31 Reacties
3 jaar geleden
Ik loop tegen precies dezelfde dingen aan als jij, ook al is het m’n tweede haha
Verder nog:
- Niet meer zomaar op stap kunnen met m’n dreumes
- Minder aandacht kunnen geven aan m’n eerste
- Deze baby wil non stop aan de tiet, ik kan niks anders doen
- m’n schoonmaakster is op vakantie 😖
3 jaar geleden
Zo herkenbaar. Ons dochtertje is vandaag 2 weekjes oud. Maar ik ben soms ook echt niet gezellig door die vermoeidheid, in combinatie met die warmte. Kan echt al gaan huilen om onbenullige dingen. Aan huis geplakt, omdat ik gewoon niet met die kleine naar buiten kan/wil, vanwege die hitte. En nog een peuter rondlopen die ik gewoon weg weinig kan bieden, aangezien ik moest herstellen van de spoedkeizersnede en complicaties die er bij zijn gekomen. Pff 😥
3 jaar geleden
Heel herkenbaar, soms hebben we een goede dag en lopen we een klein rondje maar ik heb echt het gevoel geleefd te worden en wou al 10x stoppen met borstvoeding door al het gedoe
- tepelkloven
- onrustig door krampjes tijdens het drinken (daardoor aanhoudende kloven)
- reflux dus je baby na die voeding ook nog een half uur verticaal moeten houden ook in de nacht.
-baby die snachts niet wil slapen
- als ze eindelijk slaapt zelf geen oog meet dicht kunnen doen omdat je zo druk was met haar kalmeren.
3 weken is ze trouwens.
3 jaar geleden
Dat mn lichaam nog totaal niet meewerkt en daarbij kreeg ik borstontsteking... vreselijk ziek van geweest en ben nog herstellende. Niks aan.
3 jaar geleden
Ik loop echt nergens tegen aan, de slapeloze nachten vallen bij mij wel mee. Na het flesje gaat ze meestal gelijk verder slapen. Dan slaap ik s’ochtends gewoon weer wat langer en ben ik weer fit voor de dag. Zal wel wat pittiger worden als ik moet werken. Ik had echt niet verwacht dat het me juist zo makkelijk af zou gaan. Het enige wat ik mis, is dat ik niet zomaar weg kan gaan maar dat ik een hele bagage aan spullen mee moet nemen. Alles word echt beter en makkelijker, geniet er vooral van dat ze nu nog zo klein zijn. En de warme dagen worden nu ookal wat minder. Het komt allemaal goed☺️ maak het jezelf niet te lastig
VRIEND
3 jaar geleden
Dat mensen alweer zo snel verwachten dat je het normale leven oppakt.
Een paar dagen na je bevalling al met het hele gezin op bezoek willen komen enzo (lekker niet gedaan). En het ook een soort van prestatie vinden dat je na zoveel dagen “weer op de been” bent. Laat me gewoon lekker kraamvrouw zijn!!
Misschien tegenstrijdig maar…. Na 2 Corona jaren baal ik wel echt ontzettend als ik op Insta al die leuke festivals voorbij zie komen. Ik zou echt nog geen dag weg willen zonder baby hoor (want ik wil nog kraamvrouw zijn😂), maar toch steekt het een beetje.
3 jaar geleden
Hier hele pittige weken achter de rug.
- dat een goede fles met de juiste speen een opgave is om te vinden.
- meneer verschonen verschrikkelijk vind
- het weer valt ons de laatste dagen erg zwaar
- gekluisterd aan huis zitten.
- gevoel als falende moeder
- mensen die elke week langs willen komen.
- het overdag niet kunnen slapen want je moet nog zoveel doen.
Maar ook... het is lief aangeboden... maar mn vader die dolgraag wil oppassen waar ik totaaal geen goed gevoel bij heb. Aangezien onze lieverd je echt op je zenuwen kan werken. Ga dat maar uitleggen.
- Als iemand oppast dan mis ik hem al.
Ik moet zeggen, we zijn nu bijna een week uit de drama tijd en kunnen alles veel beter handelen. De huiluurtjes, de moodswings van de baby. We genieten eindelijk!
3 jaar geleden
Reactie op 🤍
Mijn dochter van 5 weken oud wilt niet zelfstandig in haar bed of box ligge ...
Waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd maar hier was het hetzelfde. Totdat ik vorige week een voedingskussen heb aangeschaft van de Hema met een verschoonmathoes erom en zo'n lekker relax nestje heb gemaakt. Ik heb nu wat meer mn handen vrij. 🙏
3 jaar geleden
Reactie op Lilalo
Ongeveer alle punten die jij beschrijft 😕. Plus slecht kunnen slapen als h ...
Het chronisch slaapgebrek duurt helaas tot ze 6 jaar zijn: https://www.eindelijkslapen.nl/omgaan-met-vermoeidheid-slaaptekort-voor-moeders/#:~:text=Niemand%20verwacht%20veel%20slaap%20met,het%20gaat%20vooral%20om%20moeders.
Het went wel hoor!
3 jaar geleden
Heel herkenbaar allemaal. Ik ben normaal best nuchter volgens mij, maar heb een baby echt onderschat (en borstvoeding nog meer). Waar ik het meest tegenaan loop is dat ik zo aan huis vast zit. Ik wil weer leuke dingen doen! Maar het is allemaal best veel ‘gedoe’ + ik heb er eigenlijk de energie nog niet voor… geduld hebben dus 🤭
3 jaar geleden
Reactie op mpp339
Na 4 weken nog mega last van m’n stuitje, wanneer wordt dit minder… 😥 na m ...
Hier ook last van me stuitje! Nu 2.5 week na de bevalling. Vandaag naar een bekken fysio geweest! Wellicht ook wat voor jouw? 🤗