15 Reacties

vorig jaar

Verloop hier: Woensdagavond de eerste plekjes Donderdag flink uitgebreid Zondag kwamen er geen nieuwe waterpokken bij en het spul van Dr Leenarts werkte hier super goed. Hij had eigenlijk weinig last en heeft geen koorts gehad, wel de eerste dag wat verhoging. Al met al duurt het zo'n 10 dagen en na een dag of 4/5 komen er geen nieuwe waterpokken. Aldus de huisarts hier. Dat klopte ook met ons verloop

vorig jaar

Reactie op M_1986

Verloop hier: Woensdagavond de eerste plekjes Donderdag flink uitgebreid ...
Als ik het kon weten had ik echt zoveel van dat spul ingeslagen:( ik lees er namelijk heel veel goede dingen over. Maar helaas niet te koop. Hoop dat morgen ook ons laatste ‘ergste’ dag zal zijn en dat het ophoudt met die blaasjes :( Bedankt overigens voor je reactie en fijn dat het voor jullie achter de rug is! 🙏🏻

vorig jaar

Reactie op esjebesje

Als ik het kon weten had ik echt zoveel van dat spul ingeslagen:( ik lees e ...
Super jammer dat je dat niet daar kan kopen! Ik hoop ook dat jullie morgen verbetering zien! Hoelang zijn jullie nog in Turkije? Hopelijk kunnen jullie nog een beetje genieten

vorig jaar

Wat vervelend voor jullie! Wat bij ons nog werkte was na het badje en dr Leenarts pokken aanstippen, om eigenlijk ons zoontje helemaal in te smeren met talkpoeder. Ik vond dat echt het meest uitdrogen en het verzacht volgens mij ook. Lekker dik op doen ook bij de schaamstreek. Qua koorts durf ik niet te zeggen of het normaal is of niet.. wel heeft ons zoontje wel wat vaker hoge koorts, hij kan echt hoge uitschieters hebben (vrijwel altijd rond de 40 graden of soms hoger) en soms ook wel best een aantal dagen achter elkaar, maar dat ben ik dus ook wel van hem gewend..

vorig jaar

Azijn sokken helpt ook om koorts te verlagen

vorig jaar

Heel sneu voor jullie en jullie kleintje. Hier ook waterpokken. Onze dochter heeft ook 4 dagen lang koorts gehad. Het zakte telkens wel terug naar 37,5-38, maar 6 uur later weer richting de 40. Onze dochter leek weinig last van de koorts te hebben. Sinds gisteren gaat het beter en zie ik korstjes. Dat was dag 4. Wel nog koorts (38,5). Wij hebben zinkzalf en dr leenarts gebruikt. Vervelend dat je dat niet kunt krijgen. Onze dochter wilde absoluut niet in een havermoutbadje. Hopelijk heeft jullie zoontje vanaf vandaag een betere dag 🤞

vorig jaar

Reactie op Noortjex

Azijn sokken helpt ook om koorts te verlagen
Zijn voeten zitten ook ontzettend onder de pokken. Normaliter zijn wij hier absoluut een fan van azijnsokjes, maar ik weet niet of dat nu verstandig is

vorig jaar

Waterpokken verloopt per kind heel verschillend. Mijn oudste was 2,5 en had ruim 40 graden koorts de eerste 3 dagen. Weinig plekjes en na die 3 dagen weer fit. De 2e was 5 maanden en zat goed onder, maar enkel wat verhoging. Wel veel pokjes in de mond, wat met borstvoeding lastig was... De 3e heeft 3 weken geleden waterpokken gehad met 4 jaar en ook weer weinig plekjes en lichte koorts. De jongste is net 2 en zit al bijna een week volledig onder. Vergelijkbaar verhaal. Ook hoge koorts nu (begon zaterdag). Ik geef geen paracetamol, omdat dat voor enkel koorts niet nodig is. Ook helpt het niet tegen de jeuk. Ik zou mij niet druk maken om koorts die en al helemaal niet hoeveel deze zakt na een zetpil. Een zetpil is bedoelt als pijnstilling, niet als koortsverlagend medicijn. Dit kán wel het effect van de zetpil zijn, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Waterpokken kunnen in 5 a 7 golven verschijnen. Zoon kreeg vandaag nog nieuwe pokjes. De eerste verschenen zaterdagochtend. Het is echt uitzitten en hopen dat ze snel indrogen. Veel beterschap!!

vorig jaar

Hier dus dag 6 nog koorts (ik meet 1x per dag en het was vanochtend 39,5) . Wel minder ziek dan woensdag. Mocht je geen verbetering zien en hij blijftkoorts houden, kun je altijd even een arts raadplegen. 😚

vorig jaar

Reactie op Snananas

Waterpokken verloopt per kind heel verschillend. Mijn oudste was 2,5 en had ...
Autocorrectie is niet bezig met grammatica. Is bedoeld moest dat natuurlijk zijn...

vorig jaar

Overigens is zoon hier in NL gewoon naar buiten geweest, ondanks de zonnige en warme dagen. Vroeg en laat op de dag (zonkracht laag) kan dit prima! Even een rondje in de buggy of wat hij dan ook aan kan, is juist fijn ter afleiding. 😊 Helemaal binnen blijven hoeft echt niet

vorig jaar

Maizena zou je eens kunnen proberen. Dat droogt de plekjes in en kan ook wat geven tegen de kriebel. Ik gebruik vaak maizena ook met warmteuitslag en dat soort dingen omdat dag puur natuurlijk is een daar geen parfum aan toegevoegd is wat bij sommige kindjes toch voor irritatie kan zorgen. Tip die ik ooit van een ander heb gekregen

vorig jaar

Reactie op M88Z22

Maizena zou je eens kunnen proberen. Dat droogt de plekjes in en kan ook wa ...
Nee juist geen maïzena gebruiken bij uitslag! Maïzena kan ontstekingen veroorzaken. Het is een hardnekkige huis-tuin-en-keukentip die je regelmatig op internet voorbij ziet komen: maïzena in de luier zou helpen tegen luieruitslag. Maar dit is een mythe. Het is echt geen goed idee, maïzena in de luier is juist gevaarlijk bij luieruitslag. Als de maïzena in de wondjes terechtkomt, kunnen er namelijk granulomen (ontstekingen) ontstaan, waardoor je baby wild vlees kan krijgen.

vorig jaar

Reactie op M_1986

Nee juist geen maïzena gebruiken bij uitslag! Maïzena kan ontstekingen vero ...
Ohh dat is heel bizar. Een huisarts heeft dit mij ooit aangeraden en to be honest gebruik ik het bij mijn dochtertje altijd. En werkt bij haar mega goed ! Maar fijn dat je het wel even doorgeeft. Zal er eens even onderzoek naar gaan doen ;) Zo leer je nog eens wat van elkaar!

vorig jaar

Reactie op M_1986

Nee juist geen maïzena gebruiken bij uitslag! Maïzena kan ontstekingen vero ...
Heb jij een idee of ik een opmerking ergens volledig kan verwijderen.? Schrik er toch een beetje van ondanks dat het bij mijn dochtertje wel goed helpt. Heb liever dat ik dat bericht dan eraf kan halen. Maar geen idee hoe ik dat moet doen. 🙈