23 Reacties
3 jaar geleden
Ik vraag me dit ook af. Ik heb een nieuwe slaapzak van Jollein voor de winter, met mouwen tog 3 en zonder mouwen tog 2. Als mijn dochter een lange mouwen romper draagt en de slaapzak zonder mouwen, hoeveel graden moet de kamertemperatuur dan bijvoorbeeld zijn? Gedoe allemaal 😅 ik probeer ook vooral goed te kijken naar mijn eigen dochter maar ik vraag het me toch af
3 jaar geleden
Dit is altijd even puzzelen (althans hier wel) maar bij ons slapen beide kindjes (2jr en 3 maanden) in een winterslaapzak zonder mouwen (dus 2.0tog, met mouwen is dit 3.0 tog) en daaronder romper korte mouw + pyjama. Slaapzak van Jollein of van de Hema.
Kamer is tussen de 17-19 graden, mocht het echt een stuk kouder worden doen we de mouwen eraan.
De baby had eerst nog een licht wollen dekentje erover maar ze is druk met draaien dus dat is niet meer veilig.
Mijn advies is wel liever te koud dan te warm ivm warmte stuwing en als ze het te koud hebben laten ze wel van zich horen!
3 jaar geleden
Hier een puckababy mini teddy, met romper lange mouwen en een dunne pyjama. Wanneer de kamer onder de 17gr komt ook met een deken
3 jaar geleden
Hier een slaapkamer van 19 graden met Jollein slaapzak zonder mouwen 2.0 TOG + lange mouwen romper. In de ochtend heeft hij dan frisse armen/handjes maar hele warme voeten, maar dat lijkt hij prima te vinden!
Straks in de winter de mouwen eraan, maar dat vond hij laatst nog te warm! Gewoon bij je kindje checken en niet teveel regels volgen (elk kind is anders). En inderdaad beter te warm dan te koud!
3 jaar geleden
Hi! Mijn zoontje slaapt momenteel in een 1.0 TOG ergopouch slaapzak met een zipster pyjama. De zipster pyjama heeft geen TOG waarde, maar beschouw ik als 1.0. De zipster pyjama, is gemaakt van bamboe en reguleert de temperatuur. Onze kamertemperatuur is 21,3 graden.
Eerder liet ik hem slapen in een 2,5 TOG van ergopouch met een lange romper die ik inschat op 0,5 TOG. Dit deed ik tussen de 19 en 20 graden. Ik heb echter gemerkt dat dit toch iets te warm is, mijn zoontje slaapt veel beter in de eerst genoemde combinatie!
Ikzelf houd dit schema aan en dit werkt voor ons heel goed. Mijn zoontje voelt dan lauw warm.

3 jaar geleden
Hi! Mijn zoontje slaapt momenteel in een 1.0 TOG ergopouch slaapzak met een ...

Ik kijk alleen naar de linker 2 kolommen omdat ik rechts te algemeen vindt! Ik houdt deze TOG waardes ongeveer aan, tenzij anders vermeldt in de kleding.

3 jaar geleden
Reactie op MamavanR
Ik trek me persoonlijk weinig aan van al die tabelletjes en kijk naar ons z ...
Dit inderdaad. Gewoon lekker naar je kindje kijken en aan haar nekje voelen hoe ze zich voelt! Als ze het te warm heeft merk je dat snel genoeg!
3 jaar geleden
Dochtertje slaapt normaal nog in haar zomerslaapzakje (bijna te klein). Die ligt nu in de was. Dan draagt ze een korte of lange mouw romper met dikker truitje, dikker broekje en sokjes. Slaapzak is 0.5.
Vannacht korte mouw rompertje met een dun truitje. Geen broekje en geen sokjes. Slaapzak is 2.1 tog. Is even aftasten nog wat werkt.
Kamertemperatuur is nu 19 graden, zal einde van de week nog wel ietsje stijgen.
3 jaar geleden
Onze dochter (14+6) slaapt al weken in n 3.0 slaapzak, met mouwen 😄 Het is 20 graden in de slaapkamer maar zo voelt het niet. Ze heeft in de slaapzak alleen n romper aan. Soms korte mouw, soms lang. Ze slaapt heerlijk (10 a 11uur per nacht) en ze heeft het niet te warm (heb n tijdje dr temperatuur gemeten omdat ook ik er onzeker over was). Maar ze is gewoon n kouwkleum denk ik, net als de mama 😅
3 jaar geleden
Reactie op _BabyJuli22_
Onze dochter (14+6) slaapt al weken in n 3.0 slaapzak, met mouwen 😄 Het is ...
Hier precies hetzelfde 😂 moet echt niet aankomen met romper pyjama en zomer slaapzak. Ook geen dekens meer omdat meneer ze vanaf het begin al niet fijn vond en of ze weg trapt of gaat met zijn hoofd onder dus lekker weggelaten
3 jaar geleden
Puckababy nu 20% korting op hun site op alles!
Yes gelijk de 4 seasons besteld voor als ze straks 6 maanden is
3 jaar geleden
Hier slaapt ze in een 3 tog slaapzak zonder mouwen, heeft dan een lange mouwen romper aan. Als ze op de opvang is houdt ze haar broekje en shirtje aan in een puckababy van 0,5 tog.
3 jaar geleden
Welke slaapzak raden jullie aan voor een baby die het snel vrij warm heeft? De slaapkamer is ook niet heel koud eigenlijk. Hij slaapt al sinds de geboorte in alleen een romper en een broek. De warme dagen in de zomer met een dun lakentje en nu met een laken en een deken. Hij begint nu zo te draaien (hij ligt soms dwars en soms zelfs helemaal ondersteboven in de co-sleeper) dus een deken lijkt ons onveilig omdat hij er met zijn hoofd onder kan komen.
Ik heb van de hema een winterslaapzak met tog 3,5 maar dit lijkt me veel te warm.
3 jaar geleden
Reactie op Leto
Welke slaapzak raden jullie aan voor een baby die het snel vrij warm heeft? ...
Ik ben fan van ergopouch, heeft ook veel slaapzakken in diverse tog waarde: 0,3 / 1,0 / 2,5 / 3,5