9 Reacties

3 jaar geleden

Ik weet niet welke je hebt. Maar bij 1 waterverf van de Hema staat dit: waarschuwing(en): Niet geschikt voor kinderen jonger dan 3 jaar. Kleine onderdelen. Verstikkingsgevaar., Gebruik tijdens het verven altijd beschermende kleding. Bescherm ook de werkplek tegen vlekken. Was kleding binnen een uur op 40°C. Na gebruik handen wassen.

3 jaar geleden

Reactie op M_1986

Ik weet niet welke je hebt. Maar bij 1 waterverf van de Hema staat dit: wa ...
Ah stom! Dat heb ik helemaal niet gelezen. Ik wilde graag wat ‘schilderen’ met onze zoon, ook als een herinnering voor later en alle schilderwerkjes ophangen. Wat is anders handig om te doen? Met potlood aan de slag gaan met een baby is ook niet alles 😂

3 jaar geleden

Die waarschuwing gaat volgens mij specifiek om verstikking (kleine onderdelen) en het niet in de kleren kunnen krijgen (wast niet zo lekker uit)…. Op de opvang doen ze ook vanalles knutselen met de kleintjes met waterverf (hand en voet afdrukken). Zolang ze niks binnen krijgen (dus daarna goed wassen) is dat gewoon veilig hoor! Ik vond trouwens nog dit artikel uit 2015 over een onderzoek mbt waterverf, sindsdien zal er wel weer een hoop veranderd zijn maar als je je echt goed wil inlezen kun je daar dus terecht. Daar kwam die van de Hema trouwens niet zo goed uit, maar dan niet specifiek voor babies maar in het algemeen (iets met conserveermiddelen)… https://www.mamaliefde.nl/vingerverf-baby-peuters-verven-activiteiten/

3 jaar geleden

Je zou op een canvas verfklodders kunnen doen en daarna in een doorzichtig plastic tas of een grote ziplock zakje. Hierna kan de kleine lekker losgaan, zonder de verf direct aan te raken 😊

3 jaar geleden

Hoe wil je dit gaan doen met een baby van 3 maanden ( oprecht interesse ) op de buik liggen? Of hoe zie je het voor me mijn kleintje kan nog niet haar hoofd omhoog houden wel een leuk idee trouwens ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Noenies

Je zou op een canvas verfklodders kunnen doen en daarna in een doorzichtig ...
Super leuk idee! Dankjewel! 😍

3 jaar geleden

Reactie op AichaAicha

Hoe wil je dit gaan doen met een baby van 3 maanden ( oprecht interesse ) o ...
Ja! Inderdaad op de buik. Hier kan ons zoontje ongeveer 5/6 minuten hoofd omhoog houden. Een papiertje voor zijn neus en wat waterverf op zijn handjes/vingertjes. Of ik dacht aan schattige voetafdrukjes, handafdrukjes.. verzin het maar. Leek me een leuke activiteit om te doen. We moeten wat met een baby die overdag nauwelijks slaapt 😂

3 jaar geleden

Die waarschuwing gaat volgens mij specifiek om verstikking (kleine onderdel ...
Heel erg bedankt! Ik ga het nalezen! En een hele leuke link met een hele boel ideeën, gaaf! 😍

3 jaar geleden

Misschien handiger om met vingerverf te doen?