17 Reacties

één maand geleden

Het is fijn als kinderen zindelijk zijn voordat ze naar de basisschool gaan. Waarom zo'n haast? Ik denk eigenlijk dat jullie op deze manier misschien wel het tegenovergestelde bereiken. Blijkbaar is ze er nog niet klaar voor. Misschien voelt ze ook wel de frustratie bij jullie. Mijn dochter is 2 jaar en 4 maanden. Ook nog niet zindelijk hoor.

één maand geleden

Er even mee stoppen en over een tijdje weer proberen ? Zou er op deze manier niet mee door gaan. Misschien is ze er nog niet aan toe ? Is toch ook niet heel raar dat een kind van 2,5 nog niet zindelijk is.

één maand geleden

Reactie op Alettamem

Het is fijn als kinderen zindelijk zijn voordat ze naar de basisschool gaan ...
Er is totaal geen frustratie hoor wij zijn namelijk heel erg rustig.

één maand geleden

Mijn dochter is ook bijna 2,5 jaar, en we zijn er nog niet eens mee begonnen 😅

één maand geleden

Oh ok, zo las het wel een beetje. Maar ik zou denk ik ook even een pauze inlassen. Wie weet is ze er over een maand ineens wel klaar voor. Op deze leeftijd leren ze zo veel en veranderen ze zo snel

één maand geleden

Reactie op Alettamem

Oh ok, zo las het wel een beetje. Maar ik zou denk ik ook even een pauze in ...
Maak niet uit ,ja die hebben we nu maar alleen wij hebben dus luierbroekjes en school wil dus dat we gewonen broekjes aan doen omdat ze nog niet zindelijk is de meeste kindjes al wel in de klas we vinden het ook dan zielig en proberen ons best te doen

één maand geleden

Reactie op Kellyy12

Mijn dochter is ook bijna 2,5 jaar, en we zijn er nog niet eens mee begonne ...
Dit is wel fijn om toch te lezen ,we horen zo veel dat kinderen wel al zindelijk zijn ook op haar school en dat geeft je dat gevoel van falen

één maand geleden

Wij waren ook gestart maar ons zoontje was er gewoon nog niet klaar voor.

één maand geleden

Identiek hetzelfde hier. Toen een pauze ingelast, maar wel de boekjes blijven lezen. En plots vroeg ze zelf naar het potje van de ene dag op de andere. Druk leggen werkte hier echt averechts...

één maand geleden

Reactie op EsmeraldaEsmee

Dit is wel fijn om toch te lezen ,we horen zo veel dat kinderen wel al zind ...
Ahh nee hoor , zou me daar echt niet druk om maken. 😊Volgens mij is de gemiddelde leeftijd dat een kindje zindelijk is 3 jaar. Het ene kindje is er sneller aan toe dan de ander. Vaak hoor je ook als je even stopt en het over een tijdje weer probeert dat het dan ineens wel lukt .

één maand geleden

Geen haast. Wij bieden het spelenderwijs aan. Soms doet ze haar behoefte op de wc en soms niet. Maar op de wc maken we een feestje als het lukt

één maand geleden

Ze is 2,5 jaar.. Op het gemakje, ze geven het vanzelf aan 😊

één maand geleden

De gemiddelde leeftijd dat een kind zindelijk wordt, ligt tussen de 2 & 4 jaar. Ze zal nog niet klaar zijn dan helaas. Ons zoontje ook nog niet trouwens, komt wel 😊 Elke keer ie op t potje wilt, is alweer een stapje dichterbij denken we maar.

één maand geleden

Joh dan is ze er toch gewoon nog niet aan toe? Klinkt voor mij alsof er veel teveel druk op wordt gelegd ook. Wij hebben een potje voor onze dochter in de kamer gezet en boekje gelezen van Bobbi op het potje. Gevraagd of ze ook het potje wilde maar dat wilde ze niet. Prima, zo gelaten. Na een tijdje wilde ze er wel een keer op zitten. Met kleren aan. Complimenten gegeven. Vaak mee laten komen naar de wc als ik zelf ging, zodat ze het kon zien. Verteld over wat er gebeurde als ze interesse toonde, anders verder geen specifieke aandacht aan besteed. Uiteindelijk in de zomer veel in het blote billen rond laten lopen en ze is eigenlijk vanzelf toen op het potje gaan plassen. Eerst was het nog wel vaak dat als ze aandrang voelde, ze snel een luierbroekje aan wilde. Daar vroeg ze dan om. Maar op een gegeven moment was ze er uit zichzelf overheen en ging ze dan op het potje zitten. Nu komen we met poepen ook langzaamaan op dat punt. Maar wij hebben haar dus af en toe een klein subtiel zetje gegeven maar verder echt zelf laten bepalen of ze er al aan toe was!

één maand geleden

Waarschijnlijk heb je op internet gelezen of van vriendinnen gehoord dat hun kindjes van 2 jaar zindelijk zijn. Laat je daar alsjeblieft niet door leiden. Ze kunnen dan zindelijk zijn, maar een groot deel is dat dan nog echt niet. Veel zindelijkheidstraining adviseren ook om vanaf 2,5/ 3 jaar te beginnen. Wij zijn nog niet begonnen met oefenen aangezien hij zelf nog niet echt aan geeft dat hij wat heeft gedaan. We hebben een potje bij de wc staan en mocht hij er op willen, mag hij er ten alle tijden op, maar we hebben nog niet het idee dat hij er aan toe is

één maand geleden

Ik denk dat jouw kind er nog niet klaar voor is en het even zou laten rusten. Althans dat zou ik doen, als mijn kind dat echt niet wil, ja dan niet over 1/2 jaar zijn ze sws wel zindelijk