30 Reacties

7 maanden geleden

Ik wilde al 5 maanden na de bevalling een 2e 🙈 Partner was zeker van niet Tot afgelopen februari. In maart hebben we het een kans gegeven en 27 april een positieve test in handen. Nu vind ik het wel spannend, wat als inderdaad. Maar een gezin, met 2 kinderen aan tafel is voor mij ideaalbeeld.

7 maanden geleden

Ik zat eerst ook te twijfelen, maar ik dacht ja er zal altijd wel iets zijn en heb altijd 2 kindjes met 2-3 jaar verschil er tussen willen hebben. Dus gewoon voor gegaan, en nu is hij vanochtend geboren en ben zo gelukkig met die keus 😍

7 maanden geleden

Reactie op Nathaliiieee

Ik zat eerst ook te twijfelen, maar ik dacht ja er zal altijd wel iets zijn ...
Gefeliciteerd!

7 maanden geleden

Reactie op BarbaraBeer

Gefeliciteerd!
Dankjewel!

7 maanden geleden

Voor mij woog de wens voor een broertje of zusje voor onze dochter zwaarder dan alle andere redenen die ik kon bedenken. Nu hebben we 2 kinderen en wegen die andere redenen (wat als een huilbaby, wat als gehandicapt kind, wat als weer 1,5 jaar niet slapen etc) zwaarder en komt we dus geen 3e meer... Succes met de keuze. Luister vooral naar je hart en zet de praktische bezwaren aan de kant. Daar is wel een mouw aan te passen...

6 maanden geleden

Reactie op Nathaliiieee

Ik zat eerst ook te twijfelen, maar ik dacht ja er zal altijd wel iets zijn ...
Superleuk! Gefeliciteerd!

6 maanden geleden

Wij wisten van te voren al als er een tweede komt dan pas als de eerste basisschool leeftijd is. We hebben namelijk teveel voorbeelden om ons heen met 2 jaar leeftijd verschil dat we denken hoe dan?! Daarbij komt vooral bij mij ook het feit dat de eerste een huilbaby was met veel darmkrampen wat ontzettend zwaar is geweest. De zwangerschap vond ik ook erg pittig. En het is nog steeds een handenbindertje dus ik zou oprecht niet weten hoe ik nu een baby erbij zou moeten hebben. Voor ons voorlopig dus nog niet aan de orde. Volgend jaar dan pas. Ik vind 4 jaar leeftijd verschil ook echt heel leuk. Dan kan de oudste een beetje helpen op zijn manier en snapt ook veel meer. Buiten dat heb je zelf ook meer rust als de oudste op school zit en je volle focus aan de baby kunt geven net zoals je bij de eerste hebt kunnen doen. Maar alle overwegingen zijn voor iedereen natuurlijk anders.

6 maanden geleden

Ik snap je helemaal.... maar ben het pril zwanger van de tweede en mijn gedachte om weer onbeschermd seks te hebben was dat je nooit weet hoe lang het kan duren.... het was nu meteen raak maar het zou ook maanden/jaren kunnen duren als ik zo om me heen kijk.... een perfecte timing is er denk ik toch nooit...

6 maanden geleden

Ik heb zelf altijd 2 kindjes willen hebben die qua leeftijd niet al te ver uit elkaar zaten. Begin dit jaar besloten om voor de 2e te gaan (onze oudste wordt 24 juli 2 jaar) niet vanuitgaande dat het de eerste keer meteen raak zou zijn 🙈 Nu 29 oktober uitgerekend, zit dan 2 jaar en 3 maanden tussen 🥰

6 maanden geleden

Dank voor de reacties! Misschien dat ik mijn hart toch zwaarder moet laten wegen dan mijn verstand. Je kan immers toch niet in de toekomst kijken en op alles voorbereid zijn.

6 maanden geleden

Voor ons was het ook al wel duidelijk vanaf het begin dat we voor een tweede wilden gaan! Wilden eigenlijk na de 1e verjaardag van de oudste ‘starten’ maar eenmalig zonder condoom de maand ervoor gedaan haha.. en there it was! Ben in februari bevallen van tweede zoontje! Ik moet eerlijk bekennen dat ik de zwangerschap erg pittig vond fysiek! Maar alles erna is top! Ik zit nu nog in m’n verlof en geniet ontzettend van mijn twee mannetjes! Ze zitten erg dicht op elkaar waar ik eerst best wat nadelen van zag (eigenlijk vooral in zwangerschap was dat erg zwaar want de oudste liep nog niet). Maar niets is minder waar.. ik ben gezegend met twee goede slapers en overdag tussen 13-15u heb ik vaak mijn handen vrij en liggen ze beide op bed! Ik vond de overgang naar een tweede wel meer impact hebben dan bij een eerste. Met name even snel de deur uit enzo.. maar heee daar staat tegenover dat we een heerlijk nieuw mannetje binnen ons gezin hebben!! En eerlijk, ik had heel graag ook een dochtertje gehad (al heb ik mijn hele leven gedacht/gedroomd dat ik twee zoontjes zou krijgen), maar voor ons is het nu wel klaar en echt compleet! We zijn al wat ouder (man is bijna 46 en ik 37). En fysiek zal het niet makkelijker worden.. Ben benieuwd hoe het voor jullie zal zijn. En hopelijk mag het allemaal voorspoedig verlopen!

