13 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op babyPH
Ben ook benieuwd! Ook gelezen over frambozenbladthee. Benieuwd wie er ervar ...
Ik ben het aan het drinken, maar ik kan je vertellen dat het niet perse smakelijk is in mijn opzicht.😂
Frambozenbladthee mag je wel al voor 37 weken dinken ivm dat het niet je bevalling opwekt, maar je baarmoeder klaar maakt voor de bevalling. Dit schijnt ik heb geen idee of het echt werkt, maar proberen kan altijd😁
4 jaar geleden
Reactie op babyPH
Ben ook benieuwd! Ook gelezen over frambozenbladthee. Benieuwd wie er ervar ...
Ze zeggen dat frambozenbladthee ook helpt tegen minder bloedverlies. Nouuuu, dat is niet waar. M’n nicht, 2 vriendinnen en een andere bekende hebben dit gedaan en die zijn immens veel bloed verloren tijdens de zwangerschap 😅
4 jaar geleden
Vrouwenmantelthee is voor na de bevalling en kan helpen met het terugkrimpen van de baarmoeder naar z'n oorspronkelijke grootte.
4 jaar geleden
Vrouwenmantelthee is voor na de bevalling en kan helpen met het terugkrimpe ...
Er word ook gezegd dat dit vanaf 40wk genomen mag worden omdat het helpt de baarmoeder te laten samentrekken en zo de bevalling op zou kunnen wekken
4 jaar geleden
Ik heb het gedronken bij mijn vorige zwangerschap vanaf me uitgerekende datum.
Omdat ik bij de eerste flink overtijd ging en het de 2e keer hoopte te voorkomen
Maar bij mij deet het helemaal niks dus heeft niet geholpen alsnog flink overtijd gegaan haha.😅
Maar stel dat het wel werkt
Waarom zou je je kindje 2weken te vroeg geboren willen laten worden? Buiten medische redenen om natuurlijk.
Als het er met 38 weken al klaar voor is komt het vanzelf wel eerder.
Ze groeien nu met ongeveer 200gram per week en kan maar net dat beetje zijn wat je kleine nog nodig heeft om net wat sterker te zijn stel het is wat aan de kleine kant.
4 jaar geleden
Reactie op Youngwoman
Ik heb het gedronken bij mijn vorige zwangerschap vanaf me uitgerekende dat ...
Mijn kindje is juist wat aan de grote kant😅 niet extreem waarschijnlijk waardoor ze zullen inleiden, maar hij is wel boven gemiddeld. Ben nu pas 32wk en was me een beetje aan het inlezen vandaar deze vraag🙈
4 jaar geleden
Mijn kindje is juist wat aan de grote kant😅 niet extreem waarschijnlijk wa ...
Als ze denken dat die echt te groot word zullen de artsen vast zelf wel een beter middeltje hebben om de bevalling op te wekken dan deze thee mag ik toch hopen haha🤣🤣
Het formaat zou ik me verder niet te druk over maken mijn dochter was ook 8 en half pond en 53cm en heb haar er zonder hechtingen of wat dan ook binnen 10min persen uit gekregen.
Dus groot hoeft niet perse een ramp te zijn! haha
Maybe dat beetje een geruststelling is.
Ik zou het gewoon lekker zijn beloop laten en mocht die echt te groot worden grijpen ze echt wel in....
4 jaar geleden
Even een side note: ik ben niet van plan zomaar dit te doen voor de 40wk. Maar ik vroeg mij oprecht af wat de gevolgen zouden zijn mocht je dit wel doen. Ik hoef dus geen opmerkingen over mn kindje zo lang mogelijk in me te laten zitten. Ik laat ook graag de natuur zn gang gaan😊
4 jaar geleden
Even een side note: ik ben niet van plan zomaar dit te doen voor de 40wk. M ...
Nou in dat geval volgens mij beantwoord jij je vraag hier dan zelf al in een eerdere comment
"er word ook gezegd dat dit vanaf 40weken genomen mag worden omdat het helpt de baarmoeder te laten samentrekken en zo de bevalling op zou kunnen wekken"
Dus dat wist je al.
En je volgende vraag is dan vervolgens wat is dan de schade als ik dat met 38weken dan toch alsnog doe? Nou daarop was mijn antwoord.
4 jaar geleden
Vrouwenmantelthee is voor na de bevalling en kan helpen met het terugkrimpe ...
Ik heb het alleen na de bevalling gedronken maar na 2 koppen weggegooid. Kreeg er mega erge krampen van in mijn baarmoeder, die ik zonder ook al had maar minder heftig. Het deed in elk geval wel zijn werk 😉