Hoii,
De titel zegt het al. Welke wasmiddel gaan jullie gebruiken voor jullie newborn?
Ik wilde neutral gaan gebruiken maar had van de week de kraamzorg op visite en die vertelde dat veel baby鈥檚 daar een allergische reactie van krijgen馃槚.
Nu weet ik niet meer wat juist is.
Ik gebruik wat ik normaal gebruik. Daarna als het nodig is ivm allergie oid zal ik mij aanpassen. Maar werkelijk alles steriel en parfum vrij maken vind ik weer net te ver gaan.
Ik ga ook voor een neutraal wasmiddel. Mijn vroedvrouw heeft gezegd dat dit beter is omdat er geen parfums of andere zaken zijn toegevoegd. De huid van de baby zou dit niet kunnen verdragen
Wij hebben bij onze eerste zoon het eerste wasje neutraal gedaan, vanwege alle adviezen maar de kraamhulp was al vrij stellig dat onze was samen wordt gedaan met die van de baby, dus hup alles bij elkaar met onze gewone wasmiddelen. Wanneer je ziet dat het baby'tje erop reageert, kun je dan handelen toch..
Kraamzorg zei tegen mij dat het niet is om andere wasmiddel aan te schaffen. Zolang je beide niet gevoelig bent was dat niet nodig. Zolang je mag geen wasverzachter gebruikt. Je eigen kleding was je ook met je eigen wasmiddel en daar liggen ze ook tegen aan is mij gezegd.
Ik gebruik gewoon Robijn en wasverzachter van Zwitsal. Ben nogal gek op alle geuren van Robijn, dus die kleine moet er maar aan wennen.. 馃槤 Als hij uitslag krijgt, stap ik uiteraard gelijk over! Ieder z鈥檔 ding, maar heb het idee dat je juist een teer huisje cre毛ert met Neutral ed
Gewoon die we altijd doen. Witte/color reus. Is een van de weinige waar ik en mijn man beide niet allergisch voor zijn 馃槄
En ik gebruik maar een klein beetje ervan.
Ik gebruik neutral, omdat ikzelf vroeger veel last had van eczeem en ik hier niet op reageerde. Ik waste alle kleding van mn zoon hiermee voor de geboorte. Na de geboorte na een tijdje normaal wasmiddel gebruikt en daar reageerde hij meteen op, dus nu nog steeds neutral.
Denk dat ik voor mn tweede zoon dus ook maar neutral doe, kan het samen in de was. Het heeft wel een herkenbare (niet-)geur.