6 maanden geleden

Wij wilden altijd sowieso een tweede, ik ook een derde maar dat wil mijn man nog even bekijken haha. Afgelopen april bevallen van nummer 2 en bevalt top! Onze eerste dochter was een slechte slaper tot 6 maanden en daarna nog wel regelmatig gerommel. Daarnaast huilde onze eerste de eerste 3 maanden heel veel. We waren dus ingesteld op hetzelfde, maar onze tweede dochter is heel relaxed. Huilt weinig en slaapt makkelijk en overal. Daarnaast merken we dat een tweede er zo in mee gaat bij ons. Overgang van 0-1 kind was dus 1000x zwaarder dan van 1-2! Je weet alles al en je bent een stuk relaxter (in ons geval). Qua opvang krijg je iets meer toeslag en qua luiers is het even prijzig maar wij herbruiken bijna alles van de eerste en ik koop veel tweedehands. Ik zou zeggen, als je gevoel zegt dat je een tweede wil: doen! Het is ook zo leuk om te zien dat onze dochter haar zusje zo fantastisch vindt en mee wil helpen.

6 maanden geleden

Reactie op JustBeYou

Ik heb zelf altijd 2 kindjes willen hebben die qua leeftijd niet al te ver ...
Hey, dan zijn wij op dezelfde dag bevallen haha. Ons kindje wordt 24 Juli ook twee!

6 maanden geleden

Reactie op 24baby!

Hey, dan zijn wij op dezelfde dag bevallen haha. Ons kindje wordt 24 Juli o ...
Mooie datum hehe 🥰

6 maanden geleden

Ik heb precies deze angst gehad! Onze zoon was ongepland snel. Onze dochter kwam de maand voor de eerste vruchtbaarheidsbehandling alsnog natuurlijk na 2 jaar. Onze zoon was direct de eerste ronde al raak. Naïef om te denken dat dit ook lang zou duren misschien, maar dit was het andere uiterste. Daarom zit er nu net geen twee jaar tussen. Zoontje is morgen 8 weken. Eerste was ook een huilbaby die overdag nooit sliep. Deze baby slaapt ook moeizaam en huilt op momenten ook gigantisch. En toch zou ik het niet anders willen. Je incasseert het makkelijker, je kent het namelijk al. Je laat de kleine nu wel even huilen om te eten, poepen etc. Dat deed ik toen niet. Het is gigantisch aanpoten en chaotisch, maar je red je wel. Ik zou proberen die angst los te laten. Klein leeftijdsverschil heeft voor -en nadelen. Groot leeftijdsverschil ook. Als je er klaar voor bent, voel je dat. En als je dat niet zo voelt, dan niet hè. Niks moet! Er zijn genoeg mensen dolgelukkig met 1 kindje ♥️

6 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Ik heb precies deze angst gehad! Onze zoon was ongepland snel. Onze dochter ...
Precies dit! Ik wist wel altijd al dat ik twee kindjes zou willen als ons dat gegund was. Ik voelde me gewoon nog niet helemaal compleet met ons gezin van 3. Eenmaal zwanger heb ik ook wel vaker gedacht 'wat als het een huilbaby wordt', 'wat als ze nog meer last heeft van spugen dan ons zoontje had', 'wat als...' Morgen is ons meisje 7 weken en ik wil niet meer anders. Nou moet ik zeggen dat we ook meeeeega geluk hebben met een heel relaxte baby🩷 Maar dat je meer relax bent als de baby huilt is zeker een feit. Ze kan best een minuutje wachten. En de draagzak op huildagen is een redding. Daarbij zo mooi om ons zoontje (word 7-7 2jaar) te zien hoe hij met zijn zusje omgaat 😍

6 maanden geleden

Wij hebben altijd de wens voor een 2e gehad. Aangezien het 4 jaar duurde voor de 1e er was, wilden we niet te lang wachten. Echter was het toen meteen raak! Er zit straks 2 jaar verschil tussen en het lijkt me voor de kinderen heel fijn om qua leeftijd zo dicht bij elkaar te zitten. Ik denk ook wel eens, help wat als het heel zwaar gaat worden. Maar dat zal hopelijk vooral in het begin zijn en daar komen we ook wel weer doorheen. Heb je een partner en zo ja, hoe staat die erin?

6 maanden geleden

Reactie op Ruelle

Wij hebben altijd de wens voor een 2e gehad. Aangezien het 4 jaar duurde vo ...
Nee ik ben BAM dus dat is misschien ook een reden om 'veel beren'' te zien. Gelukkig heb ik een groot netwerk dat graag voor ons klaar staat. Ouders, zussen en vrienden. Die hebben ook verschillende meningen. De een zegt go for it en de ander is was terughoudender.

6 maanden geleden

Bij ons waren de doorslaggevende factoren (om van 2 naar 3 te gaan, zeer getwijfeld): Dat we liever spijt hebben van iets wat we wel gedaan hebben dan iets dat we niet gedaan hebben. Dat we eeuwig blijven twijfelen, of gewoon ervoor gaan Dat onze oudste heel graag nog een broertje/zusje wil Dat wij ons later liever met 3 kinderen zien (na die eerste jaren) Dat de kinderen extra veel aan elkaar hebben als wij er ooit niet meer zijn In 1x zwanger geraakt en de financiële twijfels blijven maar ik probeer daar niet aan te denken

6 maanden geleden

Hier ook nog dikke twijfel, ik denk dat ik dan van lieve mama naar politieagente ga 😅 als we van 1 naar 2 kindjes gaan.