7 Reacties

2 jaar geleden

Bewaak je eigen Energie. Verder is het redelijk normaal zo ik lees. Onze eerste was lekker snel met alles, waardoor we vaak achter de feiten aan liepen. De tweede heeft een wat langzamer tempo en daar zijn we eigenlijk wel blij mee. Maar ook met haar zullen we dit moment gaan krijgen denk ik

2 jaar geleden

Was je oudste ook minder interactief met jullie hierdoor? Maak me zo zorgen! Maar al bij pedagoog langsgeweest en zij zeggen neits aan de hand...

2 jaar geleden

Reactie op Elle3991

Was je oudste ook minder interactief met jullie hierdoor? Maak me zo zorgen ...
Tijdens het 'leren' wel. Vooral instrumenteel contact. Maar nu is ze als peuter een groot knuffelmonster. Ze vindt het ook geweldig om te zwemmen, maar afgelopen les 25 kinderen en net zoveel ouders... Toen ging ze aan de kant zitten en kijken. Even later gaan we vrijzwemmen en gaat alles weer normaal... Was te druk om te leren ;)

2 jaar geleden

Ik mis de interactie enorm dus hoop ook dat hij als peuter meer contact zal zoeken. Hij heeft dagen dat hij het wel vaak doet hoor. Knuffelen niet, of toch weinig, maar dat is ok, gewoon interactie met mama en papa zou fijn zijn. Nochtans merken we soms dat hij echt wel bij ons wil zijn en blij is ons te zien hoor, dat wel. Allesinds bedankt voor je reactie :)

2 jaar geleden

Reactie op Elle3991

Ik mis de interactie enorm dus hoop ook dat hij als peuter meer contact zal ...
Wij genoten er trouwens wel van dat ze andere mensen op zocht. Hadden wij even rust. We hebben geen ouders in Nederland en geen familie in de directe omgeving. Dus ook geen 'gratis' oppas als je even rust wilt.

2 jaar geleden

Reactie op Atroxmons

Wij genoten er trouwens wel van dat ze andere mensen op zocht. Hadden wij e ...
Ja dat doet hij ook. Maar dan denk ik waarom is hij zo flink bij anderen en helemaal niet bij ons :p. Dus dan heeft men hoofd terug geen rust :p. Oh, moet soms wel vermoeiend zijn als je geen directe hulp in de buurt hebt.

2 jaar geleden

Aan de hand van je verhaal zit ik wel in lijn met het advies cjg btw. De zelfstandigheid / afzetten zit wat eerder. Met het peuteren zal hij waarschijnlijk weer naar je toe trekken en dan als kleuter weer alles zelf willen doen.