6 Reacties
3 jaar geleden
Spannend volgende week!
Ik zou niet weten waarom je nu moet starten met kolven.. vanaf volgende week na de bevalling op je af laten komen en je laten begeleiden, zou ik zelf zeggen!
En zeker niet ten koste van alles (vooral jezelf). Ik ben bij de eerste veel te lang door gegaan, over grenzen heen. Dit keer wil ik dat echt niet meer..
Succes en veel geluk!
3 jaar geleden
Is waarschijnlijk colostrum & zou niet beginnen met kolven, dit heeft nog weinig zin. Ik lek al sinds 20 weken flink en dat hoort er gewoon bij 🙂
3 jaar geleden
Melk komt snel genoeg op gang na de bevalling, mocht dit niet geval zijn kan er dan altijd gekolfd worden of andere tips en trucs. In mijn werk (kraamzorg) raden we niet perse aan om vooraf te kolven. Nergens voor nodig, en kan de kans op overproductie alleen maar vergroten ! Tijdens de kraamweek goed je grenzen aangeven!!
3 jaar geleden
Dat merkte ik ook!
Sinds 1-2 weken. Was wat doorzichtig meestal. Sinds gister was het ineens wit/geel achtig.
Mijn VK zei dat de borstvoeding (meestal) snel genoeg op gang komt na de bevalling (ook na inleiding), dus zou me niet te veel zorgen maken.
Als je vragen blijft hebben, gewoon even met je VK overleggen :)
3 jaar geleden
Eerste druppels borstvoeding zijn ook meestal helder en vooral vocht en daarna komt pas het meer dikkere gekleurde lees ik overal terug. Ik heb dat ook dat als je masseert en knijpt in tepels dat doorzichtig vocht eruit komt(niet altijd) en soms drupje geel/wit. Als je de techniek weet van met de hand kolven is dat wel nuttig, maar echt kolven enbewaren vooraf is zelden nodig/nuttig lees ik overal, alleen bij bepaalde complicaties en risicos.