9 Reacties

3 jaar geleden

Ah lees even mee... wij hebben geannuleerd. Zie mezelf niet echt skiën met een baby erbij. En kruipen in de sneeuw is ook zo lastig. Maar wie weet kan iemand me nog overhalen en gaan we toch.

3 jaar geleden

Wij gaan ook de 1e week van februari, de baby is dan 6.5 maand 🥰 Onze oudste is voor het eerst mee geweest toen ze 1jaar en 3 maanden was. Dat was vorig jaar haha Mijn tips; - gebruik een draagzak (heel fijn om toch mee de bergen in te kunnen en lekker warm); - qua kleding; wollen (onder)laagjes en wij hebben skipakken via Vinted (die van de Lidl zijn meer dan prima!). De bivakmuts van wol van Dilling vind ik ook heel fijn en daarover een gewone muts; - vergeet niet een zonnebril en zonnebrand! - indien mogelijk, ga met een groepje of met familie zodat je altijd oppas hebt (wij gaan met m’n schoonouders dus dat is heel fijn 🫣) - huur kindvriendelijke accommodatie. We hebben een AirBnB gehuurd van een gezin met kleine kinderen dus alles is aanwezig (incl box, speelgoed, kinderstoel etc.) Vorig jaar zaten we in een stacaravan (m’n schoonouders kamperen altijd op wintersport) en dat was wat klein maar ging opzich wel prima met 1 kleintje maar met 2 is dat te klein dus daarom nu een AirBnB; - neem een lig slee mee, doe daarin schapenvacht kussentje en ze zitten heerlijk warm Verder is met een baby op wintersport niet heel anders dan op een gewone vakantie, skiën kunnen ze toch nog niet dus denk dat je vooral moet nadenken over het afwisselen van “baby duty” en “ski tijd”

3 jaar geleden

Wij gaan volgende week op skivakantie en nemen onze kleine van 5,5 maand ook mee😊 Geen idee hoe het gaat verlopen maar we gaan er gewoon een relaxte vakantie van maken! We nemen de kinderwagen mee maar heb ook een draagzak gekocht. En heb een skispakje en zo’n berenpakje bij. Verder een goede tip is zonnebrand op olie basis ipv waterbasis (ivm bevriezen) Ik heb ook de dilling wollen bivakmuts inderdaad, dan is het nekje en het hoofdje meteen “aangekleed”. Een zonnebrilletje aangeschaft al ben ik benieuwd of ze deze op houdt 🙈 Wij gaan met familie dus ik kan zelf ook nog wel gaan skiën maar het zal wel minder worden dan normaal … en ook de apres ski zal ik wat vaker aan me voorbij moeten laten gaan 🙈 Maar nu al zin om lekker een week quality time te hebben met de kleine! Voor meer tips lees ik ook graag nog mee😀

3 jaar geleden

Wij waren vorig jaar met vrienden, toen was onze dochter 10 maanden en hun zoon 6 maanden. Advies om met anderen te gaan die ook kinderen hebben, dan kun je afwisselen wie er bij de kinderen blijft en zelf dus ook skiën :) We gaan nu weer: wij hebben een tweeling erbij van dan 6 maanden en zij zijn zwanger van de tweede haha. Lekkere productie in ieder geval. Verder zou ik de autoreis opdelen in 2 dagen, dat was voor ons veel beter te behappen. Verder geen andere tips dan die al genoemd zijn. Mijn dochter vond de sneeuw en kou heeeelemaal niks dus die is amper buiten geweest, alleen af en toe op het balkon en boodschappen doen. Ben benieuwd hoe dat dit jaar zal zijn haha.

3 jaar geleden

Wat leuk dat er meer gaan! Wij gaan de reis ook in 2 keer doen idd, dat vinden we een relaxer gevoel en kan zij en wij ook een nacht rustig slapen en de volgende dag het laatste stuk rijden. Ik heb de bivakmuts van dilling ook besteld, ben benieuwd! Verder was ik benieuwd hoe jullie dat doen met de kinderwagen. Nemen jullie die wel mee? Of alleen de draagzak. We hebben gelukkig een fijne draagzak dus die gaat sowieso mee. Kinderwagen neemt nog wel wat ruimte in beslag haha 😅

3 jaar geleden

Reactie op Mereltje86

Ah lees even mee... wij hebben geannuleerd. Zie mezelf niet echt skiën met ...
Ah nee wat jammer! Ga je met familie erbij of alleen met je gezin? Wij gaan met mijn ouders en zusje en vriend dus kunnen haar ook nog bij mijn ouders laten om samen nog wat te doen en te skiën. Misschien is dat nog een idee, dat je samen gaat met iemand als je dat nog niet deed

3 jaar geleden

Reactie op Anouk_21

Wat leuk dat er meer gaan! Wij gaan de reis ook in 2 keer doen idd, dat vi ...
Wij nemen de kinderwagen wel mee denk ik! Daar slaapt ze vaak ook goed in en het dorp waar wij naar toe gaan is vaak goed sneeuwvrij gemaakt dus daar kunnen we ook wel goed wandelen met de kinderwagen denk ik! Het neemt inderdaad wel veel ruimte in beslag in de auto…. Maar gewoon de hele bak vol stoppen met spulletjes ;-)

3 jaar geleden

Reactie op Anouk_21

Ah nee wat jammer! Ga je met familie erbij of alleen met je gezin? Wij gaan ...
Ik zou met mijn ouders en mijn 3kinderen (6jaar, 4jaar en 5maanden) gaan. Mijn vriend krijgt geen vrij, dus die zou toch al thuis blijven. Maar wil niet de reis alleen maken in de auto met 3 kinderen. Als we er nog 2 hadden gehad, dan paste mijn ouders er nog bij in de auto. Ik wil niet dat mijn kinderen te beperkt worden door de kleine. En in het appartement hangen is zo niet aan mij besteed. Dus wij slaan een jaartje over.

3 jaar geleden

Hi all, Wij zijn zojuist aangekomen op onze bestemming! De reis ging echt super goed! We hebben snachts gereden (2uur vertrokken) en om 7 uur even gestopt voor een flesje en toen weer verder gereden! Baby heeft alleen maar geslapen… had ik niet verwacht dit… hopelijk gaat het ook zo goed op de terugreis!