4 Reacties

14 dagen geleden

Maak er vooral geen wedstrijd van. Je dochter kan gewoon een voorkeur hebben. Als jullie relaxed zijn, dan gaat ze dat merken.

14 dagen geleden

Hier hetzelfde verhaal! Ook een voorkeur voor mama

14 dagen geleden

Mijn dochter heeft een voorkeur voor papa en vraagt ook of hij haar naar bed brengt…ik zeg haar dan dat ik haar vanavond naar bed breng en laat me niet van de wijs brengen. Het gaat vast weer een keer omdraaien… ik denk dat het een fase is

14 dagen geleden

Mijn dochtertje heeft altijd een sterke voorkeur gehad voor mij. Ze moest soms echt niks van haar papa hebben. Sinds kort merken we dat dit aan het veranderen is en accepteert ze hem ook veel meer. Met momenten is het nog steeds mama, bijvoorbeeld bij verdriet, moeheid. Ik denk dat het nu veranderd, omdat haar behoeftes veranderen. Toen ze kleiner was was het veel meer gericht op verzorging, nabijheid. Nu vindt ze de aandacht en spelletjes van papa erg leuk dus gaat ze meer naar hem trekken. Vaak wisselt het regelmatig bij kinderen. Het is ook een teken van goede hechting. Maar het kan inderdaad erg lastig zijn. Het is vooral belangrijk dat hij het haar niet kwalijk neemt en gewoon zijn ding blijft doen met haar. Jullie bepalen wie haar bijvoorbeeld naar bed brengt.