8 Reacties

2 jaar geleden

Oef... Houd je maar vast voor de peuter pubertijd. Die schijnt bij makkelijke babies echt een stuk pittiger te zijn... En uit ervaring kan ik zeggen dat het bij ons absoluut klopt. Onze oudste was een pittige baby, maar werdt niet erger tijdens de peuter jaren. Onze middelste was een voorbeeldige baby; altijd goed geslapen, lachte de hele dag, kon je overal wegleggen... Maar de peuter jaren.... Dikke drama 🙈. Nr 3 zit een beetje tussen beide in qua baby zijn... Dus ben benieuwd wat we straks kunnen verwachten... Kan alleen maar zeggen: geniet ervan dat het nu allemaal zo gemakkelijk gaat!!

2 jaar geleden

Dit bericht had ik kunnen typen. Niet zozeer met weinig aansluiting. In de vriendengroep zijn we de eerste met een kindje en mijn neefjes en nichtjes aan mijn kant zijn ook vrij gemakkelijk. Maar ook wij hebben een heel tevreden en makkelijk mannetje thuis. Hij slaapt goed. Sinds 2 maanden kan ik op 1 hand tellen hoe vaak we er snachts nog uit moeten. We hebben nu vakantie en hij vind het ook wel prima on tot 8 uur uit te slapen. Hij speelt fijn voor zichzelf en we hoeven hem eigenlijk niet te vermaken. Schreeuwt eigenlijk niet en als iets niet mag draait hij zich om en gaat ergens anders mee spelen. Oke...motorisch is hij niet snel. Kan sinds een week een paar minuten zelfstandig zitten. Begint net de tijgeren en te ontdekken. Maar voor de rest qua karakter en heel tevreden kind. Ik snap de verveling wel maar denk toch graag dese versie te hebben dan doodop zijn van het zorgen voor je kind.

2 jaar geleden

Reactie op 1986FMM

Oef... Houd je maar vast voor de peuter pubertijd. Die schijnt bij makkelij ...
Ow help! 🤣 ik ga mij vast schrap zetten 😅

2 jaar geleden

Reactie op 1986FMM

Oe ik ben benieuwd dan! Hahah en zeker genieten we hiervan en is t gewoon fijn en lekker en geeft t veel ruimte voor ons om lekker ons (eigen) ding te kunnen doen. We gaan t meemaken. Bij welke leeftijd begon dit bij jullie?

2 jaar geleden

Reactie op LS1990

Oe ik ben benieuwd dan! Hahah en zeker genieten we hiervan en is t gewoon f ...
Mrt 2,5 ongeveer. Met drie was het het meest heftig. Ze wordt volgende maand 4 en merk nu dat ze weer wat rustiger wordt.

2 jaar geleden

Reactie op 1986FMM

Haha dit ja! Dit hoor ik vaak. Mn eerste kind was echt lastig als baby. Reflux, geelzucht, pseudokroep, huilbaby. Maar die heeft nog nooit een echte driftbui gehad. Tenminste, als ik lees wat dat is. Peuterpuberteit vind ik soms wel lastig, maar je kan redelijk met hem onderhandelen. Nu mn tweede was super easy als baby, maar ik merk NU AL dat hij veel pittiger is dan mn eerste toen hij 1 jaar was. Hij ziet iets en WIL HET EN DAT MOET NU. Mn oudste is nu 3 jaar en we hebben denk ik net de heftigste piek in peuterpuberteit achter de rug. Mijn god, hoe erg gaat dat worden bij mn tweede.... Overigens alleen maar fijn dat je kindje zo makkelijk is! En ik heb het ook nooit erg/raar gevonden (toen ik 1 kindje had wat dus heellll moeilijk was) als andere mensen een makkelijke baby hadden hoor!

2 jaar geleden

Reactie op 1986FMM

Dit is zoooo herkenbaar 😂😂😂

2 jaar geleden

Hier ook heel makkelijk kind en vanaf 8 weken sliep ie door.. nooit echt gebroken nachten gehad behalve bij ziekte. We zijn mega verwend.. ik snap wel wat je zegt soms saai en verveling, maar merk ook dat het steeds leuker is omdat je steeds meer samen kan doen en je ziet dat hij het leuk vindt.. Wat betreft de peuterpubertijd, dit zeg ik ook altijd haha.. Mijn zussen hadden beide een super makkelijk 1e kind. Kregen vervolgens een tweede (en 1 zus kreeg een tweeling als tweede en derde) en dat was absoluut geen makkelijk kind, plus kind 1 kwam in die peuterpubertijd en werd mega lastig.. Ik ben nu bijna 9 weken zwanger dus ik doe nogal m’n zussen na haha.. ik ben dus ook bang voor een lastige tweede, plus een eerste die ineens heel lastig wordt! Maar voor nu genieten we vooral van een heerlijk rustig en makkelijk mannetje die alles eet, goed slaapt en altijd vrolijk is! In the end, komt vast alles goed haha..