4 Reacties
4 maanden geleden
Ow wat naar! Je zou inderdaad zeggen dat het beter zou moeten gaan.
Hier ook een peuter van 3 en dochter van 4 maanden. Peuter was de eerste paar weken mega jaloers. Flesjes werden verstopt 🫣
We hebben hem toen bij alles betrokken. Tot vervelends toe. Maar nu ligt hij naast haar op de speelmat te spelen met een arm over haar heen.
Veel 1 op 1 tijd en betrekken in alles wat betreft de baby. En hopelijk voor jullie snel voorbij!
4 maanden geleden
1 op 1 doen we zo veel mogelijk (echt iedere dag met papa en mama krijgt ze dat wel!) en ze helpt veel met de baby en als ze lief doet ermee dan geven we complimenten en we praten er over als ze jaloers is of boos is. Maar bijvoorbeeld ze komt naar baby toe gevlogen en knuffelt en kust baby dan overal (de haren in t gezicht van baby) ze is zo intens dat baby er steeds van moet huilen en ik ga dan staan omdat als ik blijf zitten en er iets van zeg dan word peuter ineens mega druk en lomp (ik denk boos) en kan ze nog lomper gaan doen met baby zegmaar… vind t zo zielig voor baby want die vind haar echt niet prettig. Ook kan ze samen lekker “spelen” naast baby en een arm eromheen doen en dan lijkt het lief maar dan zie ik dat het gevaarlijk word naar mijn idee en dan zeg ik dat ze moet oppassen met haar voeten zo dicht bij baby dr hoofd te schoppen en dan word ze weer mega opstandig en doet het juist expres en nog erger….
4 maanden geleden
Reactie op Sashimi
1 op 1 doen we zo veel mogelijk (echt iedere dag met papa en mama krijgt ze ...
Wat een lastige situatie. Ze is duidelijk haar plekje nog aan het zoeken lijkt het.
Misschien te proberen dat als ze bijvoorbeeld trapt bij het gezichtje van de baby dat je dan probeert haar ergens anders even tegenaan te laten trappen? Bijvoorbeeld een ballon ophangen waar ze tegenaan mag trappen? Dan kan ze wel door blijven gaan met haar eigen spel maar dan net even iets minder gevaarlijk.
Ons zoontje is ook redelijk lomp met de baby🫣 en als we hem hetzelfde laten doen maar dan met iets anders is het probleem snel opgelost.
4 maanden geleden
Reactie op Jaja2
Wat een lastige situatie. Ze is duidelijk haar plekje nog aan het zoeken li ...
Ik snap je gedachte van iets positiefs laten doen maar zodra ik zoiets probeer heeft ze me soort van door en luistert ze niet en heeft ze dus ook geen zin om bijvoorbeeld tegen de ballon te trappen. En vaak is het praktisch zo lastig want baby huilt ook tegelijkertijd vaak 🥲 vind t erg lastig! Maar we proberen idd wel de aandacht soms te verplaatsen naar iets positiefs maar ze heeft me gewoon door lijkt wel