14 Reacties

3 jaar geleden
Mogelijkheid 2: in het voorjaar of de zomer tussen april en september
In het voorjaar en in de zomer is de omgevingstemperatuur hoger, dus kun je beter kiezen voor een dunnere deken. Kies voor een (gebreide) deken zonder voering. De gebreide dekens hebben een TOG-waarde tussen 0.9 en 1.3. Dit is geschikt voor een kamertemperatuur van 23-24 graden. Combineer de deken dan met een romper/laken. Je kunt ook kiezen voor een hydrofiele deken, deze heeft een TOG-waarde 1.3. Door het zachte katoen neemt hij wel gemakkelijk vocht op. Volg hierin je eigen gevoel en kijk naar jouw baby. Iedere baby is anders, dus pas het daar ook op aan.

3 jaar geleden
Als je even op google zoekt, staat er precies welke stoffen je in de zomer moet gebruiken en in de winter. Het was voor mij ook een zoektocht, maar mij werd dus fleece/teddy afgeraden in de zomer. En echt voor katoen/flanel te gaan

3 jaar geleden
Reactie op Liesemeis
Fleece is onveilig vanwege beperkte luchtdoorlatendheid. Je kunt het beste ...
Fleece is volgens mij gewoon luchtdoorlatend.
Babydekens: veilig voor baby's
Welke soort deken het veiligst is om je baby mee toe te dekken, is ondanks veel onderzoek niet duidelijk. Dekens van wol, katoen of fleece zijn allemaal luchtdoorlatend, reguleren vocht, zijn warm en kun je goed instoppen en wassen.

3 jaar geleden
Reactie op Liesemeis
Dan gaat dat wel over wolfleece, niet alle soorten fleece zijn dat namelijk ...
Lees dat eigenlijk nergens.
Heb je linkje?