8 Reacties

3 jaar geleden

Als je in het nekje voelt dan weet je het. Als ze koud aanvoelt in haar nekje dan heeft ze het koud.. voelt ze warm dan heeft ze het warm en voelt het gelijk aan jezelf dan is t goed!

3 jaar geleden

Even in haar nekje voelen, dan verneem je snel genoeg als ze te koud of te warm is馃槈

3 jaar geleden

Te koud maken ze wel kenbaar. Nekje is de graadmeter inderdaad. Voelt het niet warmer dan normaal/ klam, of juist koud, dan is de temperatuur optimaal. Overigens is te koud misschien hinderlijk voor baby (alhoewel ze hier echt wel mopperen als ze het echt koud hebben), maar niet gevaarlijk. Te warm kan dat wel zijn. Gewoon een beetje uitvogelen hoe en wat met het aankleden. Ondanks dat dit baby 4 is, is het mijn eerste zomerkindje. Hij is ook nog eens heel snel warm. Je kunt best eens temperaturen en bij een goede temperatuur eens goed voelen hoe dat dan in het nekje aanvoelt. Dan heb je een houvast misschien?

3 jaar geleden

Een andere graadmeter is wat je zelf draagt en dan een extra laag erbij.

3 jaar geleden

Reactie op Mrs Nassar

Een andere graadmeter is wat je zelf draagt en dan een extra laag erbij.
Dit is bij ons toch niet zo: dan is de baby veel te warm. De baby ligt alleen in een boxpakje. Dus zonder romper. We hebben wel wat vaker de temperatuur van de baby gemeten. En als de temperatuur buiten weer extreem anders is doen we dat toch weer een keer. Tussendoor voelen we aan het nekje.

3 jaar geleden

Isa is nu 3 dagen oud maar temperaturen haar nog bij elke luierwissel. Ze woog maar 2860 gram bij geboorte en heeft nog moeite zichzelf op temperatuur te houden. Nekje voelen is zeker goed! Maar persoonlijk denk ik ook meten is weten, en kleine moeite om bij de luier wisselen te doen 馃槉

3 jaar geleden

Ik woon in Frankrijk (hoog gebergte) tis hier nu 27- 32 graden. En ben 27/06 bevallen van de 3e. Wel eerste zomer baby. Het viel mij op dat onze dochter hier helemaal niet getemperatuurd wordt! Misschien net naar de geboorte maar dat heb ik dan even gemist 馃槅.... in de 5 dagen ziekenhuis verder niet... het wegen is hier wel belangrijk en werd 2x pd gedaan. Temperatuur doe ik nu op gevoel. Vestje aan/uit. Wagen/ wieg even opwarmen met kruik etc. Zoals al gezegd, doe waar je je goed bij voelt! Ik vind dat niets steeds tempen maar als het je zekerheid geeft, doen! 馃グ

3 jaar geleden

Reactie op JuliMama88

Dit is bij ons toch niet zo: dan is de baby veel te warm. De baby ligt all ...
Ja dat kan, bij mij heeft het goed geholpen. Mijn zoon is in de zomer van 2019 geboren met extreme hitte. Toen ik het liefst niks aan wilde, had hij een romper aan. Als ik een jurkje aanhad, had hij een romper en een pakje aan. Als ik een trui aanhad, had hij er nog een jasje overheen. Als ik een jas aandeed, had hij hetzelfde maar dan met een dekentje. Voor bijvoorbeeld buiten.