5 Reacties

één maand geleden

Klopt, in België ‘moeten’ ze zindelijk zijn. Er wordt echt verwacht dat je de zindelijkheidstraining start voor het kindje start op school. Uiteraard zijn de juffen ook menselijk en wil het echt niet lukken of er zijn problemen met het zindelijk worden, gaan ze dit sowieso samen bekijken. Ons zoontje start ook in februari in België en heeft constipatie problemen dus dit onderwerp vinden wij ook een hele spannende. We gaan vanaf september proberen te starten met zindelijkheid en kijken hoe het loopt. 🤞🏻

één maand geleden

Nee eigenlijk klopt het niet. Ik ben Belgisch en mn zoontje ingeschreven om te starten in februari. Ze verwachten wel dat je het probeert en hopen dat de kinderen zindelijk zijn, maar ze mogen hierom geen instappertjes weigeren. Bovendien hoor ik ook van verschillende mensen dat zindelijkheid meestal heel snel gaat van zodra ze gestart zijn met school, soms zelfs op een week. Ze hebben in alle scholen die ik bezichtigd heb, kleine toiletjes waar ze op vaste tijdstippen naartoe gaan. Ik ga het zelf dus zeker en vast proberen, start liefst eigenlijk nu in de zomer. Maar als het niet lukt is het ook maar zo.

één maand geleden

Ons zoontje start ook in februari. Bij de rondleiding op school stond er ook een verzorgingstafel bij de toiletten. Natuurlijk zullen ze liever hebben dat alle kindjes zindelijk zijn, maar soms lukt dat gewoon niet. Ons zoontje wil bv echt nog niet op het potje gaan.

één maand geleden

Okay dat is fijn om te horen, wij gaan hem na de zomervakantie aanmelden.

één maand geleden

Ze kunnen je kindje inderdaad niet weigeren als hij nog niet zindelijk is. Ze verwachten wel dat je kind zindelijk is en dat je er als ouder zeker wel mee bezig bent geweest. De lead ligt op dat vlak bij de ouders. Je kindje zal wellicht wel zonder luier naar school moeten.