5 Reacties

één maand geleden

Ik volg mee. Zoontje doet élke keer pipi op het potje wanneer we aansporen om op het potje te gaan, maar geeft het inderdaad zelf niet en vraagt er niet achter. 1x heeft hij tijdens het eten gezegd "pipi doen" waarna hij inderdaad pipi op het potje heeft gedaan. Kaka op het potje is tot nu toe nog nooit gebeurd. Dus ik luister graag mee naar tips 😃

één maand geleden

Wij zijn net na 2 jaar gestart. Hii plast en poept prima op het potje. Om vervolgens 5 min later een plasje / poepje op de vloer te doen. Geeft dus zelf niets aan. Wij gaan nu eerst starten om hem gewoon te laten zeggen wanneer hij gepoept of geplast heeft. Momenteel ontkent hij alles nog 🙈 Voor nu heb ik het idee dat hij er gewoon echt nog niet aan toe is

één maand geleden

Hier vergelijkbaar. Soms roept hij zelf dat hij een plasje op het potje moet, dan lukt het ook. Soms vraag ik het en zegt hij ja, dan lukt het vaak ook. Maar eigenlijk trek ik altijd ook een natte luier uit haha. Dus nog niet echt alrijd aangeven wanneer hij moet... Ik denk maar, dit is het begin!

één maand geleden

Ik heb de zindelijkheidsbox aangeschaft (Google maar). Ja het kost wat geld maar de aanpak is duidelijk en na een week was mn dochter zindelijk. Je moet wel een week tijd maken en durven doorzetten. Meer dan waard als je het mij vraagt. Vraag gerust als jullie iets willen weten!

één maand geleden

Ik heb de oudste twee met de zindelijkheidsbox gedaan. Belangrijkste tip daaruit is dat zodra je begint met trainen de luier ook echt uit moet blijven (behalve als ze slapen) omdat het heel erg verwarrend is. Juist door haar ondergoed aan te doen gaat ze merken dat het vervelend is om niet op het potje te plassen. Maar het duurt wel even... de oudste had misschien 1 dag ongelukjes, de middelste bijna een jaar. Dus elk kind is anders. Van de kinderbekkenfysio wel de tip gekregen om te beginnen zodra het kind zelf laat zien dat hij/zij dat wil (broek naar beneden, op de wc klimmen etc). Want te vroeg starten kan op latere leeftijd problemen opleveren. Te laat beginnen kan ook voor extra struggles zorgen. Dus de timing is cruciaal. Succes!