11 Reacties

22 dagen geleden

Ook hier een mannetje met pit. Zint het hem niet, dan vliegt echt alles door het huis heen. We hebben hem hier laatst ook voor het eerst voor op de gang gezet. Niet langer dan een paar tellen. Het is niet helemaal mijn aanpak maar zomaar het toestaan en gezellig hierover een "praatje" maken is ook niet ons ding. Jullie aanpakt lijkt in dat opzicht dan ook wel op wat wij zouden doen. Emotie eruit en lekker knuffelen en dan is het ook weer goed.

22 dagen geleden

Ik vind dit echt heel mooi om te lezen, want niet alleen laat je zien dat als je niet luistert er consequenties. Door juist te wachten tot hij naar je toe komt gun je hem de tijd om ook tot rust te komen. Bij ons is het de hoek, meestal gaat hij er rustig in staan en wachten tot hij weer mag komen, of hij het nou erg vind weet ik niet en of hij het echt snapt weet ik ook niet. Maar zo haal ik hem in iedergeval uit het spel. Wat ik daarbij ook doe is als we samen aan het spelen waren en hij begint bijv ineens met dingen gooien zet ik hem in de hoek en ga ik door met spelen. Zodat hij hopelijk begrijpt dat hij ook echt iets mist als je niets luistert.

22 dagen geleden

Wij werken nu nog niet met straf omdat wij het idee hebben dat onze zoon dat nu nog niet snapt. Dit betekend niet dat hij alles mag. Als hij iets doet wat niet mag dan zeggen wij dat en benoemen we wat niet mag. Vervolgens zeggen we of laten we zien wat wel mag. Als hij echt driftig wordt proberen we hem eerst zelf te laten kalmeren. Vaak lukt dit wel of leiden we hem af met iets zodat hij tot rust kan komen. Soms duurt het namelijk zo lang dat hij er zelf niet uit komt. Als hij dan rustig is knuffelen we en gaat hij gewoon weer lekker spelen.

21 dagen geleden

Wij hebben twee dochters, een van bijna 4 en een van bijna 2. Nog nooit straf gegeven. De oudste is echt wel een pittige, maar als je haar strak houdt, dan gebeurd er niets waar straf voor gegeven hoeft te worden.

21 dagen geleden

Vind ik een hele goede methode! Van zodra het kan, ga ik dat zeker ook hier toepassen. Niets mis mee om af en toe te straffen toch, als het nodig is en zolang het redelijk blijft uiteraard? Mijn zoontje snapt dit totaal nog niet. Jammer genoeg vat hij alles op als een spel. Als bv mijn moeder kwaad wordt op de kleinkinderen (zij kan dat heel serieus 😁), dan doet hij haar na 🤐. Nu (voorlopig?) hebben we hier nog niet te veel driftbuien, maar natuurlijk doet hij soms zaken die niet ok zijn. Ik word dan wel eens boos en neem hem dan weg uit de situatie, maar ja hij zit dan dus gewoon te lachen. Ik vrees dat ik dus te maken heb met zo'n kindje waar het gewoon van af glijdt haha.

21 dagen geleden

Ik hier van de week ook voor het eerst in de gang gezet. Maar dat vond die gewoon dikke prima en vermaakte zich daar wel. Hij ziet ook alles als een spelletje. Als ik 1000 keer zeg dat iets niet mag blijft het het lachend doen. Echt uitdagen lijkt het dan wel. Een pittig ventje dus! Zo te lezen zit iedereen nu in deze fase met hun juli 2022 baby's. Ik probeer consequent te zijn en als hij echt boos is laat ik hem soms ook maar gewoon even in z'n sop gaar koken. Maar het werkt wel frusterend en doodvermoeiend als dit meerdere keren per dag zo is.

21 dagen geleden

Reactie op Charlotte1ebaby

Ik hier van de week ook voor het eerst in de gang gezet. Maar dat vond die ...
Hahah dat "in zijn sop gaarkoken" is hier ook heel herkenbaar 🤣

21 dagen geleden

Wij hebben “kijk mama/ papa eens aan” geïntroduceerd als het echt serieus wordt. Werkt erg goed. En communicatie op op ooghoogte

20 dagen geleden

Wij doen het zelf nog niet, omdat ze het op deze leeftijd nog niet snappen en er ook niks van gaan leren. Wij halen ze waar mogelijk wel uit de situatie. Bijvoorbeeld wanneer ze met eten gaat gooien is het eten klaar.

11 dagen geleden

Wij straffen eigenlijk niet, maar geven consequenties aan bepaalde acties. Gooit hij expres zijn drinken op de grond? Dan krijgt hij een doekje om het op te ruimen. Gooit hij met speelgoed, dan moet hij dat weer oprapen. Smijt hij met iets op tafel, dan waarschuw ik hem, doe dit nogmaals en geef aan dat ik het anders afpak en bij de derde keer pak ik het ook echt af. Dit werkt voor ons (tot nu toe) heel goed! Wat anderen zeggen, straf begrijpen kleintjes niet echt. Van wat ik heb gelezen werkt dit vaak (uiteindelijk) ook averechts. Maar als het nu voor jullie lijkt te werken, waarom niet toch :-)! Elk kind is ook anders

9 dagen geleden

Wij hebben erg veel aan de filmpjes over opvoeden van “mr chazz” op YouTube 😊