14 Reacties

3 jaar geleden

Deze of

3 jaar geleden

Deze

3 jaar geleden

Reactie op baby13495

Deze
Deze, de dun gehaakte heb ik gekocht. Vind het ook heel lastig.

3 jaar geleden

Reactie op baby13495

Deze
Ik zelf heb deze

3 jaar geleden

Mogelijkheid 2: in het voorjaar of de zomer tussen april en september In het voorjaar en in de zomer is de omgevingstemperatuur hoger, dus kun je beter kiezen voor een dunnere deken. Kies voor een (gebreide) deken zonder voering. De gebreide dekens hebben een TOG-waarde tussen 0.9 en 1.3. Dit is geschikt voor een kamertemperatuur van 23-24 graden. Combineer de deken dan met een romper/laken. Je kunt ook kiezen voor een hydrofiele deken, deze heeft een TOG-waarde 1.3. Door het zachte katoen neemt hij wel gemakkelijk vocht op. Volg hierin je eigen gevoel en kijk naar jouw baby. Iedere baby is anders, dus pas het daar ook op aan.

3 jaar geleden

Als je even op google zoekt, staat er precies welke stoffen je in de zomer moet gebruiken en in de winter. Het was voor mij ook een zoektocht, maar mij werd dus fleece/teddy afgeraden in de zomer. En echt voor katoen/flanel te gaan

3 jaar geleden

Fleece is onveilig vanwege beperkte luchtdoorlatendheid. Je kunt het beste kiezen tussen 100% katoen of wol. En misschien even filmpjes opzoeken over hoe je het bedje op moet maken, dat moet namelijk lager, zodat het kindje niet onder te deken terecht kan komen!

3 jaar geleden

Reactie op Liesemeis

Fleece is onveilig vanwege beperkte luchtdoorlatendheid. Je kunt het beste ...
Fleece is volgens mij gewoon luchtdoorlatend. Babydekens: veilig voor baby's Welke soort deken het veiligst is om je baby mee toe te dekken, is ondanks veel onderzoek niet duidelijk. Dekens van wol, katoen of fleece zijn allemaal luchtdoorlatend, reguleren vocht, zijn warm en kun je goed instoppen en wassen.

3 jaar geleden

Reactie op M_1986

Fleece is volgens mij gewoon luchtdoorlatend. Babydekens: veilig voor bab ...
Dan gaat dat wel over wolfleece, niet alle soorten fleece zijn dat namelijk!

3 jaar geleden

Reactie op Liesemeis

Dan gaat dat wel over wolfleece, niet alle soorten fleece zijn dat namelijk ...
Lees dat eigenlijk nergens. Heb je linkje?

3 jaar geleden

Reactie op M_1986

Lees dat eigenlijk nergens. Heb je linkje?
Staat in de info van mijn kraamzorg, kan het inderdaad ook niet terugvinden op internet.

3 jaar geleden

Ik heb een wollen en katoenen dekentje. In het begin houden ze zich niet goed warm dus denk ik dat beide er wel op kunnen. Een dekentje is ook zo bijgehaald 馃グ馃檹馃徏

3 jaar geleden

Reactie op Liesemeis

Fleece is onveilig vanwege beperkte luchtdoorlatendheid. Je kunt het beste ...
Ik zou ook idd geen fleece gebruiken, alleen wolfleece. Dat reguleert.

3 jaar geleden

Heb beide aangeschaft.