze zelf uit kan geven aan iets nuttigs
4 jaar geleden
Ja altijd een lastige. Ik wil ook echt niet dat mensen allemaal spulletjes kopen die ik niet nodig hebt. Zoals knuffeltjes en kleertjes (zo slecht voor het klimaat :( Maar ja , om nou een lijstje te gaan doorsturen met dingen die je wilt hebben.. ik zeg wel altijd tegen iedereen dat ik veel liever wat kraamkost krijg, pannetje soep ofzo .. en graag een donatie aan een goed doel. En verder geen spullen.. maar veel.mensen houd je echt niet tegen, die wil gewoon perse iets kopen voor de baby..