Mijn man kan in het bijzijn van onze dochter van 3 wel eens tegen me zeggen dat ik het fout doe. Voorbeeld: we zaten aan tafel te eten en onze dochter wilde een muziekje op (we hadden de avond ervoor muziek na het eten opgezet en dit vind ze heel leuk) maar we zeiden eerst ff eten en daarna mag het muziekje wel op. Dochter eet lekker verder gelukkig. Maar wat doe ik met m’n stomme kop, ik ga het liedje zingen wat we dus hadden opgezet de avond ervoor. Super onhandig van mezelf natuurlijk want dochter stopte met eten en wil dat muziekje op… maar dan moet papa het even hardop zeggen tegen mij dat dat niet slim was van mij etc etc… het was ook niet slim van mij maar om dat dan in het bijzijn van onze dochter te zeggen. En dit is best vaak op een dag. Ik heb hier geen goed gevoel bij, wat denken jullie ?
We spreken elkaar hier ook regelmatig op dingen aan, in het bijzijn van de kinderen. Soms bloedje irritant, maar hoort er ook gewoon bij. Als het op een volwassen manier gaat, zonder schreeuwen, vloeken of ruzie, dat het prima kan. Denk dat het alleen maar goed is voor een kind om te zien dat je elkaar kunt en mag aanspreken op dingen.
Ik deed dit (onbewust) ook bij mijn partner. Op een gegeven moment zei hij dat ik hem het gevoel gaf dat hij geen goede vader was. Dat was absoluut niet mijn bedoeling dus nu doe ik het niet meer. Praat erover en spreek je gevoel uit.