14 Reacties

3 jaar geleden

Jep: alle zuren zoals fruit en frisdrank. Ook te laat eten is een trigger. Bij mij helpt een glas melk voor het slapengaan al best wel, tussendoor neem ik ook wat vaker iets van zuivel. En chocolade eet ik ook veel (maar niet perse omdat het helpt hahaha).

3 jaar geleden

Ik heb er ook heeel erg last van. Soms zelfs zo erg dat ik er snachts niet van slaap en er van moet overgeven 🙈 Bij mij begint het als ik frisdranken, koffie of vet eet dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Ook liggen op m'n rechterzijde snachts zorgt bij mij voor brandend maagzuur.

3 jaar geleden

Koffie, kaas, bladerdeeg hapjes en gefrituurd eten.

3 jaar geleden

Snoep en fruit, dan heb ik het ergst. Maar nou heb ik al vanaf het begin van de zwangerschap last van maagzuur, en heb dan ook sinds week 25 (nu 37) omaprazol wat echt enorm helpt

3 jaar geleden

Pepermunt dus ja ook rennie en gaviscon. Koolzuur Koffie Paprika Scherpe kruiden Citrusfruit Zure vruchtensappen

3 jaar geleden

Vet eten, frituur enzo... dus aan de rennies😊

3 jaar geleden

Ik nam eerst zo nu en dan een rennie, maar laatste 2weken neemt het maagzuur toe (37wk) Gisteren huisarts gebeld omdat ik heel dag dag zuurbranden heb. Heb nu omeprazol voorgeschreven gekregen, Gisteren 1e genomen na 3u werkte die, ideaal!!

3 jaar geleden

Citrusfruit, fruitsappen, olie (dus al het eten wat je in olie bakt) en sommige frisdranken

3 jaar geleden

Voor alle dames die fruit zeggen. Ook bij banaan en appel??? Ik probeer nog enigzinds vitamines binnen te krijgen door fruit te eten maar dat zou echt balen zijn als ik dat soort dingen moet laten...

3 jaar geleden

Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips ❤

3 jaar geleden

Reactie op New-mommy

Voor alle dames die fruit zeggen. Ook bij banaan en appel??? Ik probeer nog ...
Dan zou ik sowieso geen banaan kiezen. Maar meer omdat er bijvoorbeeld aan vitamine c juist heel weinig in zit. Rood fruit kan ik prima eten zonder last van mijn maag te krijgen. Blauwe bessen bijvoorbeeld ook.

3 jaar geleden

Reactie op New-mommy

Voor alle dames die fruit zeggen. Ook bij banaan en appel??? Ik probeer nog ...
Banaan, aardbei, peer en blauwe bessen zijn bijvoorbeeld prima bij mij, het zijn meer de wat zuurdere fruitsoorten waar je last van kunt krijgen. Citrusvruchten, sinaasappel, passievrucht, iets zuurdere appels. Ik eet sowieso weinig fruit. Mag helaas niet veel eten in verband met zwangerschapsdiabetes.

3 jaar geleden

Beste helpt medicijnen, als rennie (of vergelijkbaar) niet werkt, kun je omeprazol via huisarts. Ik heb altijd al omeprazol. Bij mij zijn triggers; Vet eten, sinaasappelsap, smeerworst (mag nu maar heel matig), alles met tomaat, wit brood, koolzuur houdende dranken, koffie.. Bij mij is het eigenlijk totaal niet bij fruit! Grootste tip voor tijdens zwangerschap is kleine porties eten.. doordat je klepje wat lam is, komt het eten terug. Als je dus ligt, loopt het terug. Succes!!

3 jaar geleden

Gluten en lactose zijn voor mij triggers. En banaan reageer ik ook wat op. Chocola (vegan) gaat bij mij ook helemaal mis.